Ons ventje sliep keurig van 7 tot 6 's nachts... en dan hoefde ik hoogstens 2x de speen er weer in te doen... Perfect dus! Drie weken terug is hij flink ziek geweest met gebroken nachten. Logisch, je bent niet lekker, spuitluiers en overgeven, no problem! Maar...nu is hij alweer twee weken beter...en blijven de nachten ruk! Hij is altijd al buikslaper geweest, maar zodra wij hem nu op de buik leggen keert ie zich om, kruipt naar boven in zijn bed en gaat liggen keten en mekkeren. Dit terwijl hij super moe is. (rode ogen, wrijven in oogjes etc) Vannacht ging dit door tot half 4... Wat moeten we hieraan doen? Streng(er) zijn? (kan hem moeilijk vastbinden in bed..) Is het een fase? Sprongetje? (is wel beetje bezig met kruipen nu..)
Vergeet ik erbij te zeggen dat ik hem vannacht nadat man weg was naar werk (half 4), hem in de houdgreep hem genomen naast me... En dat ie binnen 5 minuten was vertrokken!
rond de 6 maanden krijgen veel kindjes die netjes doorsliepen vaak een dipje. Met een paar weekjes moet het meestal weer over zijn. dat kruipen kan ook een reden zijn he??? Hij verwerkt het 's nachts allemaal.
Tja, wel herkenbaar dat het met fases gewoon even nodig is om ze in de houdgreep te nemen, omdat ze anders uit zichzelf niet voldoende tot rust komen om in slaap te vallen. Ik heb dat hele verhaal van zelf-in-slaap-vallen enzo maar even wat genuanceerd en ben gewoon wat meer geworden van go-with-the-flow. Lukt het 'r om zelf in slaap te komen: helemaal prima. Maar als ze -terwijl ze 100% zeker weten heel moe is- niet zelf in slaap komt (binnen het uur), dan helpen we even. Hetzij door bij d'r te blijven, hetzij door wiegen, hetzij door d'r in de houdgreep te nemen... Onze ervaring is dat het daarna ook vanzelf wel weer overgaat.
Kirsten had dit ook rond 6 maanden, vreselijk. Het heeft heeeel wat weken geduurd voordat zij weer doorsliep. En ze wilde toen ook ineens weer een fles voor het slapen gaan en daar zit ze nu nog op!
Hoe durft ze! Grapje hoor. Maar het zijn nog gewoon kleine baby's en geen apparaten die je in kunt stellen zodat ze de hele nachten maar slapen. Er zullen nog veel meer van dit soort periodes komen, wie weet duurt deze periode nog wel maanden. Gewoon zelf proberen wat voor jullie helpt. Als ik lees dat hij binnen 5 minuten in slaap viel nadat hij bij jou in de armen lag, dan zou ik adviseren dit gewoon te blijven doen. Lekker even met hem knuffelen en hem weg leggen als hij slaapt.
ah ik lees dit nu en ons kleintje is ook een half jaar ik wil geen sprongetje haha ik ben blij met onze ononderbroken nachten. hihi. nou ja als die van ons het zelfde gaat doen dan hoor je
Iris slaapt in de regel altijd goed. Soms even niet; vooral nadat ze ziek is geweest. Als ze dan snachts veel onrustig is, geef ik haar een flesje melk; wordt ze lekker slaperig en warm van en ze slaapt dan weer goed in. Mijn ervaring is dat als t beter met haar gaat, ze niet meer wakker wordt en dus ook geen fles meer hoeft.
Hey dames, Hier ook ineens prut met slapen! Ze heeft eigenlijk altijd goed geslapen vanaf het begin en nu al een hele tijd van 20:30 tot 07:15. Maar de laatste dagen word ze steeds vroeger wakker. Vanmorgen al om 04:15! En ze wil dan niet meer slapen. Ze heeft geen speen (die wil ze niet) dus daar kan ik er ook niet mee sussen en ze gaat ook niet na een voeding weer slapen dan blijft ze wakker. Ze is wel vrolijk dan want zodra ik haar kamer in kom gaat ze lachen! maar zodra ik weer wegloop brult ze weer. Is dit soms een uittest fase ofzo???
herkenbaar! hier ook rond de 6 maanden een "slaapdipje" heeft een paar weken geduurd, ik ga er altijd maar gewoon in mee..ook weer gewoon een fles als ze dat wilt, na een paar weken slapen ze ineens weer door. we zitten er nu ook weer in
Met 6 maanden niks gemerkt. Toen vooral overdag problemen met slapen. Nu zijn de avonden prut: 8,5 maand sprong. Jottem!! Het komt vanzelf wel goed. Lekker in mee gaan. Ik kreeg ook te horen dat ik mijn kind zou verwennen en verkeerde dingen aanwen, maar het is en blijft een baby die geborgenheid en veiligheid wil voelen. Met name als ze even niet lekker in hun vel zitten. Mocht ik hem hier mee "verpesten" komt er vast snel een leeftijd waarop ik het weer kan corrigeren .