utrogestan/progesteron

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sannya, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Had hier gisteren een vraag gesteld over de vorm van het vruchtzakje, weet niet of ik dit nu in een nieuwe vraag moest doen of niet.

Vanwege het bloedverlies heb ik utrogestan (progesteron) voorgeschreven gekregen, van die witte bolletjes die ik twee keer daags in de schede moet inbrengen. Mijn bloedverlies is nu beduidend minder (bijna weg, alleen nog gekleurde afscheiding). Komt dit door de progesteron? Dan zou het stoppen van het bloedverlies dus helemaal niks zeggen over of het een miskraam zal worden of niet (het vruchtzakje had een onregelmatige vorm).

Dankjewel.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sannya,

Progesteron is een middel dat niet door elk ziekenhuis wordt gebruikt, bij ons in de buurt weinig in ieder geval. Ben je bekend met een laag progesterongehalte waardoor je al in het ziekenhuis onder controle bent? Ik ben zelf dus te weinig bekend met de precieze werking van de progesteron bij bloedverlies om je meer informatie te geven. Daarvoor moet je echt bij je arts zijn. En ook ik ben echoscopiste en een onregelmatige vorm van het vruchtzakje is helaas meestal toch geen goed teken. Het blijft inderdaad afwachten, maar houdt er toch maar rekening mee dat het niet goed zit. Duim wel voor je!

Groetjes Brigitte

3. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    In ieder geval bedankt dat je even de tijd genomen hebt!
    Ik weet niet of ik te weinig progesteron heb, ik ben bij een gyn onder behandeling vanwege andere dingen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden bloedverlies gehad. Toen ook progesteron gekregen, was een goede zwangerschap. Maar toen zag het vruchtzakje er mooi rond uit.....
    Ik ga maar van het ergste uit.

Deel Deze Pagina