Zoute Haring

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suusje, 14 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai

    er is me ooit verteld dat zoute haring niet mocht, maar ik heb ook eens gelezen dat het juist wel goed zou zijn, omdat het goed was voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel van het ongeboren kindje....

    maar wat is nou waar? zoute haring: mag je dat wel of niet hebben tijdens de zwangerschap?
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zelf ben ik haringfan en heb dit dus zowel aan VK als HA gevraagd, het mag!! En is juist gezond. Vette vis (zoals haring, zalm en makreel) zijn erg gezond vooor de ontwikkeling. In sommige bokjes staat inderdaad dat je geen rauwe vis mag, maar omdat haring in het zout etc zit, is dit voldoende "houdbaar" gemaakt. Fijn hoor, lekker genieten van je visje dus!
     
  3. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    ik zat ook eigenlijk met die vraag, vorige week zat ik er heerlijk van te smullen en toen ik deze achter mijn kiezen had bedacht ik me opeens dat het eigenlijk rauwe vis is........en alles wat rauw is mag dus niet dacht ik.......hij smaakte wel erg lekker.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja mij is ook verteld dat het niet mag, en ik vind het zo lekker!!! Net zo als zalm voorverpakt en zo, dat mag ook niet omdat er te veel bacterien in zitten. Ik zal het nog maar eens navragen en anders HARING HERE I COME :D
     
  5. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    HAHAHA wat grappig! ik had er niet eens over nagedacht. Ik heb de afgelopen weken heel weinig gegeten ivm zwangerschap (ik had nergens trek in), dus 6 kilo afgevallen. Alleen zoute haring, daar flipte ik helemaal van als ik het at. Zooooooo lekker!

    Gelukkig is het niet schadelijk, haha

    GRoetjes
    Melissa
     
  6. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Mijn verloskundige zei ook dat het mag. Heerlijk hoor, zo'n vissie met uitjes!!!!! :D Groetjes Angelina
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Yesssss Lekker!!!!!!!! bedankt...dacht ik check het nog even
     
  8. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik denk niet dat je je teveel af moet vragen bij alles wat je eet of het wel mag. Toen ik zwanger was van mijn eerste in '90, was het enige dat niet mocht filet americain! Ik heb me toen de hele zwangerschap stijf gegeten aan de brie etc.etc. want ik wist dus nieteens dat dat niet goed was. Werd pas later ontdekt dat het een bepaalde ziekte KAN veroorzaken, is dus niet zeker dat je dat ook krijgt als je een keer iets eet dat niet 'mag'. :)
     
  9. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ja maar toch hou ik me er liever wel aan....er zal maar wel wat gebeuren en dan zal ik altijd denken: hmmm zou het zijn doordat......... Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere en ben blij dat ze door onderzoek etc. nu meer schijnen te weten over bepaald voedsel en de evt. gevolgen...en ach is maar 9 maanden dat je die bepaalde dingen niet mag, dus dat is wel te doen hihihi... :)
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Misschien een hele stomme vraag hoor, maar is zoute haring hetzelfde als de gewone haring die je bij de visboer haalt? Daar heb ik namelijk heel veel zin in maar dacht dat het niet mocht...En nu zie ik dat zoute haring wel mag omdat die in het zout ligt, maar de haring bij de visboer ligt toch in het ijs?
     
  11. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Haringen bij de visboer mogen ook.Ook al liggen ze op ijs, ze zijn gezouten. Dus....Smakelijk! Groetjes Angelina
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    O, op die fiets! Dat wist ik dus niet. Nou bedankt, dan ga ik van het weekend een heeeeeerlijk haringkje met uitjes halen!!!! Mjammie! :p
     

Deel Deze Pagina