borstkolf kopen voor de bevalling of erna?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kossie, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kossie

kossie Lid

12 jan 2009
    33
    0
    0
    Manager
    N-H
    #1 kossie, 25 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
    Hoi hoi!

hadden/hebben jullie voor de bevalling al een borstkolf gekocht? en zo ja welke?

of zijn er hier al ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen of de kolf handig was geweest als deze voor de bevalling was aangeschaft of pas na een paar weken borstvoeding?

Ik zit een beetje te twijfelen, ben nu 29 weken en mijn baby ligt dwars. kan uiteraard nog alle kanten op maar ik had gelezen dat bij keizersnede soms de bv op gang moet komen door kolven...

heeft er iemand een advies?:D

groetjes!!

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zou er nog geen kopen hoor. bij mij ging de bv ook neit meteen goed. (helemaal niet zelfs en heb uiteindelijk 8 wk gekolfd maar goed) onze kraamhulp heeft ons toen verteld welke goed is en me ma is er een wezen halen. dit omdat het voor iedereen verschillend is welke je nodig bent een elektrische of een handpomp of een enkel of dubbel. en als je dus keizersnede hebt dan is er in het ziekenhuis echt wel een kolf beschikbaar vaak elektrisch zodat ze je kunnen helpen mocht hetn iet meteen lukken. maar na een keizersnede hoeft het geen punt te zijn hoor.

bij ons was ons meisje dus meteen met opstartproblemen weggehaald. en heb dr een aantal uur later pas kunnen aanleggen dit ging dus mis omdat ze dr al een flesje gegeven hadden. ik weet dus wel dati k hier erg op aandring dat ze dat dezek eer niet doen. want is bij ons echt een ramp geweest hierdoor.

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik weet niet meer welk merk het is (Avent of Weleda geloof ik), maar die raden zelf in hun advertentie aan om pas na de bevalling een kolf te kopen. De kolf die je eventueel na een keizersnede of om andere opstartredenen nodig hebt is sowieso een andere dan die je zelf koopt heb ik begrepen, die huur je dus via het ziekenhuis.

Als er geen problemen zijn ga je ws pas op zijn vroegst na 4-6 weken kolven, omdat je die dan pas via een flesje geeft (i.v.m. tepel/speenverwarring.) Dan heb je dus alle tijd om er een uit te zoeken die bij jou past.

4. kossie

kossie Lid

12 jan 2009
    33
    0
    0
    Manager
    N-H
    ok dankje!!

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik koop de kolf pas erna. die dingen zijn niet goedkoop en stel nou dat ik helemaal geen bv. kan geven. tjah zit ik met dat ding.

dus eerst kijken hoe dat allemaal verloopt het voeden en dan koop ik wel een kolf.

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Idd, het beste is om erna de kolf te kopen.
    Ik heb 4 dagen na de bevalling de electrische Medela Swing gekocht, ontzettend fijn ding.Maar ik had het ook meteen nodig omdat ik Maud bij moest voeden dmv fingerfeeding.
    Uiteindelijk maar een paar weken gebruikt (gestopt met borstvoeding) en toen via marktplaats verkocht.

7. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Ik had er een voor de bevalling gekocht en daar was ik super blij mee, mijn zoontje lag na een week na zijn geboorte in het ziekenhuis ( eerste kerstdag, dus geen winkel open) en toen moest ik dus kolven, want hij lag op de IC en daar mocht ik niet bij blijven.
    Ik heb er nu ook weer een gekocht voor nummero 2. ( avent handkolf)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je moet de kolf idd pas na de bevalling kopen. bovendien kan je baby nog makkelijk draaien de komende weken.

9. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Toen ik zwanger was van onze dochter heb ik me ook afgevraagd of ik nu een kolf voor of na de bevalling moest gaan kopen.
    Heb toen zelfs op het punt gestaan een dure kolf aan te schaffen, maar heb toen toch maar bedacht.
    Achteraf wel heel blij mee, want de borstvoeding kwam bij mij niet op gang en moest na een paar dagen afhaken.
    Je kunt altijd nog een kolf huren en als de borstvoeding goed loopt, zelf nog 1 kopen.

Liefs Elly.

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou ook na de bevalling pas 1tje aanschaffen of huren. Stel dat je in het zh moet bevallen vanwege een ks, dan kan je ook die van het ziekenhuis gebruiken. Na mijn bevalling lag Ruben 24 uur op de kinderafdeling en mocht ik zolang een elektrische kolf van het zh gebruiken. Toen de BV eenmaal goed op gang was heb ik pas na 2 maanden ofzo zelf een kolf aangeschaft (de handmatige van Avent)

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb een hele poos geleden de Avent handkolf gekocht. Achteraf met het kraamzorg intake gesprek was dit nog niet nodig geweest maja ik heb altijd zoiets van 'Dan heb ik dat alvast' haha. Je weet nooit.

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ga nu nog helemaal niets kopen want ik heb geen idee, dus dat komt wel als de kleine er is!

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik zou ook adviseren om nu nog niks te kopen. Je weet uberhaupt niet of de bv gaat lukken en welke kolf straks het beste bij je past. Moet je bijv. in de kraamtijd al kolven dan moet je een andere gebruiken dan als je maar een keer wilt kolven omdat je later een avondje uit gaat.
    En je kan een kolf ook eerst huren en je dan rustig orienteren op welke er allemaal zijn en in welke prijs klasse.

Ik zelf heb heb een andere kolf aangeschaft. De mijne daar was de accu van kaduuk en ik ben via marktplaats tegen een andere aan gelopen. Ik heb nu de nieuwste van Medela. De freestyle. Is wel een erg prijzige kolf. Ik geloof iets van 350 euro of meer nieuw. Maar heb al wat ervaringen gehoord en die moeten heel goed zijn.

Ik zelf heb mijn zoontjes al eerder bv gegeven dus vandaar dat ik het nu wel aandurf om er al een te kopen.

Deel Deze Pagina