Hallo Allemaal, Ik heb even een vraagje ben nu 26 weken zwanger en heb sinds een aantal weken last onder mijn borst aan de rechterkant op de buik eigenlijk. ( waar mijn ribben zitten) Heb er vooral last van als ik beweeg als ik rustig ga liggen of zitten is het na een tijdje weg! Nu ben ik eens gaan lezen en staat dat het kan duiden op zw vergifteging. Maar heb alleen daar last van verder nergens voel me prima geen hoge bloeddruk ofzo, ik heb ook contact gehad met de verloskundige en die zei dat het nu nog echt niet kon en dat het waarschijnlijk het kindje is, of een rib dat is gekneusd. Ik had wel sterke buikspieren dus kan zijn dat alles een beetje in de verdrukking zit en dat je dat voelt. Nu is mijn vraag is dit bij iemand bekend of ben ik de enige die deze vage klacht heeft, vind het zo raar voel me verder kiplekker... Groetjes Klungel
hey meid Ik kreeg er rond die tijd ook last van.. Bleek gewoon de beeb te zijn die druk aan het schoppen was daarnaast komt alles daarbinnen een beetje in verdrukking en kan je last van je longen krijgen... Als je het niet vertrouwt even je VK/gyn bellen..
Zwangerschapsvergiftiging kan wel al bij 26 weken optreden. Maar... Bij de eerste zwangerschap heb ik het aan de linkerkant gehad, en ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben. Hierbij had ik wel veel andere klachten, voelde me echt niet "gezond". Bij de tweede zwangerschap heb ik het aan de rechterkant gehad, en dit was dus gewoon mijn dochter. Had overigens toen wel al hoge bloeddruk, hield vocht vast en had al afwijkende bloedwaardes. De kans dat als je jezelf goed voelt dat je zw. vergiftiging hebt is heeeeeeel klein. Dan kan je er wel vanuit gaan dat het gaat om de kleine die mama aan het mishandelen is
Ik heb al ettelijke weken heel fel pijn net onder mijn borst aan de rechterkant. Mijn gyn zei dat dat de lever is die naar boven geduwd wordt doordat de baarmoeder groeit. En in mijn zwangerschapsdagboek staat ook nog eens dat de mild ook naar daar wordt geduwd en dat doet ook zo'n pijn. Zou dus niet onmiddellijk van een zwangerschapsvergiftiging uitgaan. Om dit uit te sluiten kan je altijd je urine inleveren bij de ha en even bloed laten prikken. Dan ben je gerust
Hallo Allemaal, Ben inmiddels bij de verloskundige geweest. HB was 7,7 bloeddruk was 110 om 55 dus dat was allemaal prima. echo gemaakt van de kleine alles was goed en hij lag idd met zijn hoofdje tegen mijn ribben aan en dat doet pijn!! Heb mijn buik flink gemasseerd enz om te proberen om die kleine weg te duwen daar, moet zeggen voel het nog af en toe maar nu is het te hebben en ik ben natuurlijk ook gerust gesteld!! Voel me verder ook prima dus ga ook niet uit van zw vergifteging. Had wel een spoortje eiwit in mijn urine maar was geen ochtend urine en had me nog niet gewassen en dat moet wel dus is waarschijnlijk afscheiding (sorry) vertelde de vk dus ga daar maar even vanuit. Ben nu wel wat meer aan het drinken want dat deed ik te weinig. Dus weer helemaal gerustgesteld gelukkig!! Groetjes Klungel