Hallo, Sinds zaterdag weten mijn vriend en ik zeker dat wij zwanger zijn.. Dat blijken we meer dan 5 weken te zijn. Hoeveel precies weet ik niet omdat ik nog niet naar de huisarts ben geweest. Na een paar weken af en toe zo beroerd te zijn en heel erg moe toch maar overwogen om afgelopen donderdag een test te doen. Wat uit eindelijk 2 zijn geworden, omdat ik dacht dat de eerste verkeerd was gegaan. Na de tweede test dacht ik ook dat er niks zat, maar het was nog vroeg in de ochtend dus was nog niet helemaal helder.. Nadat ik de gebruiksaanwijzing had gelezen bleek dus dat de test positief was. Wat is dat idee wennen dat er een klein wondertje in je buik gaat groeien, op je 19e jaar.. Afgelopen vrijdag zou ik anders naar de huisarts om te zien of die het kon bevestigen maar die was nog met vakantie. Dus heb ik een test gehaald van clearblue.. Die zaterdag gedaan en de uitslag was 3+, (meer dan 5 weken zwanger). Ik ben erg blij dat er een klein wondertje komt, maar tegelijk ook bang.. Ook al weet ik hoe een kindje te werk gaat aangezien ik 1 broertje (5 jaar) en 2 zusjes (3 jaar en anderhalf) onder mij heb zitten wat ik bewust heb meegemaakt.. Maar toch is het heel erg spannend. Aangezien mijn vriend vrachtwaggenchauffeur is en door de weeks zowiezo 3 nachten onderweg is, hoop ik dat ik hier wat steun kan vinden, en nog wat kan leren van hoe bij anderen de zwangerschap verloopt
Gefeliciteerd! Als je al een paar weken misselijk was en de CB geeft 3 + aan dan zou ik gewoon de verloskundige bellen en aangeven dat je niet weet hoelang je zwanger bent, dan kan je waarschijnlijk al vroeg voor een echo. Wanneer was je voor 't laatst ongesteld? De huisarts gaat je alleen wat informatie geven en je zwangerschap uitrekenen dmv berekening wanneer je laatste menstruatie was. Een verloskundige kan met een echo apparaat kijken hoe ver je werkelijk bent.
Dankjewel Nono, Ik weet dus niet meer wanneer mijn laatste menstruatie was, Ja dat is misschien wel een oplossing.. Heb ik daar geen verwijsbrief voor nodig?
nee hoor je hebt geen verwijsbrief voor de verloskundige nodig, je mag ze gewoon bellen voor een afspraak
heey gefeliciteerd!! spannend allemaal bij mij ook niet gepland en mijn cb gaf3+ aan en ik was 10.4 weken ik zou gewoon een verlos bellen en zeggen dat je niet weet hoe ver je bent ik moest gelijk komen toen ik had gebeld de dokter doet niet veel meer dan je vertellen wat je we len niet mag tenminste dat is hier zo... je verlos kan een echo maken en dan kan ze zo zien hoe ver je bent! hou je ons op de hoogte en succes!!
Bedankt voor jullie tips! Heb zonet een verloskundige in de buurt opgezocht, en ga zometeen even bellen! Ben benieuwd wat ze zeggen.. Vind het wel erg spannend hoor!
Ik heb al gebeld, alleen het spreekuur etc was tussen 9 & 10.. dus werd er niet opgenomen.. Heb ook al een berichtje naar hun mobiele nummer gestuurd + een contactformulier.. Maar heb jammer genoeg nog niks terug gekregen hoop dat ze snel wat laten horen.. Probeer het zometeen weer..
hmmm lastigg.. is er geen andere verlos in de buurt? bij mijn verlos moet je de voicemail in spreken en dan bellen ze je terug
Nja deze verloskundige was voor ons meer in de buurt en ook meer in de buurt van mijn vriend zijn werk.. Maar ik zal zometeen wel weer even proberen en desnoods spreek ik de voicemail wel in inderdaad
Gefeliciteerd, ach hier was het ook niet gepland maar daarom niet minder welkom. Hier ook 2 testen gedaan kon het gewoon niet geloven. Tot gister na de 2e echo echt het besef dat het zo is bij mij gaf de cb ook +3. Meid geniet er van!
Tari, hoeveel weken bleek je achteraf te zijn nadat je de uitslag van 3+ had? Ik ga morgenochtend weer naar hun toe bellen, dacht dat het vandaag woensdag was maar heb morgen nog een kans om te bellen hihi.. Ben benieuwd wanneer ik langs mag komen
Vanmorgen meteen om 9:00 uur gebeld! Na een hele vragenlijst te hebben beantwoordt en we beide niet veel wisten, mag ik vanavond voor een echo komen zodat we kunnen zien hoe ver ik daadwerkelijk al ben! Ik vind het zo spannend! Gelukkig gaat mijn Moeder mee, want vind het aan de ene kant ook wel eng.. Maar het komt vast wel goed!
Gefeliciteerd! Ik weet precies hoe je je voelt! Ik werd ook op mijn 19e per ongeluk zwanger van onze dochter. Toen de grootste schok voorbij was, waren we er wel blij mee. Echter zat ik nog op de middelbare school en was ik 1 dag voor de examens begonnen bevallen. Ik heb mijn diploma toen gehaald in het 2e en 3e tijdvak. Nu ben ik 21 en alweer 35 weken zwanger van de 2e. Van dezelfde vader uiteraard Als je ergens misschien over wilt praten of iets wil vragen, mag je me best een pb sturen
Hee Liesje! Dankjewel, hihi mijn vriend en ik hadden het er ongeveer 3 weken terug over dat hij er nu ook wel klaar voor was om een kind te krijgen, maar het zat er eigenlijk eerder (&langer) dan we hadden verwacht, Ik ben echt benieuwd hoever ik uiteindelijk ben aangezien ik mijn laatste menstruatie me niet kan heugen.. Ik heb ongeveer nog een half jaar om mijn opleiding af te ronden! & daar ga ik nu ook helemaal voor! & maar kijken hoelang ik het vol ga houden!
Het is echt hard werken. Zorg ervoor dat je je focus niet kwijt raakt, dan komt het allemaal op z'n pootjes terecht ik weet als geen ander hoe moeilijk dat dat is, maar het heeft mij altijd geholpen om eraan te denken dat ik het aan ons kindje verschuldigd was om met een diploma moeder te worden. Dat is dus gelukt Ik lette toen ook niet op mijn menstruatie: ik was aan de pil dus aan de hand daarvan wist ik wel wanneer het ongeveer gebeurd moest zijn Probeer zoveel mogelijk te genieten; de zwangerschap is voorbij voordat je het weet! En natuurlijk succes op de echo Laat je ons nog weten hoe ver je bent en of alles er voor zover goed uitzag? ben wel heel nieuwsgierig
Gefeliciteerd! Spannend hoor vanavond je echo! Hopelijk is alles in orde. En ik ben ook nog jong (21 als ik beval) en zwanger. Wel ben ik getrouwd en hebben we een eigen huisje. Maar zolang je relatie stabiel is en jullie er allebei 100% achter staan komt het vast goed!
Ik zet me er 100% voorin en ga knallen voor mijn diploma! Voordat de kleine wordt geboren! Ik geniet nu alleen al van het idee dat ik zwanger ben, dus de hele zwangerschap wordt vast genieten! Ik laat het jullie vanavond wel weten hoe het is gegaan!