Hai Allemaal Ik heb een rare tik. Ik ben verzot op zout. Gelukkig heb ik geen hoge bloeddruk maar meer een lage bloed druk maar ik weet dat zout niet goed is. Althans teveel zout. Voor mijn zwangerschap was ik ook al een zout liefhebber maar nu helemaal. Het is niet zo dat ik kilo's zout zit te vreten. Maar ik heb van die rare tikjes dat ik af en toe maggi op mijn hand laat druppelen en lekker oplikken (dit doe ik per dag 3x 1 druppeltje ofzo) En van die noodle (bamisoep)zakjes moet je dat poeder in het water gooien, en af en toe neem ik ook wel een likje van dat poeder, ik vind dat zo lekker.. Is dit heeeel schadelijk, moet ik afkicken? Het is niet zo dat ik het de hele dag doe, maar wel best vaak in kleine hoeveelheden. P.S. AROMAT is ook zo lekker
Hahah wat grappig! Tja iedere gek zijn gebrek zegt men toch, zou er lekker van blijven genieten PS. Beter zout dan klei of aarde..
Ik heb precies hetzelfde! Heb net een ei gekookt om die op te eten met een flinke berg herbamare (is een hartig kruidenmengsel). Jummie! Gelukkig heb ik ook een lage bloeddruk. Dus zolang ik het vaatje niet de hele dag bij me draag maak ik me geen zorgen.
zolang je bloeddruk niet de pan uitschiet, zal het wel meevallen hoor! Gewoon lekker van je maggi genieten!
Met mate zou ik zeggen. Ik heb hetzelfde met zoute drop en dat mag ook helemaal niet maar ik koop zo min mogelijk en eet niet de hele zak in 1 dag leeg! Mmmm....van die zwart witte salmiak bolletjes! Was vandaag nog bij de Vk en gelukkig is mijn bloeddruk ook nog steeds laag! Marijn
Wat herkenbaar . Ik ben een echte zout eter en probeer me in te houden met de zwart witjes en andere lekkere dingen maar vind het dus juist nu nog lekkerder . Zal je altijd zien . Kan het geen kwaad dat je later veel vocht kan gaan vasthouden ?
het is niet alleen slecht voor je bloeddruk. je kunt er ook onwijs vocht van vasthouden! zolang je beiden niet hebt hoef je nog niet af te kikken hahaha. ik zie het helemaal voor me. ik wil graag naar een afkickkliniek voor zoutverslaafden vbestaan die?
Ik deed dit in mijn tienerjaren. Kon zo een bouillonblokje oppeuzelen. Ben nog steeds gek op het zout aan de geroosterde zonnepiten . En lekkere zoute pinda's vanwege het zout.
Hoi, herkenbaar ha ha. Ik deed het ook wel (gematigd) tijdens de zwangerschap. Een hard vers broodje met kaas tomaat en komkommer ja daar hoort gewoon peper en zout op.
Lijkt me ook nix op tegen. Heb zelfs gelezen dat zout tijdens de zwangerschap niet zo'n grote invloed heeft op de bloeddruk als ze vroeger dachten. Vroeger moest je meteen zoutloos als de bloeddruk wat omhoog ging (moest m'n moeder ook). Tegenwoordig weten ze dat bij zwangerschap en hoge bloeddruk dit niet te maken heeft met zout. Als je niet zwanger bent wel. Vocht vasthouden kan wel een probleem worden denk ik. Zeker aan het eind van de zwangerschap. Ik ben ook een lekker zoute eter. Geen mega hoeveelheden, wel lekker een eitje met een beetje zout. Drop heb ik nu ineens geen zin meer in terwijl ik voordat ik zwanger was vooral verslaafd was aan de salmiak ballen.
ik zou matigen wat mijn onderdruk begon met 55 en is nu 80 zit nu verplicht thuis voor hoge bloeddruk en eiwitten en das niet leuk gr gerda