Zoveel frustratie !!!!!!!!! :(

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jaysa, Jun 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik ben serieus zo gefrustreerd! Iedereen om me heen word zwanger en bij ons wil het maar niet lukken! Zelfs m'n broer die bijna 20 jaar ouder is! Iedereen is ouder dan mij en word meteen zwanger en wij zijn nu al een jaar bezig! Ik maak me echt super veel zorgen en zie het echt even niet meer zitten :( BAH'
    X

2. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

May 2, 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Hoi,

Kan me voorstellen dat dat vreselijk frustrerend is :(
    Al een afspraak bij huisarts gehad ? Dan kunnen er lichamelijk wat dingen worden uitgezocht, ik wens jullie heel veel sterkte en succes !

3. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Hey meid,

Wat naar dat je er zo gefrustreerd door raakt. Hoe oud ben je nu en hoe lang zijn jullie al bezig?
    Geloof me, jullie tijd komt ook wel.
    Hoe meer je er mee bezig bent hoe minder het lukt (maar dat is makkelijk zeggen door iemand die de 1e ronde zwanger was)
    Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen en dat je maar snel zwanger mag zijn van een mooie plakbeeb!

4. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 22 en we zijn nu een jaar bezig !! Ik wou graag altijd op m'n 22e een kindje krijgen dat kan sowieso niet meer! Maar dat geeft niet.. Begin me gewoon veel zorgen te maken :( en m'n vriend zegt duurt wel vaker lang je moet je geen zorgen maken. Maar dat doe ik dus wel! Heb hele korte cyclus.. Maar ik zei tegen hem het hoeft niet alleen aan mij liggen! Het kan ook aan jou liggen toch.. Bahh voel me zwaar "€#%^*

5. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Zo, gooi het er maar ff uit meid! Daar is het forum voor!
    Ik deel je frustratie, wordt ook gek van de dikke buiken overal. Helaas doe je er verder weinig aan, het komt wanneer het komt.. Ook hier al in ronde 14 of 15 ofzo... Net weer ongesteld geworden, grrrr!

Kom, samen maar weer door naar de volgende ronde!
    Gooi het er uit en weer vrolijk verder:D

6. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betties bedankt! Heb ik ff nodig! Ga samen met je de volgende ronde in! Kunnen we elkaar niet op de hoogte houden? Zou ik wel leuk vinden! Ben echt boos!! Maar niet omdat hun zwanger zijn ik gun het ze van harte maar gewoon dat het ons niet lukt!!!!!!!!!!!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe lang is je cyclus dan? En je luteale fase, (dus van eisprng tot eerste menstruatiedag)?
    Kan me je frustraties wel voorstellen, hier lukt het na de miskraam ineens niet meer, en ook hier maak ik me zorgen dat het niet meer kan. Erg machteloos gevoel.
    Ik heb de huisarts om een verwijzing naar de gyn gevraagd, wil dat er eens even gekeken wordt, want op het oog lijkt er niets mis, (regelmatige cyclus met laatste rondes weer normale LF).
    Zou ik als ik jou was dus ook eens doen.

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat naar voor je meid! Ik kan je frustratie goed begrijpen. Op de eerste hebben we ook ruim 9 maanden moeten wachten en ik was toen ook nog maar 20. En dat vond ik toen al lang duren, laat staan een jaar. Heb je al een afspraak gemaakt met je huisarts?

9. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MHMW
    Moest je serieus ook 9 maanden wachten terwijl je ook 20 was? Wat was hier de oorzaak van? Was je cyclus toen wel regelmatig! Ik wacht maar af meer kan ik niet doen ga zeker snel naar de huisarts een vriendin van ons is al met de 2e bezig echt zo frustrerend vind ik het!! Echt bang dat er iets mis is joh :(

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Helaas zegt je leeftijd niks over het wel of niet zwanger kunnen worden. Ook als je jong bent, kan er iets mis zijn: geen eisprong, een te korte cyclus/luteale fase, zaadkwaliteit. Dus er zijn genoeg jonge stellen met vruchtbaarheidsproblemen.

Als je een jaar bezig bent en het is nog niet gelukt, dan zou je eerst eens kunnen uitzoeken of je een regelmatige cyclus hebt en een eisprong. Hiervoor kun je ovulatietesten doen. En bereken eens of de periode tot je eisprong lang genoeg is (minimaal 8-10 dagen) en of je luteale fase lang genoeg is (10-18 dagen). Als dat allemaal goed is en je klust rond je eisprong en je wordt nog niet zwanger, dan zou je naar de huisarts kunnen gaan. Deze kan je doorsturen naar de gyn waar verdere onderzoeken plaatsvinden.

Succes!

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Ik snap je frustratie erg goed! Maar houd het wel leuk binnen je relatie!

Mn man en ik zijn ruim 3 jaar bezig geweest voor een kindje, met het hele MMM traject erbij. Ook wij gaven elkaar " de schuld " dat er iets mis met ons zou zijn.
    Ieder vruchtbaar moment werd in beslag genomen en dat hielden we niet meer vol.

Pas op dat jij, maar ook je partner en relatie er niet aan onder door gaan! Hou het leuk....

Ook jullie wondertje komt nog!

12. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

Jun 11, 2011
    939
    9
    18
    Female
    Erg vervelend voor je meid!
    Ik kan me goed voorstellen dat t al heel erg is dat t niet snel lukt en als iedereen om je heen dan ook nog eens zwanger is, is t helemaal frustrerend!
    Ik denk dat je idd t beste naar de dokter kunt gaan, dan kunnen ze in ieder geval kijken of t een oorzaak heeft.
    Succes meid, dat je maar snel zwanger mag zijn!

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid kan het me heel goed voorstellen. Toen wij aan kindjes begonnen te denken was ik ook 21, voor een ander onderzoek in het ziekenhuis kwamen ze er toen achter dat ik pcos heb. Bijna 5 jaar later en na 4 miskramen kan ik nu eindelijk zeggen ben zwanger. Heb er nog allerlei andere afwijkingen bijgekregen.

Maar je moet er niet meteen vanuit gaan dat er iets mis is. Gemiddeld staat er voor vrouwen onder de 25, 2 jaar voor om zwanger te raken daarboven ongeveer 1 jaar. Geduld is een schone zaak zeggen ze dan, maar frustraties herken het volledig. Ben dan nu wel zwanger en het gaat eindelijk goed, maar als ik ander zwanger zie, ben ik de eerste seconde toch altijd nog een soort van jaloers (gun het anderen altijd) en denk dan van ohja maar ik ben het nu ook. Dus blijft erin, in je gedachten.

Laat je niet gek maken en laat het zeker niet tussen jullie inkomen, want een kindje is heel mooi, maar je relatie is je ook heel veel waard.

14. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    We kunnen er wel goed over praten.
    Maar hij denkt het komt wel.. En een dokter is nog lang niet nodig! Ik
    Maak me gewoon zorgen dat er iets mis is. Een jaar vind ik best lang.. Kun je ook zelf iets doen aan je cycluslengte? Zoals teunisbloem of visolie tabletten hoorde ik ergens? Iemand ervaring mee? Liefs

Share This Page