Fruithapje met 4 maanden of 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ddebbyy, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Wat hebben jullie gedaan?
    Het CB adviseerd met 6 maanden omdat ze sneller allergieen ontwikkelen met 4 maanden.

Nu ben ik benieuwd wie het fruithapje toch voor t eerst heeft gegeven voor de 4 maanden of op de 4 maanden en is dat goed gegaan? Geen allergieen e.d.?

2. jessica1

jessica1 Niet meer actief

ik zelfs met 3.5 maand

3. Joveli

Joveli Niet meer actief

Mag ik toevoegen dat met 4 maanden de darmen/spijsvertering/maag nog niet ver genoeg ontwikkelt is voor vast voedsel. Dus niet alleen allergieen. (Vertelde mijn CB)

Wij starten rond de 6 maanden, misschien een weekje eerder maar in ieder geval niet met 4 maanden.
    Toch denk ik dat je dit niet van te voren kunt zeggen, ik denk dat iedereen naar zijn/haar eigen kindje moet kijken of hij/zij er klaar voor is.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Onder het gedeelte voeding vind je vele topics die hierover gaan.

Wij zijn begonnen met een maand of 7. We begonnen namelijk eerst met 6 maanden met groente (dat is minder allergeen) en toen ze 3 groentes goed at zijn we fruit erbij gaan geven. De reden hiervoor is dat de darmen pas zijn uitgerijpt met 6 maanden en er allergieen in de familie voorkomen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, vroeger kregen ze al bij 3 maanden bijvoeding... ik ga dus gewoon eens rustig bekijken wat Thirza zelf wil... als ik de indruk heb dat ze straks wel erg het eten uit onze mond kijkt (het is nu allemaal wel erg interessant al), ga ik het gewoon eens proberen. Misschien heeft ze er echt zin in, misschien is het alleen maar leuk om naar te kijken. Afhankelijk van hoe ze reageert ga ik dan door of niet. We hebben hier een paar potjes worteltjes staan die we in verschillende pakketten hadden zitten. Die zijn vanaf 4 maanden en daar ga ik dan maar eens mee beginnen...

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ojee,,

ik voel weer een hevige discussie opkomen...!

er zijn mensen die het met 3 maanden zelfs al geven en mensen die het strikt volhouden tot 6 maanden of zelfs later.

vroeger werd een fruithap bij 2 maanden al gegeven.

lekker boeiend, doe wat jij denkt dat goed is voor ej kindje, jij als moeder kent je kindje het beste en kan bepalen of hij/zij eraan toe is toch?

ik heb voor mijn dochter bepaald dat ze er bij 3 maanden klaar voor was. eerst 2 tot 3 hapjes, bij 4 maanden kreeg ze een half potje, bij 4,5 maand een heel potje en nu eet dit fruitmonster 2 potjes per keer op.

de groente wil er alleen nog niet zo ingaan... maar ik blijf hapjes aanbieden, wie weet komt er met 5,5 of 6 maanden ineens verandering in.

P.S. hoort dit onderwerp niet in "voeding" thuis? (de mijne zijn daar ook regelmatig heen gekickt :) t is ook zo makkelijk om alles hier te plaatsen zonder na te denken haha)

7. Moon13

Moon13 Lid

30 jun 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Ik mag deze week beginnen joepi :D 8) heb er zin in! mijn vriend is heel erg allergische voor sesaam dus hier ook tot over 6 maanden gewacht maar...is ook je kindje die aangeeft of hij er aan toe is! Als je ziet dat hij met veel interesse kijkt wanneer je iets eet en kauw beweging maakt....dan misschien is het tijd om te beginnen...
    ben zelf met bloemrijst begonnen sinds zondag en pas morgen wordt er de eerste biologische appel moes gemaakt in mijn babycook!
    ben benieuwd hoe t zal gaan! :D heb er vertrouwen in, mijn dochtertje is ook Francaise, zit in de genen bij ons :) :) :)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens gangbaar onderzoek zijn de darmen 'gerijpt' met minimaal 18 weken ( 4 maanden) maar goed, hier is discussie over. Vanaf 4 maanden mag je bijvoeden en vanaf 6 maanden wordt aangeraden om echt te starten. Dus ergens tussen 4 en 6 maanden is goed. Maar... als er allergieën voorkomen in het gezin dan wordt aangeraden om te wachten tot 6 maanden (al is hier ook veel discussie over).
    Goed kijken naar je kindje en het vooral niet willen doen omdat het zo leuk lijkt.. je hebt nog lang genoeg de tijd om samen hapjes te eten ;) . Wij zijn met 3,5 maand gestart met Nutrix en met 4,5 maand met groenten. Hier geen allergieën en een groot, hongerig kind die erg blij is met zijn happen!

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Moet inderdaad bij voeding :oops:

Ik ga ook starten met 6 maanden.....manlief zit vol met allergieen dus ik neem het zekere voor het onzekere...

Leuk lijkt het me zeker en kan niet wachten maar doe het toch maar just to be sure ;)

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ben zelf begonnen met 4 maanden, maar geen allergieen in de familie en een hongerig kind.

vind het de juiste beslissing van je om te wachten, ivm allergieen. je hebt nog tijd genoeg.

groetjes, Miranda

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Aangezien dit vorige week 2 keer uitgebreid aan de orde is geweest, zet ik dit op slot.
    Onder voeding vind je genoeg topics met hetzelfde onderwerp.

Deel Deze Pagina