Ik ben begonnen met Etos eigen merk. Het meest milde merk voor als ze iets met hun huidje zouden hebben. Isabella bleek gewoon een hele goede huid te hebben en we zijn toen overgestapt op Natusan. Dat vind ik heerlijk ruiken. En voor de haartjes Johnson no more tears. Maar dat is pas voor later en nog niet voor een baby.
We gebruiken dingen van de Etos. Hadden zwitsal geprobeerd maar ze kreeg er een hele droge huid van. Daarna zwitsal apart voor droog huidje, maar hielp ook niet. Toen Etos geprobeerd en die werkt prima en niet al te duur vind ik.
ik gebruik van alles door elkaar. Bodylotion van de etos, natusan top-to-toe in bad, toetenpoetsers van etos, bepanthen etc. Hij kan overal tegen. Ik zou niet teveel kopen, ik gebruik nu nog alle proefverpakkingen uit de dozen, ik doe nu bijvoorbeeld al bijna 6 weken met een miniflesje natusan . Billendoekjes koop ik waar ze in de aanbieding zijn, toevallig was dat nu bij de ah 2 halen, 1 betalen (heerlijk, dat gehamster, het begint op een hobby te lijken).
Wij gebruiken bijna niets. In bad doen we balneum badolie extra vettend omdat hij last heeft van een droge huid en voor zijn billen gebruiken we sudocrem. Maar dat is alles.
Badje, shampoo, douche, bodylotion, alles van Zwitsal, gewoon omdat ik het zooooo heerlijk fris vind ruiken, doet me echt aan een baby denken dus heb er geen seconde over nagedacht iets anders aan te schaffen, denk dat ik de hele lijn ook wel in huis heb Luiers van pampers en luierdoekjes pampers babyfresh omdat die ook zo lekker ruiken, daarvan heb ik dan weer niet de zwitsal omdat ik die zo droog vind en dus vegen ze niet zo makkelijk. Bij beetje rode billen (komt gelukkig maar heel zelden voor) smeer ik Bepanthen omdat ze daar in het ziekenhuis (heb KS gehad) de beste ervaring mee hadden, 1x beetje roodheid is 1x smeren weg is roodheid, echt superspul! Succes met aanschaffen!
Ik ben heel snel gestopt met de zwitsal omdat meneer daar vreselijke uitslag van kreeg, vooral de zonnebrand was een boosdoener. Ongelooflijk dat ze zoveel parfum in een babyproduct stoppen... Natusan vond ik fijner, maar als hij echt uitslag heeft gebruik ik alleen een klein beetje neutral. Toen hij nog in bad ging, gebruikten we balneum extra vettend. Maar da's niet zo handig onder de douche
Weleda. In elk geval geen zwitsal die test nog op dieren en bevat allerlei chemische bestanddelen die ik niet op mijn kind wil smeren. Vandaar Weleda, geen chemische bestanddelen en niet getest op dieren.
Hier ook Weleda. En luiers en billendoekjes van Nature Babycare. Want deze geitenwollen sok wil graag een mooie wereld achterlaten voor haar zoontje.