Zoveel??!!.... getsie, afscheiding....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DeeLighT, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jakkes jakkes jakkes.... sinds een week of twee is het zo erg toegenomen. Het was toch al meer deze zwangerschap maar nu.

Af en toe loopt het er gewoon uit... bah. Voel me erg vies en van die stomme inlegkruisjes krijg ik ook nog eens irritaties.
    Geen inlegkruisje indoen is echt geen optie meer.

Wat voelt frisser? Gebruik nu naturella en libresse maar 't is het allebei niet. Always vind ik ook zweterig.

2. bar20

bar20 Actief lid

12 okt 2010
    102
    0
    0
    hoogvliet
    Hai ik heb er ook enorm last van ik voel het soms lopen bah maar kan niet tegen inleg kruisjes dus ik was me na elke toilet beurt en doe echt soms 4 x per dag schoon ondergoed aan en haal het ook regelmatig weg uit me ondergoed ... Het is echt effe een
    vies praatje maar kan echt niet tegen inlegkruisjes ( word dalijk nog wat hihi ) sterkte

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb het op sommige dagen ook best erg. Meestal is het nog doenbaar omdat ik toch gewoon thuis ben.
    Gebruik enkel inlegkruisjes als ik voor langere tijd de deur uitga maar dan verschoon ik die ook nog wel eens. Heb dus ook een pakje van die intiemdoekjes in mijn tas zitten want enkel het inlegkruisje verschonen geeft geen 'frisser' gevoel.

4. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Heel stom, maar wat misschien ook helpt als je echt weg moet is een katoenen onderbroek als inlegkruisje gebruiken. Die kun je makkelijk verwijderen en het ademt meer dan inlegkruisjes.
    Als je gewoon thuis bent zou ik het zo laten en dan maar 6 onderbroeken per dag gebruiken. Alles beter dan irritatie...
    Het is echt heel vervelend, maar helaas het hoort erbij...

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey hey, ben blij dat ik niet de enige ben....

me24, eehh geloof niet dat ik zoveel onderbroeken heb ;)
    Ik ga straks even kijken voor katoenen inlegkruisjes.
    Heb iets gevonden van Sanature op internet, even kijken of ze dat hebben bij de drogist.

bar20, zoals jij liep ik eerst ook, maar ik werd er zo onzeker van. Was bang dat het door de broek heen zou gaan. Dus ja, dan toch irritaties.

Vanmorgen weer opgestaan met een heel geirriteerde onderkant.
    Tot op gister sliep ik zonder onderbroek om alles te laten luchten, maar dat werd ook zo viezig, kan echt niet meer.

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb er ook last van. Ik ben nu toch met verlof dus als ik thuis ben dan wissel ik mijn ondergoed wat vaker.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat als je inlegkruisjes gebruikt dat je dan ook last kan krijgen van meer afscheiding. Maar of dat waar is...?

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb er ook heel veel last van en gebruik echt wel inlegkruisjes, meer dan dit kan het echt niet worden ;)

8. Steffanie

Steffanie Lid

11 sep 2007
    5
    0
    0
    helpende (zorg)
    enschede
    hoi hoi

ik had een vraagje...
    ik heb af en toe een beetje donker/bruin
    bloed in mijn afscheiding zitten...

zou willen weten of er meer dames er ook
    last van hebben ik ben vandaag 9 weken zwanger.

groetjes

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb hier de hele zwangerschap ook al last van, ik werd gewoon vies van mezelf. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik (tijdens ongesteld zijn) een vaginale douche van lactacyd. En dagellijks de wasemulsie. Ik gebruik dit al jaren, en toen ik in de zwangerschappen last kreeg van enorme afscheiding ging ik dit ook gebruiken. Ik kan nml ook niet tegen inlegkruisjes.
    Als ik s ochtends wakker word, ga ik me eerst even wassen met de emulsie en daarna gebruik ik de vaginale douche. Ik gebruik trouwens niet altijd het middel er bij in, misschien 1x per week, maar in de ochtend vul ik het flesje met handlauw water, en dan spoel ik de binnenkant, ik heb echt de hele dag nergens meer last van. Het water met de afscheiding spoel je dan in 1x weg. En het kan verder geen kwaad, als je nml gewoon in bad gaat, kan er ook wat bad water naar binnen lopen laat maar zeggen..:) Ik zweer er echt bij, heb dit bij mijn vorige zwangerschappen ook zo gedaan, en heb nog nooit vaginale klachten of iets gehad. Misschien het proberen waard.
    Succes!!:D

10. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem, zonder inlegkruisjes loop ik binnen een paar uur met nat ondergoed en dat vind ik zo verschrikkelijk smerig voelen :$ Daarom toch maar inlegkruisjes, al irriteren die inderdaad wel na een tijdje gebruik. Ik heb nu Alldays, die vind ik nog wel meevallen want ze hebben een zacht laagje.

@Steffanie In de gaten houden. Een klein beetje kan een geknapt vaatje zijn, maar als het continu aanhoudt of erger wordt, dan moet je even de verloskundige bellen. Ik had continu oud bloedverlies (bruine afscheiding), steeds meer en toen ineens ook helder rood. Toen ben ik doorgestuurd en bleek ik een iets voorliggende (voor de baarmoedermond dus, zoek als je het niet kent anders op placenta praevia) placenta te hebben. Onschuldig in mijn geval, maar fijn dat het even gecheckt is.

11. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    ik gebruik de inlegkruisjes van de AH voor gevoelige huid.
    Hier heb ik gaan irritatie van.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    siriel, ik heb die douches weleens gebruikt maar daar werd het bij mij niet beter van en werkte schimmelinfecties in de hand.

Vandaag heb ik bij de natuurwinkel katoenen inlegkruisjes (wel wegwerp) gekocht van natracare....... wat een verademing. En inderdaad ook minder zweterig en minder afscheiding!

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Deeligt, daar heb ik gelukkig nooit last van gehad, daar is de één misschien gevoeliger voor dan de ander. Ik hoop dat deze inlegkruisjes een verbetering voor je geven. Want het is lastig:(

Deel Deze Pagina