Kan iemand mij duidelijkheid geven in het tellen van een cyclus? Mijn NOD was op 21 september. Ik heb dit keer geen ovulatietesten gebruikt maar als ik uit ga van een cyclus van 30 dagen zit mijn eisprong vaak op cd16. Als ik vanaf 21 september tel zou ik met 30 dagen op 20 oktober ongesteld moeten worden. Ik zou dan alleen wel op 12dpo zitten. Betekend dit dan dat ik een LF van 12 dagen heb of tel ik verkeerd?
Als je geen ovulatietesten gebruikt weet je niet hoeveel dpo je zit, je kunt alleen maar gokken. Ik heb er altijd naast gezeten. Ik had meestal een cyclus van ongeveer 33/35. Daar vanuit gaande dacht ik dus altijd een laat ei te hebben. Heel toevallig heb ik 1x ovutesten gebruikt en op een willekeurig moment gewoon getest, was cd 16 en had toen gewoon een positieve test in handen. Niet gedacht dat ie dat toen al zou zijn, dacht zelf altijd rond cd 19/20.
Heb er niet duidelijk bijgezet dat ik normaal dus wel ovulatietesten gebruik. Alleen deze cyclus niet. Met de 30 rondes zat mijn piek op cd16.
Ik sla 2 dagen na de piek over en tel dan vanaf dpo1 door dat je ei vaak na 48u is gesprongen ... of tel ik dan niet goed? 6 is dag 16 dus 9 is 1dpo?
Ik snap niet wat je met lf bedoel? Ik zou gewoon je gemiddelde cyclusduur pakken en vanaf dan gaan testen.
Als jouw ovulatie op 16 dpo is dan zal de piek op 14 dpo zijn. Je blijft dus eigenlijk gewoon doortellen in de cyclus. Even fictief: 21/9 is cd1 4/10 is cd 14 is de piek 6/10 ovulatie 7/10 is 1 dpo 20/10 is 14 dpo
Ah dan is het helder! Normaal met een cyclus van 30 dagen op cd16 mijn piek. Deze ronde voor t eerst geen ovu testen maar dan weet ik een beetje hoe ik nu kan tellen.