Zoveel dorst

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sparky, Jan 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Zijn er meer die ineens verschrikkelijk veel dorst hebben gekregen. Ik heb het nu ruim een week. Ik kan wel blijven drinken en toch heb ik elke keer weer dorst en een droge mond. Moet dan ook heel vaak naar de wc en ben erg moe de laatste week.
    Kan ik hier iets aan doen? Normaal moet ik mijzelf dwingen om te drinken omdat ik nooit dorst heb, maar nu is het echt heel erg.

Heb eergisteren de vk assistente gebeld omdat ik verhoogde kans heb op suiker. Heb zelf overgewicht en zoontje was groot, terwijl hij bij de groeiecho geschat werdt op 5 pond bij de geboorte. Daarna is ook mijn buik mega hard gegaan en kreeg ik ineens veel vruchtwater. Met 26 weken zat ik net onder de waardes van diabetes en daarna vonden ze het, ondanks alles niet nodig om nog een keer te testen.

De vk assistente heeft overleg gehad met 1 van de vk's en die vonden het niet nodig om nu al op suiker te prikken omdat ik met 24 weken toch de test krijg.
    overigens wisten ze niet van mijn droge mond, dat is sinds vrijdag pas echt erg.

Ben stiekem heel bang voor suiker, maar zijn er meer die dit ook hadden/hebben en geen suiker hebben?

2. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Ik heb sinds het begin van deze zwangerschap al veel dorst(bij de eerste niet). Ik drink per dag 3 liter Spa plus thee e.d.
    Ik heb zelf ook overgewicht en mijn eerste angst was ook zwangerschapssuiker maar bij het niet nuchter bloedprikken bij 11 weken waren mijn waardes goed. Ik krijg pas bij 27 weken de suikertest.

Als je je druk maakt zou ik toch vragen of ze je niet eerder willen testen of anders via vingerprik bij de huisarts? Anders kun je ook wat minderen met suiker en koolhydraten voor de zekerheid.

3. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

Nov 19, 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze nu je niet willen prikken zou ik dit met de huisarts overleggen,. je kunt zelf ook al een hoop doen door je voeding aan te passen.
    Makkelijk antwoord van de verloskundige dat ze willen wachten

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ik heb dat mijn vorige zwangerschap ook gehad en nu weer (ben nu 12 weken). Ik heb vooral dorst in koude dranken (het liefst cola ook al is het pas vroeg in de ochtend). Ik had de vorige x geen suiker. Volgens mij is het bets normaal heb er vaker van gehoord dat mensen dat hadden.

Succes!

Ps: heb geen overgewicht

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja ik herken het! Ik heb bij de minste inspanning een super droge keel en ontzettend veel dorst. Ik drink dus ook echt heel veel. Toevallig van de week bij de vk geweest en die had mijn bloeduitslagen. En wat bleek, mijn suikers waren zelfs laag! Ik ben ook te zwaar, en door het vele dorst hebben was ik dus ook al bang dat mijn suikers te hoog zouden zijn. Maar niet dus, gelukkig. :)
    Ik hoop dat het bij jou ook mee valt

6. cetje

cetje Niet meer actief

Ik heb ook heel veel dorst! Drink veel water en thee, maar bijna constant een droge mond.
    Heb dit al sinds begin zwangerschap, twee weken geleden is er bloed geprikt en m'n glucose was 3.0, niks aan de hand dus.

Zou even bij je huisarts informeren of je al eerder mag prikken i.v.m. de klachten die je hebt.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn waardes waren de eerste test ook goed. Maar wat ik lees over zwsuiker is dat het vaak pas na de 20 weken op komt zetten.

Het is vooral de droge mond die mij zorgen doet maken. Ik drink nu constant omdat ook mijn lichaam dus aangeeft het nodig te hebben en niet alleen omdat ik er veel zin in heb.
    Veel zin in cola en andere koude frisdranken heb ik vaker gehad in de zwangerschappen. Ik drink nu vooral heel erg veel water. En voor mijn gevoel doet het niks want niks kan de dorst stoppen.

Ik denk dat ik idd maandag maar eens de huisarts bel om te vragen of hun ook vingerprikjes doen in deze gevallen.

Zelf mijn dieet al aan gaan passen wil ik nu nog niet, ben bang dat als ik nu mijn dieet aan ga passen aan mogelijk suiker dat er straks bij de test wellicht een goede waarde uitkomt wat dan zonder die aanpassen niet zo zou zijn. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is, maar toch. Dan probeer ik liever toch de test eerder te krijgen.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind het ook zo vreemd dat het pas sinds een week is. En dan ook gelijk zo extreem. Hiervoor had ik nergens last van wat dit betreft.

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Ik heb ook constant dorst en drink met name water.. Ik lees dus even mee! :) Ik heb overigens het idee dat ik voor wat ik drink weinig uitplas...

10. Noa2013

Noa2013 Actief lid

Jul 8, 2014
    279
    6
    18
    Female
    Ik herken het van mijn vorige en huidige zwangerschap heel erg. bij de eerste dronk ik per dag wel 1,5 liter appelsap (geloof me, voor mijn doen extreeeem veel), en op t moment ook sinds een week of 2 weer heel droge mond en dan opeens heel veel dorst. Zit nu aan de crystal clear omdat appelsap toch wel erg veel suiker bevat. Heb geen zwangerschap suiker gehad trouwens, hoe wel ik de test nu nog moet krijgen. Denk met 28 weken. Geen overgewicht overigens.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had ook zo'n periode van heel veel dorst, zelfs snachts. Dat was dan prima te combineren met toilet bezoek maar door het drinken moest ik uur later weer uit bed :S...
    Maar ik had geen overgewicht of kans op suiker. Volgens mij is het iets wat bij zwangerschap hoort

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fijn dat het dus ook later voorkomt zonder suiker!

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik herken je verhaal helamaal.
    Ook ik had extreme dorst in m'n zwangerschap. De verloskundige wist zeker dat ik zwangerschapsdiabtes had en liet me testen: maar ik had het niet.
    Ik kan je wel vertellen dat het een halve tsunami was toen m'n vliezen braken. Echt, je kon bijna 2 volle emmers ermee vullen

Ik was bijna 40 kg aangekomen en m'n dochter woog 8 pond.
    Ik vind nhet nog steeds apart dat ik geen diabetes had.
    Die extreme gewichtstoename kwam mede omdat ik heeeeel veel suiker at

14. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    Ik had t ook tijdens de zwangerschap en nu nog steeds. Maar vergeet niet dat je in je zwangerschap ook meer bloed hebt. Je lichaam heeft ook meer vocht nodig, je bent nu met twee ;)

15. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ook ik herken het. Ik blijf soms drinken!

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik had superveel dorst. Viel vooral op omdat ik normaal een slechte drinker ben (nu weer na mijn zwangerschap ik vergeet het gewoon) ik dronk echt 3 liter per dag. Ik had geen zwangerschapssuiker en ik ben ook niet veel aangekomen en ik hield ook geen vocht vast. Had ook niet heel veel vruchtwater ofzo....

17. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Deze zwangerschap (van de 3) verreweg de meeste dorst. Ik was ook even bang voor suiker, maar ik herken de andere symptomen niet. Ik ben zelf slank en produceer kleine babietjes :), en dat is deze zwangerschap weer zo.
    Ik weet wel dat ik na mijn 2e bevalling (keizersnede dus katheter) heel veel vocht verloor. Kennelijk had mijn lijf dus ook meer vocht nodig. De verpleegkundige moest met grote regelmaat mijn katheterzak legen!

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    As je wilt kun je wel nu al je voeding wat aanpassen hoor. Om te kijken of het misschien minder wordt.
    Dit heeft geen effect op een eventuele glucosetest. (De test met het bloed prikken en het suikerdrankje) Dat is gewoon een suikerbom, en dan maakt het niet uit of je daarvoor suikerarm of niet gegeten hebt.
    Als je het een beetje wilt aanpassen, moet je goed op de koolhydraten letten. Dus niet alleen maar op de suikers op het etiket. En goed verspreid kleine beetjes eten. :)
    Hopelijk heb je geen zw.suiker, maar als je echt twijfelt, zou ik gewoon nogmaals je zorgen bespreken met de verloskundige en desnoods aandringen op een eerdere test. Succes

Share This Page