Gewicht, spanningen, groei

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zusje, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje

zusje Lid

15 jun 2006
    53
    0
    0
    Lieve verloskundigen.
    2 weken geledenleek het of ons kindje niet goed groeide, ik was toen 27 weken zwanger. De baarmoederhoogte leek te laag, kindje ligt dwars. Na echo bleek alles conform. Het laat me niet los. Ik ben sinds de 20ste week geen ons aangekomen en krijg veel commentaar op mijn omvang...Klein buikje! Ik eet genoeg en gezond, maar heb weinig eetlust. Kindje beweegt goed, ligt wel nog steeds dwars. Zegt de grootte van de buik iets over de inhoud? MOET je aankomen? Ik weet eigenlijk niet wat ik meemaak, eerdere zwangerschappen leverden ruim 20 kilo op. (ik heb trouwens een normaal startgewicht, 63 kg bij 1.78 m). Kan het zijn dat dit komt doordat ik na 5 maanden weer aangeteld ben. (kindje is overleden na 4 weken). Buikspieren? Placentafunktie? Ben jullie alvast zeer erkentelijk voor het antwoord, je zou denken, bij de 4de blaakt iemand van het vertrouwen,niets is minder waar...
    Lieve groet, Zus

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

maak je geen zorgen!
    Door een dwarsligging komt de baarmoeder minder hoog, de echo was goed dus alles is ok.
    Elke zwangerschap is anders en of je nu wel of niet aankomt in kilo's maakt niet zoveel uit. Trek je niets aan van wat anderen zeggen, zelfs wij kunnen niet aan de buitenkant zien hoever iemand zwanger is. De grootte van je buik zegt niets over de inhoud, dat blijkt nu ook weer met de echo, kindje ligt keurig op schema.
    Dus maak je geen zorgen, bij de controles houden ze je heus goed in de gaten!

Mirjam

Deel Deze Pagina