Als ik aardappelen kook in water met zout hoef ik het niet na te zouten. Een gedeelte giet je ook weer af. Als het zonder zout is gekookt dan pak ik het zoutvaatje want dat vind ik anders heel smakeloos. Kant-en-klare producten hebben inderdaad te veel zout, maar als je verse producten gebruikt kun je best wat zout aan het kookwater toevoegen.
Heb er nog nooit van gehoord, maar er zal wel een kern van waarheid in zitten. Mijn moeder kookte altijd zoutloos en ik doe dit ook. Mijn man gooit er daarna nog een kilo zout overheen, maar ik doe dit niet. Ik merk wel dat ik niet goed tegen sterk gekruid eten kan en dat ik dit ook niet lekker vind. Misschien dat dat daar dan ook wat mee te maken heeft.
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik kook nooit met zout, alleen een eitje of patat met een heeeel klein beetje zout vind ik wel smaken. Maar verder groentes en aardappels zonder, mis dat ook niet! Net zoals pittig eten, mn ouders hebben pittig leren eten, en die eten dan ook ECHT pittig, mn vriend en ik kunnen dat niet eens verdragen dus mn vader kookt voor ons apart als we daar eten.
Ik kook ook voor mijn ex man die is nierpatiënt,mag sowieso niet teveel zout/natrium.Zout versterkt idd de smaak maar teveel is niet goed maar dat hangt ook weer van je gezondheidstoestand af. Ik ben zelf meer kruiden gaan gebruiken om eten op smaak te brengen en ik moet zeggen,vind t veel lekkerder! Gebruik zout alleen nog op patat.
hier net zo, sterker nog ik moet twee ons drop eten per dag van de dokter, maar dat doe ik niet, ik los het op met vrij veel zout over mijn eten
ik kook nooit met zout, we krijgen al genoeg binnen. maar ik gebruik veel andere kruiden en ben verslaafd aan knoflook