Zout

Discussion in 'De lounge' started by sandraske, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Als ik aardappelen kook in water met zout hoef ik het niet na te zouten. Een gedeelte giet je ook weer af. Als het zonder zout is gekookt dan pak ik het zoutvaatje want dat vind ik anders heel smakeloos. Kant-en-klare producten hebben inderdaad te veel zout, maar als je verse producten gebruikt kun je best wat zout aan het kookwater toevoegen.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je hebt gelijk. Ik bedoelde bloeddruk.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Heb er nog nooit van gehoord, maar er zal wel een kern van waarheid in zitten. Mijn moeder kookte altijd zoutloos en ik doe dit ook. Mijn man gooit er daarna nog een kilo zout overheen, maar ik doe dit niet.
    Ik merk wel dat ik niet goed tegen sterk gekruid eten kan en dat ik dit ook niet lekker vind. Misschien dat dat daar dan ook wat mee te maken heeft.

4. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

Oct 21, 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen,

ik kook nooit met zout, alleen een eitje of patat met een heeeel klein beetje zout vind ik wel smaken. Maar verder groentes en aardappels zonder, mis dat ook niet!

Net zoals pittig eten, mn ouders hebben pittig leren eten, en die eten dan ook ECHT pittig, mn vriend en ik kunnen dat niet eens verdragen dus mn vader kookt voor ons apart als we daar eten.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier ook een hele pittige eter :D

Overal moet sambal bij!

6. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,660
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik kook ook voor mijn ex man die is nierpatiënt,mag sowieso niet teveel zout/natrium.Zout versterkt idd de smaak maar teveel is niet goed maar dat hangt ook weer van je gezondheidstoestand af.
    Ik ben zelf meer kruiden gaan gebruiken om eten op smaak te brengen en ik moet zeggen,vind t veel lekkerder!
    Gebruik zout alleen nog op patat.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier net zo, sterker nog ik moet twee ons drop eten per dag van de dokter, maar dat doe ik niet, ik los het op met vrij veel zout over mijn eten

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kook nooit met zout, we krijgen al genoeg binnen. maar ik gebruik veel andere kruiden en ben verslaafd aan knoflook :)

Share This Page