Zoutloos brood of gewoon brood?

Discussie in 'Voeding' gestart door Delta, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb een vraag, eigenlijk uit nieuwsgierigheid, ik ga mijn dochter nog laaaang geen brood geven haha, maar denk er soms wel over na over bepaalde voedingsproducten natuurlijk!
    Zou zoutloos brood beter zijn dan gewoon brood? Ik bedoel, ik gewoon brood zit errug veel zout! Gezien kindjes niet teveel zout mogen, liefst niks! En dat terwijl er in brood zoveel zout zit. Maar aan de ene kant, straks lusten ze nooit gewoon brood natuurlijk.
    Ben eigenlijk wel benieuwd wie er zoutloos brood heeft gegeven aan hun kind :) En wat de ervaringen er mee zijn.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zout heeft ook een kind wel nodig...
    Zolang je verder zoutloos kookt etc kan je kind gewoon brood eten en hoef je helemaal niet (smakeloos en duur) zoutarm brood te kopen. Nergens voor nodig

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    je kan natuurlijk altijd in het begin kiezen voor een ader soort granen sochtends bijv ...denk aan pap fijne granen oid en an smiddags brood...zo hoef je niet dubbelop op te geven..

4. Delta

Delta Niet meer actief

Oké, is niet nodig dus, zoutloos brood te kopen. Maar ik had ergens gelezen dat bakkers minder zout moesten gebruiken, omdat er errrrug veel in gaat. Maar inderdaad, smorgens pap en smiddags wat brood, dat is wel een goede!

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    was op zich wel een idee, maar het smaakt zo vies!! wel eens per ongeluk gekocht..... ik denk als je voor de rest goed oppast met zout (dus niet bij het koken etc) dat een boterham best kan.

6. Delta

Delta Niet meer actief

ja precies... maar het smaakt idd vies heb ik gehoord, maar zeker weten, voor de rest geen zout gebruiken!! dan kan een boterhammetje dus wel :)

7. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zoutarm brood is echt vreselijk, van smaak en van consistentie. Mijn ex was nierpatiënt en mocht niets anders... Hier geven we ook 's morgens pap en 's middags twee boterhammen. Een beetje zout is prima, teveel is niet goed.

8. Delta

Delta Niet meer actief

haha als zoutloos brood echt zo vreselijk is dus, dan zit er veeel zout in gewoon brood dan :p

9. Delta

Delta Niet meer actief

maar duidelijk, dat die paar gewone boterhammen geen kwaad kunnen

Deel Deze Pagina