Mag je als zwangere naar de Sauna of in de Jacuzzi liggen? Lijkt me op dit moment zo lekker, ivm wat rugklachten etc. Is het schadelijk voor de baby denken jullie? Dan zou een warme kruik toch ook niet goed zijn, en dat word vaak aangeraden, of is dat weer wat anders.
Je kunt gewoon naar de sauna, dat is geen probleem. De sauna s erg oppervlakkig qua warmte en je kerntemperatuur blijft nagenoeg gelijk. Let alleen op een aantal dingen... - ga liggen of trek je benen op gelijke hoogte in verband met de doorbloeding. - Ga niet voor de extreemste warmtes, dus niet op de bovenste plank en niet in de finse loyly. - Je zwangerschap is geen geschikt moment om uit te vinden of je sauna lekker vindt. Als je het niet gewend bent, houd het dan bij een warm bad of iets dergelijks. Je lichaam moet er wel een beetje aan gewend zijn. Voor dat ik zwanger werd gingen we regelmatig en dat doen we nu nog steeds. Heerlijk!
Bedankt meis. Misschien word het dan toch maar enkel de Jacuzzi, dat kan toch helemaal geen kwaad of wel?
een warme kruik mag, een warm bad mag en na de eerste 4 maanden sauna ook. Bubbelbad mag op t laatst niet meer.
Oke dus een jacuzzi mag dus wel. Ik wist het even niet meer. Wij hebben namelijk een jacuzzi in de achtertuin en met dit koude weer is het heerlijk om erin te zitten maar wist echt even niet meer of het mocht ja of nee. Dan kan ik die van het weekend wel even gebruiken dus
Je mag alleen in een 'normale sauna'. Je mag niet in een infra-rood sauna. (Niet lange golf EN niet korte kolf) Je mag wel in een bubbelbad of prive jacuzzi. Maar niet in een jacuzzi-spa bij een sauna complex. (Toevallig de gynacoloog gisteren gebeld hierover, omdat ik nergens een duidelijk antwoord kreeg.)
Dat heb ik laatst ook ergens gelezen. Er stond dat dat superonhygienisch is, omdat uit die jetstreams heel veel vuil en huidschilfers komen, ieeeeeks! Ik ga binnenkort ook bubbelen met mijn man in zo'n complex, vandaar!
hmmm als je naar een saunacomplex gaat (volgens mijn gyn mag dat weer van week 14) mag je dus de hele hete sauna's, bubbelbad en infrarood overslaan.....
Als je sauna gewend bent, mag je daar gerust in. Er zijn geen hete en minder hete sauna's in zo'n complex. Minder hete vind ik ook niet lekker, want daar ga ik niet van zweten en dat is nou juist de bedoeling! Ik ga nu gewoon korter. Maar als je het niet gewend bent of je hebt medische problemen (duizelig, hoge bloedruk oid) dan zou ik er niet in gaan.
Ik denk dat er met "hele hete sauna" de zogenaamde finse loyly wordt bedoeld. Een soort van opgietritueel waarbij de kachel wat hoger gaat, er zo'n 30 lepels water (in plaats van 10) over de stenen gaan, de luchtvochtigheid plots heel sterk stijgt, de temperatuur daalt maar de gevoelstemperatuur juist om hoog gaat enz. De warmte die je daar voelt is echt vrij extreem en het is in "mijn" sauna wel eens gebeurt dat er iemand onderuit ging tijdens de loyly. Ook kan je bij het koelen in een soort van shock komen en dat is beslist niet goed voor de baby. In je zwangerschap Maar gewoon in de finse sauna kan geen kwaad. Het kan best zijn dat een sauna iets warmer ingesteld is als een andere, zeker als een saunacomplex meerdere sauna's heeft maar voor de zwangerschap maakt dit niet uit.
Oh, zo'n loyly ken ik niet, maar dat opgieten met water maakt het idd heel heet ja, heb weleens gehoord van een vriendin dat ze dat voelde branden in haar longen? In een koud bad springen na de sauna dat doe ik nu niet; wel lekker douchen.
ik ben sauna wel gewend maar ben nu erg voorzichtig met een dagje plannen, ben bang dat het niet goed gaat. Woensdag bij de gyn toch nog maar es vragen naar t bubbelbad. Koud nadouchen heb ik echt nodig anders krijg ik knallende koppijn. Ik bedoelde idd opgiet met hele hete sauna...