Hoi hoi, ik woon bijna 2 jaar in deze woning. (flatje 2e verdieping geen lift keuken niet al te grote woonkamer kleine douche en 2 slaapkamers) nu dat de 2e op komst is zijn we nog actiever aan het zoeken naar een woning. nu is mijn vriend gisteren gebelt dat we kandidaad zijn voor een eengezinswoning. in enschede dicht bij me moeder. het is op zich wel een leuke straat alleen is het ene sluiproute naar een doorgaande belangrijke weg. in de staat zitten wel veel drempels en de woning waar het om gaat heeft een soort van haven voor de deur voor auto's we hebben de woning nog niet van binnen gezien wel vanbuiten de woonkamer ziet er wel ruim uit. boven hebben we nog niet gezien we weten wel dat er minimaal 3 slaapkamers zijn enzo. een zolder.. maar stel nou dat de woning verder wel leuk is maar dat de slaapkamers aan de kleine kant zijn wat dan? vinden jullie dat we het moeten doen of dan niet? ik twijfel erg. ik ben bang dat als we hem weigeren dat we voor juli geen andere woning vinden enzo.. heeft iemand ene advies?
Bij twijfel niet inhalen zegt men altijd.. Ik vind bij zoiets belangrijks als een huis, moet je niet over één nacht ijs gaan hoor. Maar als het huur is, tja dan kan je altijd het huis gewoon nemen, mocht je volgende stap toch koop zijn. Als je volgende stap ook huur zou zijn, zou ik even verder kijken.. Ook al duurt het dan wat langer. Je hebt nu ook een huisje. Je zit niet helemaal op hete kolen toch? Ik zou als je voor de lange termijn een huis wilt voor een huis gaan wat je helemaal ziet zitten!
daar heb je gelijk in ik ben alleen bang dat ik straks in dit huis moet bevallen en met een peuter en dan hoog zwanger deze trap op pffff moet er niet aan denken:S
bij twijfel niet doen, als het strax tegenvalt ben je het bokje... maar ga eerst eens kijken, strax valt het reuze mee staan er geen foto's op internet? of van woningen in dezelfde straat?
nee helemaal niks maar ik zal wel foto's maken van het huis. we zitten alleen erg te klungelen met de huur enzo:S en met huurtoeslag enzo...
Ja, dat blijft altijd een moeilijke afweging. Nou zit het er al vrij snel in: trappen lopen terwijl je hoog zwanger bent. Wij hebben een eengezinswoning en onze slaapkamer (en badkamer) is op de tweede verdieping. Dus ook ik ontkom niet aan trappen lopen... In die andere huurwoning zul je ook een trap op moeten, toch? Gaat niet heel makkelijk zijn, maar er zijn zo veel mensen die niet gelijkvloers wonen. Maar ik ben het eens met andere schrijfster... als je volgende huis ook weer huur zal zijn, of als je denkt hier langere tijd te blijven: bij twijfel niet inhalen. Stel je zelf de vraag: wil ik hier wonen? zolang je niet in een acute woningnoodsituatie zit, kun je het ook wel uitstellen.
we gaan morgen kijken bij het huisje. ik ben best wel zenuwachtig had vandaag goed nieuws gekregen over huurtoeslag enzo we hebben er gelukkig wel recht op heerlijk dus kan nu met een gerust hard gaan kijken zonder zorgen te maken dat we dat in ieder geval niet redden haha wens me succes morgen
boswinkel, kom ik vaak, hihi... woont mijn schoonzus ook! Spannend hoor, laat je nog even weten hoe het huissie was?
nou we hebben de woning gezien.... woooow wat groot (en zeker vergeleken met wat we nu hebben haha) er zitten 3 slaapkamers is een grote douche op zolder een 4e kamer grote woonkamer keuken en een mooie tuin en schuur. voor tuintje en achtertuintje. we zijn gelijk naar de corporatie gegaan. papieren ingeleverd (WE NEMEN DE WONING) ja volgende week woensdag is de intake (ik dacht bij de intake wordt alles uitgezocht etc etc etc en bij 2e gesprek krijg je dan te horen of je de woning krijgt of niet) dus ik vraag kan het ook eerder ja hoor vandaag (gisteren) om 3 uur (het was 11 uur). is goed geen probleem redden we. ja maar je vriend moet wel een uittreksel uit het GBA hebben. (dat moet in Roden *groningen*) wij snel naar groningen gaan. ophalen en we waren nog op tijd terug ook nog voor die afspraak. en.... we krijgen de woning niks geen intake over inkomsten etc etc etc volgende week woensdag de sleutel dat is snel gegaan. vandaag maar gelijk laminaat uitgezocht enzo..... en volgende week hard klussen (nou me vriend en kennis van ons samen haha) ik ga en mag niks doen van hun dan beetje behang van de muren af halen haha
hey hey nou ik wou al een heel verhaal vertellen dat je eerst de woning van binnen moet zien alvorens een beslissing te maken maar ja bij deze van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning geniet er lekker van ik weet persoonlijk hoe het is om te klein te wonen met kinderen en dan is de ruimte natuurlijk heeeeeeeerlijk groetjes nathalie
bedankt we hebben gelijk een mooie vloer uitgezocht... walnoot kleur en dan lijkt het alsof de vloer al jaren in gebruik is het ziet er oud uit echt super mooi volgende week komen me schoonouders kijken naar de woning enzo... ik ben al druk aan het zoeken naar een leuke kleurplaat die bij de kids op de kamer komen. op de babykamer komt een nijntje op een ster op de muur en dan op het plafon sterren die in het donker licht geven. en op ticho's kamer komt een vliegtuig op de muur (Hij is helemaal gek van vliegtuig of zoals hij het zegt KIETUIG)