Hoihoi, even een vraagje aan de ervaren moeders. Ik wil weer gaan proberen om vanaf volgende week te gaan beginnen met bijvoeding voor ons kleine mannetje. Hij heeft echter hele gevoelige darmpjes, we zijn al eerder met 4mnd gestart met bijvoeding en hij vond het toen heel erg lekker maar werd snachts heel onrustig dus toen ben ik weer gestopt. Nou hoorde ik dat groenten wat makkelijker te verdragen is dan fruit, dus zou ik beter eerst met de groenten kunnen starten? De reden dat ik nu wel wil gaan beginnen is omdat hij heel veel melk nu drinkt en bijna onverzadigbaar lijkt. Ik heb al geprobeerd om in de laatste fles rijstebloem te doen maar hier kreeg hij direct heel erg kramp van, terwijl ik er maar een heel klein beetje in gedaan had. Dus waar zouden jullie mee beginnen?
Ik zou in jouw geval ook kiezen voor groente omdat dit wat beter is voor de darmen. Alhoewel fruit laxerend kan werken, ik weet niet of je kindje juist makkelijk of moeilijk poept? Sowieso begin je toch met hele kleine oefen hapjes steeds dus dan kannje goed zien wat het met de darmen van je kleintje doet....
hmmm moet niet iets hebben wat laxerend is want hij poept al heel dun.... Dan gaan we maar met hapjes groenten beginnen!
Ik ben begonnen met fruit, tegen alle adviezen in. Fruit leek me gewoon lekkerder om mee te beginnen Met name peer en mango waren een groot succes, en na 3 weken zonder enig probleem over op groente. Favorieten: wortel en courgette.
Ik ben inmiddels begonnen met groenten en het lijkt goed te gaan. Zodra ik aan kom met de lepel trekt ie hem gelijk ze mond in hihi, het liefst doet ie het zelf wel ff! Het slapen ging weer goed, vannacht wel een hele slechte nacht gehad, erg overstuur en huilen en lang wakker geweest maar ik kan geen kramp ontdekken, dus ik hoop dat het gewoon toeval is.