Zoveel angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wishes, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Hoi,

ik ben een jonge meid en mijn vriend en ik hebben in juni '06 besloten dat wij graag een kindje willen. Helaas kunnen wij niet zelf bepalen wanneer we seks hebben doordat mijn vriend militair is. Hierdoor zien wij elkaar meestal alleen in de weekenden.

Het is nu februari '07 en ik zit met ongelovelijk veel angst, heb heel sterk het idee dat ik onvruchtbaar ben want waarom raak ik niet gewoon zwanger?
    Is het zo dat als ik alleen in de weekenden met mijn vriend vrij (en af en toe een vakantie..) dat mijn kans op zwangerschap veel kleiner is? En hoef ik mij geen zorgen te maken? Of kan er wel degelijk iets aan de hand zijn?

En zijn er ook dingen die erop kunnen wijzen dat ik of hij onvruchtbaar is/zijn?
    Ik heb een regelmatige cyclus van 26/27 dagen maar de eerste dag van mn ongesteldheid heb ik altijd gigantisch veel pijn?

Ik hoop iets te horen,
    alvast heel erg bedankt.
    Liefs Wishes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wishes,

lees eerst eens het artikel kansen om zwanger te worden. Jullie zijn net een half jaar bezig, dus er is absoluut geen reden voor angst of paniek!
    Dat je een regelmatige cyclus hebt is prima en dat geeft een goede kans op zwangerschap. Als jullie verder jong en gezond zijn hoef je echt niet bang te zijn voor onvruchtbaarheid. Als je ieder weekend vrijt en af en toe tussendoor heb je goede kansen op zwangerschap. Normaal vruchtbaar zijn betekent dat je binnen 2 jaar zwanger bent. Heb geduld, ook al is dat lastig, en probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Slik je al foliumzuur? Lees het genoemde artikel eens, staat bovenin dit forum!

Mirjam

3. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Hi,
    thnx voor je snelle antwoord!
    Uiteraard al aan de foliumzuur ;) en ben alweer een beetje gerust gesteld. Ik denk dat het gewoon komt omdat ik het idee heb dat iedereen maar ineens zo zwanger is.. maar wij blijven lekker doorgaan, onze tijd komt nog wel.

Maar de pijn tijdens mijn 1e menstruatiedag is dus niets?

x Wishes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    nee, die pijn hebben( helaas) veel vrouwen... dat hoort er gewoon een beetje bij, soort kramp van de baarmoeder

Mirjam

5. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Ah gelukkig :)

Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina