periode voor nod graag jullie ervaringen

Discussion in 'Zwanger worden' started by anoniem1106, Aug 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniem1106

Aug 4, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hallo, ik heb een vraagje ik moet de 16e over 10 dagen ogv dus ongi worden maar heb echt niet het geduld om te wachten dus mischien helpt jullie mening een beetje bij de zenuwen

2 augustus was mijn eisprong, nu heb ik eergister licht roze bloed gehad (druppels, alleen bij het afvegen) en de dag erna rood bloed (ook alleen bij het afvegen) ik weet niet of het innesteling zou kunnen zijn normaal gesproken heb ik dat nooit daarna heb ik eventjes niks gevoel maar nu heb ik pijnlijke borsten soms vlagen van misselijkheid ik moet vaak plassen en hoofdpijn en soms duizeligheid en heel erg ongi krampen.

nou is mijn vraag is het normaal als je zwanger bent om ongi krampen te hebben ? en is de kans groot dat ik gewoon vroeg ongesteld word (wat ik normaal gesproken nooit heb ik ben altijd optijd ongesteld)

ik weet dat ik gewoon af moet wachten maar ben zo zenuwachtig..

ik zou graag jullie ervaringen willen horen

:)

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Hoelang ben je al van de pil af? Je lijf kan je flink voor de gek houden.

Ik denk dat jij een ovulatiebloeding hebt gehad. Dat schijnt ook voor te komen.

Je kunt als je zwanger bent zeker soortgelijke krampen hebben.

Jij zegt dat op 2 augustus je eisprong was. Hoe weet je dit? Heb je ovulatietesten gebruikt?

Innesteling gebeurd doorgaans tussen dpo 5 en dpo 10.

En je lijf kan je flink voor de gek houden.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Eerst even dit: je zult waarschijnlijk veel reacties krijgen waarbij alle mogelijke symptomen van een eventuele zwangerschap naar beneden worden gehaald :( heb er ervaring mee.

Ik heb eigenlijk precies dezelfde kwaaltjes gehad. Op 4dpo had ik 1x met afvegen een sliertje bloed en was mn afscheiding roze.. Daarna gewoon weer wit en of doorzichtig.
    Volgens velen kan dit niet, en komt het door seks, of persen tijdens een grote boodschap of wat dan ook..

Gevoelige borsten nemen toe, verder heb ik nog rugpijn en pijn in m'n liezen.
    Dit zijn dingen die ook bij een menstruatie horen.

Ik heb 14-8 m'n NOD (en ja ik weet dat mn ei is geweest. Heb twee dagen een knaller gehad dus de derde dag is hij gesprongen, had hier ook pijn van). Ondanks de knaller zeggen sommige dat je er toch niet zeker van kunt zijn, dus het aantal DPO hoeft niet te kloppen;)

Of ik zwanger ben dat weet ik volgende week pas, maar vorige rondes had ik deze klachten niet zo erg. (wel moe en af en toe pijn in mn borsten, maar nu neemt die pijn met de dag toe)
    Dit verbeeld ik me waarschijnlijk in zeggen ze dan :D

Een dag na het sliertje bloed heb ik een paar uur flinke stekende pijn gehad wat naar mijn idee mijn innesteling moet zijn geweest.
    Volgens anderen kun je dat niet voelen ;)

Dus ja... ik denk zeker dat ik een grote kans heb om zwanger te worden, maar probeer dit maar niet teveel te delen, want positieve reacties zijn helaas schaars voor je NOD :)

P.s., ik vind jouw symptomen ook hoopvol klinken:p

4. anoniem1106

Aug 4, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    nee ik heb geen ovulatie testen gedaan maar ik voel altijd heel goed wanneer mijn eisprong is ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil heb hem 5 jaar gehad ik had denet ook ineens (klinkt een beetje vies) na het plasse een of andere rare sliert aan mijn vagina het lijkt op afscheiding maar ik heb dat nooit in zon vom gehad het zag er echt raar uit ik zou niet wete wt dat inhoud @ukkie1958 ik hoop voor je dat het is gelukt hihi mijn klachten zijn opzich nu wat minder de ene keer wel en de andere keer niet ik heb wel steeds een raar gevoel bij mijn navel alsof iemand het vanaf debinnekant aan het kietele is hahah

5. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Geen ervaring .... Maar wat zou ik zo graag deze symptomen willen hebben!!
    Spannend dames!!

6. Faith030

Faith030 Actief lid

Jul 16, 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh mijn god,

Ik herken mezelf in jullie verhalen! Had er vanmiddag nog een nieuwe topic over gestart. Ik heb hoogstwaarschijnlijk 30juli mijn eisprong gehad omdat twee dagen ervoor m'n ei 21,1mm was en ik op woensdag buikpijn had. Afgelopen maandag te horen gekregen dat m'n progesteron goed is... Heb sinds een aantal dagen hele warme voeten Savonds als ik op bed lig (zonder sokken en deken). Ben erg moe.... En t lijkt alsof m'n borsten wat groter zijn. Met de nadruk op "lijkt".
    Vanmiddag ging ik naar de wc en had ineens heel klein beetje roze/bruine slijmverlies?!?! Ik heb daarna heel diep geveegd maar kwam verder niks aan. Inmiddels al 4x naar de wc gaan en nu komt er helemaal niks???????? Ik word er gek van en ben erg verdrietig.

7. anoniem1106

Aug 4, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    echt waar @Faith030 ik hoop het echt voor je ! ja het is allemaal zo onduidelijk en je word er ook echt super zenuwachtig van al helemaal als je naar meerdere forums kijkt en ook ziet dat heel veel mensen dezelfde symptomen hebben maar achteraf niet zwanger zijn ! ikzelf heb nu ook niet meer het idee dat ik zwanger ben ik zit allee met dat rare gevoel bij mijn navel wat erg vreemd is maar goed

hoop dat we nog wat meer ervaringen te horen krijgen !

8. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Wat raar...Wou net topic starten.
    Ik had 31 Juli er 1 aug knaltesten. 2 aug eisprong. Vandaag dan dus 5 dpo? Als ik t goed heb.
    Voel AF en toe sterk en mens krampen. Vagabond licht bruin-roze afscheiding. Alleen in inlegkruisje. Hoop dat dat dan van innestelen komt.
    Sinds stoppen vd pil ook bruin verlies paar dagen voor nod en maar eendag Bloed.
    Maar de vorige keren voelde ik me echt zwanger en was t dus niet.
    Probeer nu eigenlijk niet zo veel te voelen aangezien mijn lichaam mij voor de gek heeft gehad.

Wachten duurt nog zoooo lang. Koop geen testen voor 10 nod. Misschien beter tot Volgende week zaterdag.....
    niet.

9. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me ook aan bij jullie! Dag 26 mini beetje bruine afscheiding... Heb maandag of dinsdag pas mijn NOD!
    Verder steken in tepels, gevoelige borsten aan zijkant, volgens mij zijn ze groter. Ben erg moe, heb honger en ben afgelopen zondag heel plotseling ziek geweest. Misselijk en maagpijn en overgegeven. Heel vreemd! Precies innestelingsperiode.... Nou ja, het is afwachten! Maar ik heb goede hoop door dit alles. Alleen heb ik wel eens vaker goede hoop gehad helaas ...

10. EGJ

EGJ Lid

Jul 15, 2014
    14
    0
    0
    Noorden
    Hallo dames,

Zelf probeer ik soms in gesprek te komen met dames die in hetzelfde schuitje zitten maar al met al ben ik of mijn wachtwoord kwijt of ik kan het topic niet terug vinden.

Net als jullie hou ik alle signalen die mijn lichaam geeft nauwkeurig in de gaten. Ik heb op dag 9 een eisprong gehad. Sindsdien allerlei klachten. Vorige twee keer had ik de week voor NOD klachten als zere borsten, branderig gevoel in de liezen en vlagen van beroerdheid, dit hoort er voor mij blijkbaar bij. Nu heb ik na de eisrpong een enorm opgezet en beurs gevoel van onderen gehad en erg zere borsten. Dit zal allemaal van de eisprong komen. Inmiddels nog steeds een verkrampt gevoel bij het schaambeen maar ik verneem ook dat ik zelf wat verkramp.

In februari gestopt met de pil en huisarts zei dat ik ongeveer vanaf mei echt in de running zit om maar zo te zeggen. Deze cyclus temperatuur bijgehouden en ovulatietesten van sensitest. Ik vul alles in op Fertilityfriend.com. Ovulatietesten doen het niet echt bij mij. Iedere keer vaag streepje, toen een dip en toen 4 dagen een felle streep maar aan klachten te merken dat ik toch echt eerder mijn eisprong heb gehad.

Overigens geen positieve zwangerschapstest. Cyclus van gemiddeld 30 dagen en zit nog maar op dag 20!

Iedereen heeft andere symptomen zo te lezen.

Groetjes EGJ

11. anoniem1106

Aug 4, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    ik vind dat iedereen wel een beetje dezelfde symptomen heeft !
    leuk om te lezen en ik duim voor jullie allemaal ! :D

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Beste Ukkie, wat jammer dat je ervaringen zo negatief zijn.. Als ik voor mezelf spreek, ik probeer realistisch te reageren. En de realiteit is dat:
    - HCG (zwangerschapshormoon) pas wordt aangemaakt door het vruchtje ná de innesteling.
    - De innesteling gemiddeld tussen 6dpo en 10dpo is.
    - Progesteron voor zeer veel kwaaltjes kan zorgen, zowel in een zwangere als niet-zwangere ronde.

Met andere woorden: tot op zn minst 10dpo kun je eigenlijk nog niets afleiden uit 'kwaaltjes'. Ik weet als geen ander hoe graag iemand zwanger kan willen worden. Ik zit al 4jr in de mmm en ik heb helaas veel teleurstellingen (incl. (v)mk's) achter de rug. Ik heb het net als velen eerst een jaar zelf moeten proberen, voor ik werd doorverwezen. En oh wat heb ik vaak gedacht dat ik zwanger was. In het zkh bleek dat mijn beide eileiders vergroeid zijn. Ik kón helemaal niet zwanger worden! En toch was ik er keer op keer van overtuigd geweest...

Bij de IVF/ICSI terugplaatsingen nestelde het telkens wel in, werd ik dus 'zwanger', maar ging het ook alle keren tot deze mis. En deze voelde echt niet anders dan die andere keren. Het enige verschil is dat ditmaal het HCG mooi bleef verdubbelen, dat we een hartje zagen met 7 weken en dat het nu met 11 weken nog steeds op schema groeit.

Maar dat had ik je niet kunnen zeggen op basis van 'kwaaltjes'.

Ik ben weken (maanden) met niks anders bezig geweest dan turen, symptomen checken etc etc. Dat is niet goed voor jezelf en ook niet voor je relatie. Uiteindelijk werd ik er wel rustiger onder en kwamen de zenuwen pas toen het goed bleek te blijven gaan... ;)

Dit is dus waarom ik vrouwen waarschuw om niet al vanaf hun O dwangmatig te gaan zoeken naar symptomen. Het zegt níks. Echt niet! Bewaar dat voor vlak voor je nod en daarna. Zorg voor warme voeten, eet gezond, drink voldoende water, neem rust. En ga dan vanaf 12dpo eens een testje wagen.

13. EGJ

EGJ Lid

Jul 15, 2014
    14
    0
    0
    Noorden
    Hoi Hilly1980,

Je hebt helemaal gelijk. Een reality check is af en toe noodzakelijk. Wat fijn voor jullie dat het eindelijk gelukt is.Gefeliciteerd :).

Groetjes

14. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Vandaag geen spotting. Was tot nu toe kleine spotting. Wacht met spanning. Hoe gaat t met jullie.

15. Faith030

Faith030 Actief lid

Jul 16, 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na donderdagmiddag twee druppels (zo groot als een oogdruppels) roze slijm verloren met het plassen. Vanaf dat moment helemaal niks meer???? Ook geen buikpijn of rugpijn :(

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dank je!

17. EGJ

EGJ Lid

Jul 15, 2014
    14
    0
    0
    Noorden
    Hey,

Gisteravond gewerkt (in de zorg) en af en toe een steek in mijn re zij of li borst. Vandaag heb ik het idee dat mijn tepelhoven zich uitbreiden maar ik zal mijn vriend nog even vragen of hij dit ook ziet. De randen lijken ook wat donkerder te kleuren maar wie weet beeld ik het mij in! Net de kattenbak verschoon, zware prullenbak naar beneden getild en erg veel steken in de buik en liezen. Mijn zwnagerschapstest was negatief. Moet eigenlijk wachten tot de 13e. En nog beter zou zijn met ochtendurine dus dit is beetje jammer van het geld. Het streepje wat ik zie is als ik ga turen dus dat kan niks anders zijn dan zo'n indroogstreepje.

Verder nog steeds een zwaar gevoel op de maag. Maar goed, ik zou denken dat het allemaal wat te zeggen heeft toch twijfel ik er enorm aan. Ik weet namelijk niet hoe het moet voelen en ik ga op zoek. Dat ik soms steken voel bij bepaalde bewegingen kan ook net zo goed te maken hebben met dat ik mij te veel concentreer op mijn buik of omdat ik iets verkeerd met mijn werk heb gedaan. En dat ik een zware maag heb kan zijn van spanning. En mijn tepelhoven? Ik beeld het mij vast in.

AAAARGH!

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Het kan van alles zijn. En zeker op deze vroege termijn moet je echt met zéér geconcentreerde urine testen. En dan nog is het streepje vaak erg licht. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer maandag of dinsdag nog een keer te testen, met geconcentreerde urine. Dus ochtendurine of 4u niet plassen.

Mijn tepelhoven veranderen overigens de hele tijd van kleur en van vorm, zelfs in het tijdsbestek van 1 dag. Dus ook dat is geen zekerheidje ;)

19. anoniem1106

Aug 4, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    ik ben vanaf vandaag erg misselijk heb gisteravond rarpijn in me gehele onderbuik gehad (soort spierpijn) wat doortrok naar me rug, kan natuurlijk ook komen omdat ik ongesteld moet worden het is afwachten ! zenuwe niet normaal ik hoop voor jullie ook dat het wat word nog symptomen bij gekomen bij iemand ??

20. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18

Heb last van mijn onderrug. Iets steken in mijn li borst.
    We wachten af, en dat vindt ik moeilijk. Maar t moet :)

Share This Page