Ik twijfel over een aantal jongensnamen, en hoop dat jullie er wat over willen zeggen... Zou graag een stoere naam willen, maar ook weer niet te gangbaar. Wat vaker wordt gekozen maar ik wel mooi vind is: Fynn (of Flynn) en Boris. Maar nu is laatst de naam Rover naar boven gekomen... We vinden hem allebei stoer en apart maar ben ook benieuwd hoe die naam op anderen overkomt... Alvast bedankt!
Rover vind ik niks, sorry. Ik moet nu steeds aan dat kwalletje van gtst denken maar ik vind het ook een hondennaam, net als Boris (maar dat komt omdat onze vorige hond zo heette dus ik ben niet objectief). Finn vind ik mooi (wel zo geschreven) en Flynn is wel aardig.
Finn(zo geschreven) en Flynn vind ik mooi! Boris vind ik meer voor de hond en Rover eigenlijk ook. Rover kan ik wel aan wennen maar het is nou niet echt een leuke betekenis. Ik was als kind doodsbang voor de rovers in Dalmatiƫrs dus had liever niet geheten.
Ik vind Rover wel gewaagd en stiekem best tof! Eventjes wennen voor de omgeving maar.. stoer is hij zeker!!
Rover is best gedufd, maar daardoor wel stoer. De betekenis is niet 'bandiet' of zo iets, maar 'beroemde heer'. Komt van de Germaanse naam Rodher (rod = beroemd + her = heer) Maar niet iedereen zal het een mooie naam vinden. Dat is zo met aparte namen. Die worden niet veel gekozen, omdat niet veel mensen ze mooi vinden Als je een naam wilt, die veel mensen mooi vinden, moet je een populaire naam kiezen. Die namen worden zo populair, omdat ze door veel mensen mooi gevonden worden. Een zoon van zanger, schrijver Jan Rot heet Rover (oudste dochter heet Elvis ) zie > Familie Jan Rot Ken je het blog : Babynamen - bijzondere namen en verhalen - Rockingnames Daar staan veel hippe, stoere namen op en de verhalen achter de keuze voor die naam.
Allemaal leuk! Vooral Flynn en Rover, Boris ook wel tof. Wat vind je van Tobin, Roemer, Julan, Roek...? De zoon van Jan Rot en Daan Rot-de Launay (maandagdaandag super leuke Instagram en blog!) heet inderdaad Rover en als ik naar dat gezin kijk zou ik er alleen maar op willen lijken. Ben door hen enorm aan de namen Rover en Wolf voor jongens gewend geraakt Went gauw genoeg! Zussen heten Elvis en Maantje-Piet en ook dat past perfect en went gauw. Prachtig gezin, ik zou zeker de Instagram van Daan (https://instagram.com/maandagdaandag/) eens gaan volgen
Dank voor jullie reacties! Ik las dat de betekenis van Rover dwaler is! En vind het echt bij een klein stoer ventje passen. Ik besef dat een weinig voorkomende naam zoals Rover ook minder geliefd is, en ergens vind ik dat lastig (vind mening van anderen best belangrijk...) maar zou dus ook wel een uitdaging voor mij zijn 😉
Rover vind ik helemaal niets. Ik vraag me af of je kind later blij gaat zijn met zo“n naam, en dan zit je veel minder veilig dan met bijvoorbeeld Boris. Wat vind je van Victor?
Er waren in 2014 in totaal 167 jongens en mannen die Rover heetten, zo weinig komt 'ie dus niet eens voor Een naam als bijvoorbeeld Tobin of Silvian komt grappig genoeg nog minder voor, terwijl mensen die namen 'normaler' zullen vinden.
Als je Rover als een Engelse naam beschouwd, kan het wel 'dwaler' betekenen, van to rove = ronddwalen. Aangezien Nederlands een Germaanse taal is, is de Germaanse betekenis voor de hand liggender (berroemde heer), maar als je liever de Engelse betekenis hebt, kan dat natuurlijk
Ik keek vooral naar het aantal baby's die deze naam kregen de afgelopen jaren maar de naam is dus ouder dan bv Silvian, grappig. Hoezeer speelt het voor jullie mee dat een naam niet zo populair is en waarschijnlijk door veel mensen als niet mooi wordt beschouwd?
Dit absoluut, omdat de kans dan ook groter is dat je kind zelf ook niet zo gelukkig met zijn naam gaat zijn. Qua polulariteit zie ik absoluut geen probleem.
Hmm vind hem niet echt bij een volwassen man met een baan passen. Roger/Rodger misschien? Boris vind ik leuk. Finn, Flynn, Fynn en noen maar op ben k een beetje flauw van.
Vriendin van mij heeft 2 jongens, Rover en Wolf . Ik ben er aan gewend, dus ik vind het leuk, alhoewel ik er zelf niet voor zou kiezen. Boris vind ik een honden naam, dan vind ik Boaz leuker. Ik ken ook een stel dat hun zoon Boriz hebben genoemd en als roepnaam Riz hebben meegegeven.
Riz erg leuk. Renzo trouwens ook. Schoot me ff te binnen rover ook leuk ik houd wel van apart. Maar je moet er wel achter staan, lak hebben aan wat anderen denken. Boris beetje saai en totaal niet origineel. Sorry. Finn leuk. Ook niet zo origineel. Flynn ... Mhow niet zo. Ik ken een tweeling die heet Midas en Ramses. Erg stoer ook. Maar erg gedurfd.
Rover hou ik niet zo van. Wat ideetjes: Nathan David Jacob Morris Ben Lewis Benjamin Chris Sebastiaan
of anders i.p.v. Boris en Rover Bogus Bohan Vigor : latijn 'levenskracht, energie' Tibor Fedor - Fidor Zeger Rocus Romar Memphis Yvor
Ik vind het eigenlijk ook niet zo succesvol, sorry! Het doet me denken aan een hond; Rover.....zo een hond van de Freggels