pijnlijke (trillende spier) net onder borstbeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door arielle, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Hallo,
    een vraagje van mij, ik heb dus een pijnlijke trillende (zo lijkt het) spier net rechtsonder mijn borstbeen. Net alsof ik heel fanatiek buikspieroefeningen heb gedaan en de spier daarvan verkrampt is zo voelt het een beetje. Als ik op mijn rug ligt is het t ergste maar ook zitten op de bank en soms op mijn zij liggen is ook niet fijn meer. Heb jij enig idee wat dit is.
    Ik ben inmiddels bijna 39 weken zwanger.
    Alvast hartelijk bedankt,
    Arielle

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Arielle,

dat is waarschijnlijk ook de plek waar de kleine je het meeste zit te vervelen met zijn billen of voeten. Je krijgt een soort blauwe plek van binnen die heel erg gevoelig kan zijn. Ook kan het zijn dat je banden op die plek meer te verduren hebben en inderdaad een kramperig gevoel geven. Ook wordt je ribbenkast ook steeds meer omhoog gedrukt en daar kunnen je spieren ook een beetje van verrekken.
    En misschien heb je ook wel een beetje verkeerd bewogen of gebukt.
    Belangrijk is wel: wanneer je hoofdpijn hebt, sterretjes ziet of het gevoel wordt erger, moet je meteen even contact opnemen met je vk om uit te sluiten dat het niets ernstigs is.
    Maar tot nu toe klinkt het onschuldig.

Groetjes Brigitte

3. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    hoi brigitte,
    ontzettend bedankt voor je reaktie.
    Ik ben inmiddels maandag bevallen van een zoon, en daarmee is de trilling verdwenen, maar is het idd nog een heel gevoelige plek.
    Bedankt.
    Arielle

Deel Deze Pagina