Direct zwanger na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Unexplainable, 2 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Hoi dames,

Even van me afschrijven... 23 juni had ik een positieve zwangerschapstest, 25 juni begon het bloedverlies en uiteindelijk ben ik 2 juli het vruchtje verloren. Op aanraden van de verloskundige daarna ovulatietest gaan gebruiken om cyclus weer in kaart te brengen 20 juli een positieve ovulatietest gehad. Nu sinds een paar dagen misselijk erg moe.. En ja. Gisteren twee positieve zwangerschapstesten, 1-2w zwanger. Direct na de miskraam zwanger geraakt dus.

Ik ben blij, maar mijn angst overheerst nog. Elke keer bang voor bloed als ik naar de wc ga, elk krampje analyseren, etc etc. 23 augustus staat de eerste echo op. Ik zou dan 7 weken zwanger zijn. Voor mijn gevoel duurt wachten nu een eeuwigheid.

Hebben jullie dit ook meegemaakt en hoe verging het jullie?

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier ook meegemaakt. Bijna zelfde manier als jij beschrijft.
    Wij zouden de eerste echo bij 8.2 weken krijgen. Uiteindelijk hield ik het niet meer met 7 weken en heb ik een echo geeist, ook ivm voorgeschiedenis.
    Vk was niet heel enthousiast om een echo te maken, maar ze deden het wel. Gelukkig zagen we een heel sterk hartje en hebben we nu een heerlijke peuterzoon.

Probeer afleiding te zoeken...
    Dat was het enige dat hielp bij mij.

Fijne zwangerschap gewenst!

3. MVN

MVN Lid

26 jun 2018
    17
    7
    3
    Vrouw
    Ik ben ook gelijk weer zwanger geraakt na een miskraam. Ook ik was bang dat het weer mis zou gaan en kreeg met 5 weken een echo. Alleen een zakje te zien en moest met 8 weken weer komen. 3 weken in spanning gezeten maar toen een mooie echo met een kloppend hartje. Na ook een goede 12 weken echo kon ik genieten. Inmiddels is mijn dochter 6 en is het allemaal goed gekomen. Ik ben nu 10 weken zwanger van de tweede.

Probeer je niet al te druk te maken en denk positief. Voor je het weet is het de 23e.

4. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Vandaag belde de verloskundige en ze zei dat de echo best een weekje vroeger kon, dat is al fijn. Ik probeer er toch van te genieten en niet teveel te piekere. We zitten middenin een verhuizing dus afleiding genoeg.

5. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.852
    113
    Ik heb het ook gehad. Met 4.6 weken begon het vloeien. Na 3 dagen kwam het vruchtje. En zonder dat ik er op rekende of dat ik ermee bezig was, had ik toch weer een positieve test. 27 dagen na het begin van bloedverlies. Ik was er en dankbaar voor, maar ook super onzeker. Echo gehad met ca 8 weken en alles was goed! Zo blij mee! Nu ben ik morgen alweer 27 weken. Wel denk ik vaak nog aan hoe ver ik had kunnen zijn..

6. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik was ook direct na de miskraam zwanger en ik herken je angst en onzekerheid. De miskraam was bij mij pas ontdekt op 10 weken (missed abortion) en op gang gebracht een week later. Ik heb dus echt achter een vroege echo gevraagd. Echo stond gepland op 7 weken, maar omdat ik begon te bloeden op 6.5 heb ik met "spoed" er toen 1 gehad en daar een kloppend hartje gezien.
    toch was ik blij toen dat eerste trimester gedaan was :) dan kan je ten minste wel ademhalen. Veel succes deze zwangerschap en probeer ervan te genieten!

7. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Niet helemaal direct, maar oktober 2017 kreeg ik een vmk rond de 5,5 a 6 weken. Ik had direct mijn normale cyclus terug, maar in november niet zwanger geraakt. December wel, kreeg vanwege de recente miskraam en miskramen in het verleden een vroege echo (op basis van laatste menstruatie met 7 weken) en daarop zagen we 2 haartjes kloppen. Er zat een hematoom bij kindje a, dus nog bloedverlies gehad en af en toe een extra echo. Vond deze zwangerschap spannender als van de oudste, omdat ik een tweeling te mooi vond om waar te zijn en onbewust wachtte op het addertje in het gras, bijv overlijden van 1 van de 2.
    Maar het gaat nog steeds super :)

Unexplainable vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina