baby 5,5 maand wil niet gevoerd worden ;)

Discussie in 'Voeding' gestart door mgeul84, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Mn meisje van 5,5 maand krijgt al n poosje dagelijks wat hapjes groente of fruit. Begon ze een beetje door te krijgen hoe ze van de lepel kon happen als k haar voerde, nu vind ze dat niks meer. Zelf de lepel in (en naast) je mond doen is toch veel leuker! Kan er wel om lachen, kleine wijsneus :)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik ken het nog van mijn dochter. De oplossing was om haar zelf een lepeltje te geven en dan tussendoor stiekem hapjes (met je eigen lepeltje) te voeren. :D

Maar dat had ze snel door en toen heb ik haar gewoon stukjes gegeven, kon ze het zelf doen

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nog 2 weekjes en dan kan je ze lekker zelf stukjes eten in de hand geven, ze is vast een natuurtalent!

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    mijn zus kwam met de tip om een hapje fruit/groente te geven en daarna een lepeltje water. Zo afwisselen.

maar goed, mijn meisje is ons 3e kind; en toch zitten wij ook weer te rommelen en te "tobben".

waar het ene kind met 3,5maand al een potje fruit weg eet, zijn er ook kinderen die gewoon wat minder interesse er in hebben.
    hier dus nog eentje:p

wat wij al doen; is een halve liga laten weken in het fruit. Zo vult het ook direct iets meer en smaakt t misschin ook lekkkerder.

Geduld...geduld...geduld....het komt vanzelf goed

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon zelf laten doen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Uuh, ik zou een kindje niet aan leren dat er koekjes in fruit horen te zitten hoor!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik geef ook gepureerd, maar geef hem een schoon lepeltje waarmee hij dan rommelt al hij aan het eten is. Stopt die ook in zijn mond hihi..Pakt ie niet het lepeltje met de groenten zodat dat op overal belandt behalve in zijn mondje, maar heeft een eigen lepeltje waarmee hij trommelt en doet :)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh hahaha zo doe ik het dus ook.

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    dat probeer k ook.. maar dr eigen lepel blijft interessanter ;)
    gewoon over paar weekjes met stukjes beginnen!

Deel Deze Pagina