Is kleding warm genoeg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door M@r10e, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Bestie iedereen,

IK vraag me af of ik mijn dochter van 4 maanden niet te koud kleed . Ze draagt altijd een rompertje zonder mouwen met een shirt (lang mouwen) en zo'n wit broekje van de hema met sokken.

Nou gaat ze naar de opvang en vraag ik me af of ik haar niet te kouw aankleed, Ik ben zo bang dat ze het te warm krijg ivm verstikking.
    Hoe doen jullie het?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    hier altijd romper lange mouwen, shirt met lange mouwen en broekje + sokjes. Als we naar buiten gaan in de kinderwagenbak een vest en anders een jas.

Ik zou romper met lange mouwen eronder doen.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier altijd romper met korte of geen mouwen en t shirt (vaak lang nu maar binnenshuis ook wel korte mouwen) en een maillot of een broekje (de maillot functioneerd als het broekje zeg maar haha) en dan slofjes..

Ik heb wel warmbloedige kids, mijn zoontje kan nog steeds geen muts of sjaal verdragen zelfs als het vriest zou hij met een shirtje naar buiten willen (mag natuurlijk niet van me) heeft ie van zijn pa die loopt ook buiten in een korte mouwen shirt als het vriest (keigek haha)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik haat rompers met lange mouwen. hier rompers met korte mouw. shirtje lange mouw of wat dikkere trui als het echt koud is. broekje en sokken en zootjes. warm genoeg

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier eigenlijk altijd gewoon een romper met korte of zonde mouwen (maar net wat boven op de stapels ligt). Een shirt met lange mouwen met koud weer en met korte mouwen met warm weer. Een lang broekje met sokjes of een jurkje/rokje met maillot met koud weer (en met warm weer een kort broekje en geen maillot ;)!)

Kortom ik zou zeggen prima hoor. Wij hebben nooit rompers met lange mouwen gehad en gebruikt. Zelf doe je toch ook geen 4 lagen kleding aan ;) en in huis is het ook helemaal niet koud. Is het in de zomer 20 graden dan heb je je zomer kleding aan en is het in de winter 20 graden in huis zitten sommige ineens met wollen truien aan, dat snap ik echt nog altijd niet :D!

Owja soms hebben ze wel een shirt met lange mouw aan en dan een shirt met kort mouw erover heen, gewoon voor het leuke ;)!

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier heeft ons meisje met de koudere dagen een romper met lange mouwen en daarover een t-shirtje (vind ik er zo stoer uitzien) en dan een broek en binnen heeft ze nu nog geen sokjes aan.
    We hebben dan ook een warmbloeding kind ;), waar ze dat van heeft, geen idee.
    Als we naar buiten gaan heeft ze een vestje met bodywarmer aan en sokjes met slofjes.

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heej Martine..

Ik doe t niet veel anders dan jou.. Mouwloze rompers, soms korte mouw, shirtjes van dan "tshirt-stof" en verschillende broekjes, soms ook zo'n makkelijk hema-broekje, soms een joggingsbroekje, soms een gewone jeans, roms met een voering...
    en sokken... Soms denk ik dat ik maar eens slofjes ofzo voor Gijs moet halen.. hij heeft soms van die koude voetjes.. brrr...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hier precies hetzelfde. Ik heb een hekel aan rompers met lange mouwen, zo'n gefrummel om daar nog een shirtje over heen te krijgen, daar begin ik niet aan.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Soms doe ik mijn dochtertje alleen een romper aan met lange mouwen en een broek en sokken. Binnen ligt ze of in bed in een slaapzakje (overdag zonder mouwen) of ze is beneden waar het warm is. Te veel lagen lijkt me gewoon echt te warm!
    En als we naar buiten gaan heeft ze een lekkere dikke jas.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meestal romper korte mouw en trui/vest of shirtje, broek en sokjes.

Voor als het echt gaat vriezen heb ik rompers lange mouw en maillot voor onder zijn broekje. Sokjes schopt hij namelijk vaak uit

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier ook rompertjes met korte mouw, en truitje. de ene dag dikker als de andere. soms ook spencer erover. ligt ook heel erg aan mijn bui, en wat we die dag gaan doen. hij heeft nu wel slofjes aan, want hij trekt net zo lang aan zijn sokken tot ze uit zijn!

12. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hier ook een sokkentrekkertje! Ik heb nu kniekousjes gekocht, hopelijk blijven die wat langer zitten, ook wel fijn als hij mee gaat naar de winkels, vaak dragen we hem dan en dan heeft hij zulke koude onderbeentjes...
    Ik had het er vorige week nog met mijn vriend over: volgens mij kleden we ons ukkie te koud. Hij heeft vast mijn koude lichaam uitgekozen toen de genen verdeeld werden: altijd koude voetjes, koude handjes, koud hoofdje. Dus hij krijgt nu twee laagjes over z'n armen (dus een korte mouw rompertje met t-shirt lange mouw en een vest -- of een lange mouw rompertje met t-shirt korte mouw en een vest) en een dik broekje. Tot een week geleden had hij geen vestje aan, maar wij trekken in de winter ook een trui aan, dus dan krijgt dat kereltje natuurlijk ook.

Ik las net op pagina 1 dat iemand zich afvroeg waarom je nu ineens dikke truien aan zou doen, 20 graden in de winter binnenshuis of 20 graden in de zomer buiten. Zit een waarheid in haha! Maar ik heb het altijd koud, ook 20 graden in de zomer. Dan loop ik ook met een dik shirt met lange mouwen of een truitje. En ik vind 20 graden van de verwarming in huis ook wel anders aanvoelen, bah, ik heb het toch altijd koud in de winter.

:p

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wat ik nog wel doe (aangezien hier de sokken én de broeken uitgaan :p) is de sokjes over het broekje doen. Ziet er natuurlijk belachelijk uit, maar wel warmer! Sommige broekjes zijn zo wijd aan de onderkant...

Hier trouwens de ene dag rompertjes zonder mouwen, dan weer korte mouwen, maar niet zo vaak lange mouwen (zit niet handig). Ik kijk ook een beetje naar het weer. Binnen heb je toch de verwarming aan, maar als ik naar buiten ga en ze heeft een dunner broekje aan, dan doe ik haar winterpak aan. Met een dikker broekje doe ik dan alleen haar winterjas aan.

Ik heb trouwens ook een paar dikkere broekjes dus. Een beetje gevoerd. Die zijn wel heel lekker, zeker als je naar buiten moet met MC enzo. Misschien wel een idee!!

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Rompers zonder mouwen en een shirtje of vestje erover.

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hier rompers lange mouw met een shirtje met lange mouwen erover heen. Bij warmere truitjes een rompertje met korte of zonder mouwen.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goh, verbaasd me eerlijk gezegd wel dat bijna iedereen rompers met korte mouwen doet!

Hier nu rompers met lange mouw en shirt met lange mouw of trui/vest/jurk. En dan meestal een maillotje.
    Buiten jasje/vest/sjaal en in de voetenzak of op de fiets een broekje over de maillot en schoentjes/slofsokken.

Maar toen ze afgelopen winter/voorjaar nog in de wagen lag, lag ze zonder jasje vaak alleen in de wrapper of onder een dekentje. Ze voelde altijd erg warm.

Nu is dat natuurlijk heel anders, want ze vangt veel meer wind in de kinderwagen.
    En binnen speelt ze vaak op de grond, das ook best koud (koude handjes).

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dit vraag ik mezelf ook vaak af.

Milan heeft: Romper met lange mouwen, schirtje met lange mouwen, broek, meestal een majo daaronder aan. Als we met de auto weg gaan een jasje, maar als we een stuk gaan lopen nog een dekentje daarbij.

Deel Deze Pagina