Mijn zoon is nu ruim 4 maanden en heeft sinds vorige week pas na 5 uur honger. Ik heb steeds geprobeerd om meteen te voeden na wakker worden, maar hij heeft gewoon echt geen trek na 4 uur. Hij wordt dan bijvoorbeeld om 11 uur wakker (normaal meteen een flesje) maar als ik die dan aanbiedt drinkt hij max. 50ml en vind het dan wel welletjes. Hij gaat dan spelen etc. en rond 12 uur begint hij vaak te huilen omdat hij trek heeft. Ik ga er gewoon in mee hoor, ben ook nog lekker thuis. Maar is het wel ok om zo lang tussen z'n voedingen te hebben? Hij slaapt trouwens tussen z'n flessen zo'n 1 tot 2 uurtjes. Iemand die dit ook heeft (gehad) met haar kindje?
Voor een kindje van 4 maanden zou ik hierin mee gaan. Blijkbaar heeft eerder geven dus ook geen nut. Zou het hem dus gewoon zelf aan laten geven. Mijn zoontje liet er rond de 5/6 maanden ook wel eens 5 of 6 uur tussen (toen wel al bijvoeding).
Onze kleine is drie maanden en komt meestal om de vier uur. Als hij nog diep in slaap is, zoals vanmorgen, dan laat ik hem liggen en wacht tot hij zelf komt. Dit kan na 5 uur zijn. In de middag probeer ik hem eerder de fles te geven omdat ik dan beter uit kom met se fles voordat hij naar bed gaat. Drinkt hij minder geeft dat niet. Hij drinkt tot hij vol zit. Toch merk ik wel dat hij enorm snel is afgeleid! Ik voed hem dus meestal boven. Hier heeft hij de minste prikkels. Hij drinkt dan ook beter. Voeden waar visite bij is, heeft bij hem totaal geen zin. Drinkt hij vaak nog niet eens de helft. Misschien dat hier nog winst te behalen valt?
Hier ook een mannetje wat heel snel afgeleid is! Boven zo donker mogelijk voeden geprobeerd, maar hij heeft gewoon echt geen trek lijkt wel. Dus ik laat het nu denk ik gewoon zo! Het is meestal 4,5 uur en heel soms 5. Bedankt meiden!