hallo allemaal, ik zit eraan te denken om een geboortetens te bestellen en mijn verzekering vergoed volledig de aanschaf van de geboortetens elle. nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hiermee...
Tip van flip : Gebruik de zoekfunctie van dit onderdeel en je vindt diverse topics over dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/search.php?searchid=3760209
Ik vond ook weinig ervaringen over de tens, maar ga het ook zeker aanschaffen deze keer! Mijn vk zei dat ik het gerust kon doen, dus dat doen we dan maar! Ik zie wel of ik m nodig heb, maar dan heb ik 'm iig wel!
@ lalalamanon Welke verzekering heb jij? Heb je je verzekering gebeld om te vragen of het word vergoed?
GeboorteTENS - Algemeen Gevonden...hier staat ook of jouw zorgverzekering het vergoed. Die van mij vergoed het ook, maar ik twijfel of ik het neem... Door de stroomstootjes krijg je tintelingen in je lichaam wat de endorfine zou moeten verhogen in je lichaam. Ik weet niet of je zit te wachten op tintelingen of nog meer pijn tijdens de weeen. Ik ben ook super benieuwd naar de ervaring van anderen.
ik heb hem gebruikt, het haalde de topjes van de weeen af maar niet zoveel, je moet op een knop drukken als de wee begint en weer zachter zetten alsie weg is. Hierdoor kon ik moeilijker in het ritme komen. Ik moest naar het ziekenhuis en daar kenden ze hem niet. Toen ik in het ziekenhuis kwam kreeg ik vrij snel een ruggeprik, dat is toch prettiger Bij een eventuele derde ga ik hem niet meer huren. Het prikkelen stoort niet trouwens en doet ook geen pijn. Voelt gewoon raar. groetjes Miek
ik heb idd mijn verzekering gebeld. maar het staat ook op die site. die tintelingen doen geen zeer en voelen als een soort trilling van een massage apparaat. ik wil hem gewoon voor het geval dat ik hem wil gebruiken, dan ligt er maar vast! liever wil ik niks, vorige keer een ruggenprik gehad, maar dat wil ik nu niet. ik had een enorme rugweeenstorm en dit apparaat schijnt vooral goed te werken bij rugweeen.
Ik had 'm bij mijn 1e en achteraf had ik meer last van de tens dan van de weeën (maar ook niet erg hoor). Mijn beste vriendin vond 'm geweldig en heb verder nog nooit negatieve verhalen gehoord. Zeker als ie helemaal vergoed wordt, zou ik het gewoon doen. Helpt het niet dan heb je 'm zo weer weggehaald. Oja, ik vond het vooral afleiden.. aan de ene kant is dat goed maar aan de andere kant.. een beetje focussen op wat je lijf feitelijk doet is ook niet weg.
mijn bekkentherapeut begon erover dat ze ook soms bij bi worden gebruikt aangezien het vooral rugpijn verminderd. al was ze er geen voorstander van om hem tijdens de zwangerschap te gebruiken wat dus wel eens word gedaan...