Zoveel Echo's ?!?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Het rare is, ik ben altijd heel positief en niet onzeker en dan komt er een echo aan en dan word ik opeens nerveus :p slaat helemaal nergens op, ligt trouwens wel aan wie het doet, bij mijn pretecho bureau ben ik totaal niet nerveus alleen voor die achterlijke bij mijn VK (mevrouw ik heb geen hart in mijn lijf zitten noem ik haar)

2. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    hahaha ponyville is het zo erg gesteld met jou VK>>?

3. Niet meer actief

jep ze kunnen je echt helemaal niets vertellen (dingen die een VK toch echt zou moeten weten) wat betreft mijn ziekte en medicatie, maar ook de echo was 3 minuten en je was weer buiten, ze wees geeneens aan waar dat hartje dan wel klopte (mijn moeder heeft het me thuis laten zien)

Mijn moeder en ik waren helemaal verbaasd en teleurgesteld, wat blijkt nou, heel veel mensen denken er zo over maar je hebt bij ons niet zoveel keus, maar ga toch naar een andere VK (kan net qua kilometers) een vriendin van mij was er ook weg gegaan want ze waren zo aan het zeuren tegen haar teon heeft ze snel een andere gezocht en het kon ook duidelijk anders zei ze tegen me, dus daar hopen we nu op, ik wacht even mijn nekplooimeting af (die doen ze ergens anders) en dan ga ik lekker naar die andere...

Ik zou het niet erg vinden als je trouwens een klein bedrag moest betalen voor extre echo's maar ze bieden die optie geeneens aan :(

4. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik moet om de 3 weken naar de gyn :)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook gewoon de 2 standaard echo's gehad en over een paar weken gaan we voor de 3D/4D echo.

Maaarrrr.. ik heb wel bij beide echo's 7 foto's gekregen, terwijl sommige maar 1 of 2 foto's krijgen.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb alleen bij de termijnecho foto's gekregen en toen was het niet meer dan een boontje. NU moet ik wachten tot ik de kleine in mijn armen kan houden.

7. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ik krijg ook om de 2 weken een echografie, maar dit is zo geregeld omdat ik bij mijn eerste een zwangerschapsvergiftiging heb gehad en ze er deze keer op tijd bij willen zijn!

Anders was het wel wat minder hoor! Elke maand 1 tot de 7de maand, daarna 2 keer om de 3 weken en op laatste nog 2 keer om de 2 weken!

Maar ik moet zeggen als ik dit hier allemaal lees dat het in Belgiƫ een beetje meer is dan in Nederland en wij krijgen ook elke keer een terugbetaling van het ziekenfonds! Ook al moet je, zoals ik, vanaf de vierde maand om de 2 weken gaan!

Groetjes Leen

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo,
    ik had met 9 weken termijn echo.
    met 11 weken echo in een school voor vk.
    met 17 weken pretecho kon niet wachten om ons kindje te zie .
    met 21 weken termijnecho.
    met 26 weken een 3D echo.
    en nu moet ik wachten tot rond 3 mei om ons meisje te zien.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb er nu ook 2 gehad, eentje met precies 12 weken - verschrikkelijk om zo lang te wachten tot je een hartje ziet! - en vorige week met 20 weken. We gaan nog wel een pretecho laten doen. Het wisselt per praktijk, in die van mij is geen apparaat of gekwalificeerde echoscopist, dus moest ik naar het ziekenhuis. Heeft je VK wel een echoapparaat, dan maken ze er denk ik sneller eentje om te checken.

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier ook om de 2 a 3 weken een echo gehad.. maar dat was wegens mijn medicijngebruik.. en later ook nog eens vanwege de suiker!

De echo's waren leuk hoor daar niet van.. maar de reden waarom je zo vaak echo's hebt zijn minder leuk.

11. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ja das waar. je krijgt wel meer echo's maar de reden is wat minder. toch leuk om je baby te kunnen zien. wij die niet zoveel krijgen moeten alleen maar hopen dat het goed komt

:)

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Lang leve Belgiƫ :)
    Ik krijg bij elk bezoek aan de gynae een echo, meestal tussen de 2 en 6 foto's.
    Ging in het begin om de 4 weken, maar moet nu om de 2 weken gaan.
    Laat die echo's maar komen!
    Heb er bij m'n 2 zoontjes een album voor gemaakt en ben ik nu ook weer bezig :)

13. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik krijg 5 mrt me termijn echo en daarna iedere maand een keer ivm medische redenen

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb met 11 weken de termijnecho gehad en volgende week de 20 wk echo. Ik ga nu nog om de 5 weken naar de vk. Inmiddels voel ik de kleine al wel kriebelen. Ik heb er geen moeite mee, dat we hier niet zoveel echo's krijgen.

15. Ik denk dat je alleen maar blij moet zijn voor Nederlandse begrippen dat je zo weinig krijgt. Want als je er veel krijgt betekend dat meestal medisch.
    Ik had er 1 bij 4 weken, 5 weken, 7 weken, 11 weken nekplooi, 18 weken termijnecho en 18 weken geslachtsbepaling ( betalen) en iki heb met 25 weken een pretecho en waarschijnlijk met 30 weken ook een groeiecho.
    Maar al die echo's in het begin waren omdat het al 3 keer niet goed is gegaan. Dus zeker geen leuke reden.
    Maar ik begrijp het wel je wilt toch een bevestiging van alles is ok. Heb ik nog steeds.
    Volgens mij zit je dus in Belgie veel beter!

16. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik heb er met 6 weken ene gehad, met 12 weken, en nu 5 maart hebben we de 20 weken echo, daarna is het wachten tot het kindje er is, want dan hebben we geen echo's meer. we doen ook geen 3d of 4d echo.

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,
    wij hebben met 9 weken de eerste echo gehad, puur om tekijken of we nu 9 of 13 weken zwanger waren! was 9 weken!
    nu gaan we bij 15 weken wel naar het hartje luisteren maar we krijgen pas weer een echo bij 20 weken.
    vind zelf ook dat dit erg lang duurt, hoewel ik wel snap dat ze niet iedere 2 weken een echo maken. maar ik zou het wel fijn vinden om dat hartje zo nu en dan tehoren, maar daar schijn je tegenwoordig van die apparaatjes voor te hebben. dus misschien een idee om die aan te schaffen!

we doen toch een keer een pretecho of twee, haha, en we gaan er vanuit dat het helemaal goed is met ons kaboutertje!

liefs joyce :D :D

18. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik heb tot nu toe al 4 echos gehad.
    Omdat ik een mediche achtergrond heb , een cyste en een mk heb gehad.

Ik had liever nu geen 4 echo`s gehad , dan had ik nu mn 2ling vastgehouden... :cry:

19. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik heb wat meer echo's omdat ik bij de gyn loop, daar worden ze toch net even wat makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld met 15 weken kon ze het hartje van buitenaf nog niet vinden dus dan wordt er even een snelle echo gemaakt en ik had weer een mooie foto!

Gr

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb met 6, 9 en 12 weken een echo gehad..
    en deze week weer een bij de gyn.

Gynaecoloog zei trouwens dat ze het belangrijk vond dat er regelmatig gekeken wordt.. En ik zeg geen nee

dus 6, 9, 12, 17, 22 (komt nog) weken...

Deel Deze Pagina