maak me zorgen ; alkalische fosfatase te hoog

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vorige week moest ik met mijn zoontje van 16 maanden naar de kinderarts. Ik gaf aan dat hij altijd moe is, zelfs al heeft hij 14 uur achter elkaar geslapen, een uur erna valt hij weer bijna om van de slaap.

Ik gaf aan de kinderarts aan dat ikzelf een ijzertekort heb, een vitamine b12 tekort en een ernstig vitamine d tekort waarvoor ik alle 3 medicijnen voor krijg en alle 3 voor erge vermoeidheid zorgen. Nu leek het de kinderarts ook verstandig om op van alles bloed te prikken om te kijken of hij misschien ook wel vitamine tekorten zou hebben waardoor hij zo moe kon zijn

Nu zou ik vandaag worden gebeld voor de uitslag door de kinderarts zelf, maar ik werd net gebeld door 1 vd assistentes.

Ze vertelde me dat de alkalische fosfatase veel te hoog was en dat ze zelf niet wist wat dat inhield, maar dat de kinderarts er een paar weken niet zou zijn en zei moest het doorgeven van de vervangende kinderarts. ( niet dat een vervangende kinderarts mij dan belt en mij uitlegt wat het inhoud en mij eventueel geruststeld??) ze hadden niet eerder plek dan 23 maart en moet tot die tijd maar wachten hoe of wat er mis is.

Ik ben dus zelf aan het googelen ( heel slecht ) gegaan en er kwam uit dat als de alkalische fosfatase te hoog is er meestal sprake is van een bot- lever- of galaandoening. Nu ben ik dus erg bang dat er iets mis is en heb nogmaals de kinderarts gebeld wat het nu betekend dat de waarde in zijn bloed veelte hoog is, maar de assistente geeft aan dat ik maar moet wachten tot de dokter terug is 23 maart en zei ook niet weet wat het inhoud en ik het dan wel 23 maart zal horen en er geen vervangende arts zal bellen

maak ik me nu veelte druk of is het echt niet normaal dat de assistente mij belt en zegt dat het bloed niet goed is en niet weet wat het inhoud en mij zo onnodig ongerust maakt?

liefs Daantje

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hele rare gang van zaken! Misschien is het verstandig om je huisarts even te bellen? Die krijgt ook altijd een afschrift van de uitslagen en kan je wellicht meer vertellen / geruststellen!

3. SeaShell

mijn man heeft net de huisarts gebeld omdat hij er ook erg mee in zijn maag zit en de huisarts is woedend dat de assistente vd kinderarts hier zo mee omgaat ( bellen dat er iets mis is en dan niet zeggen wat het inhoud) en de ha stond erop dat we nogmaals de kinderarts zouden bellen en we moesten vragen of de vervangende kinderarts ons dan zou terugbellen om te horen hoe of wat. Dat hebben we maar weer gedaan en na een hoop gesnauw en gedoe zou de kinderarts ons vanmiddag terugbellen. ik ben benieuwd.. word vervolgt ;)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Goed gedaan hoor! Wat een belachelijke gang van zaken zeg. Eerst zoiets vertellen en dan vervolgens niet kunnen toelichten wat het is en jullie zo in onzekerheid te laten. Dat kan gewoon écht niet.

Hopelijk krijgen jullie vanmiddag "goed" nieuws, en niet teveel googlen hoor!

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nou ja zeg.. zo ga je niet met mensen om..
    verdikkie..
    Ik hoop dat alles meevalt meis!
    En goed dat je zo mondig bent zeg!

6. Only me

Only me Niet meer actief

Jeetje, dat is toch niet normaal meer zeg! Soms vergeten mensen hoe erg je je zorgen kan maken.

Ben heel erg benieuwd! Sterkte, en ik lees het vanavond!

7. SeaShell

Even snel: de waarde mag maximaal 300 zijn maar is 3000 volgens de assistente, zo hoog komt nooit voor en ze denken dat er een lab fout is gemaakt maar ik eis dat ik morgen terecht kan!!!

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeetje wat schrikken meid!
    Ik vind het wel heel goed dat je er nog eens achteraan hebt gebelt. Zo ga je echt niet met mensen om nee.
    Spannend, ben benieuwd wat de arts vanmiddag te zeggen heeft!

Sterkte en een dikke knuffel!

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wow.... Dat is wel heel veel. Ga op je strepen staan meid!

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wat een idiote gang van zaken zeg!
    Hopelijk is het een labfout en is alles goed met je mannetje.

11. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    tjonge zeg, wat een behandeling! Vind het ronduit schandalig. Zoals blijkt is het erg serieus wat je zoontje heeft, en vind dat je mag eisen dat de ka je belt en uitlegt wat het precies is.
    En het kan wel een labfout zijn, maar dan nog..
    Sterkte meis!
    Ben benieuwd wat er vanmiddag uitkomt!

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nou ja, nu zakt mijn broek helemaal af!
    Als die waarde zoveel afwijkt van wat normaal is dan wil je toch als arts gelijk weten hoe dat kan.. labfout vermoeden of niet..
    Mensenkinderen!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een rare gang van zaken!!
    goed van je dat je op je strepen bent gaan staan!

En mochten ze niet duidelijk zijn nu zou ik echt naar een andere ka gaan hoor, dit is echt niet normaal.

14. SeaShell

Knijp hem nu echt! 3000 is volgens de assistente abnormaal hoog en komt nooit voor,en gooit het dan maar op een labfout?? en dan laat ze me pas 23!!!! Maart terugkomen???? En zonder uit te leggen wat alkalische fosfatase inhoud en zonder de kinderarts te spreken?? Ben echt pissig! Als ze denkt dat het een labfout is waarom dan tot 23 maart wachten en niet gelijk opnieuw bloed prikken vandaag of morgen??

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hee Daan,

Meid ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt! 't gaat toch om je mannetje. En misschien is het niets ernstigs maar dat mogen ze je dan best even vertellen als je toch zo lang moet wachten! Ik hoop dat je snel teruggebeld en gerustgesteld wordt!

Liefs en een knuffel van mij! (Shaula)

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ongeloofelijk! Die assistente had aan mij echt een verkeerde een gehad. Ik ben helemaal niet moeilijk, maar wat betreft me kinderen hebben ze dan echt een verkeerde voor hun!!

Me zusje heeft het ook, die is al binnenste buiten gekeerd en alles, heeft ook enorme hoge waarde maar ze kunnen de oorzaak totaal niet vinden bij haar. Ze is op alles getest, ze is door scannen geweest en alles maar er is verder niks te vinden bij haar. Maar de huisarts stond er wel op dat ze echt op alles gingen testen enz omdat waardes idd niet hoog horen te wezen!

Succes meid!

17. liebrando

liebrando Niet meer actief

Kan je niet zonder verwijsing prikken ofzo. Er moet een manier zijn want tot de 23ste van maart wachten kan niet. Stel dat het wel wat zou zijn dan wil je daar toch meteen bij zijn. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon echt een fout is, maar ik wou me kind wel dezelfde dag nog laten prikken voor de zekerheid!

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Echt geen normale reactie. Hoop dat als de KA je belt je wat gerust gesteld kan worden.

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik las op internet een artikel over een jongetje van 6 maand die ook 3000 als waarde had... hij is helemaal binnenste buiten gekeerd dmv onderzoeken en opname in het zh.. (dit wil je natuurlijk helemaal niet lezen, maar geeft wel aan hoe belangrijk dit is..).. wat de uitkomst is verteld het verhaal dan weer niet...

vindhet ronduit schofterig hoe ze je hebben afgewimpeld.. houd je poot stijf...succes..

20. SeaShell

Ff snel van mijn mobiel

De ka heeft net gebeld en hij moet dadelijk meteen bloed laten prikken ( maar goed dat ik gebeld heb!!!)

Ze denken sowieso dat het iets erfelijks is en hij geen vitamine d opneemt

Ga hem nu van het KDV halen en bloed prikken ( op leverfuncties en vitamine d) en dan denk ik een week wachten op de uitslag

Deel Deze Pagina