Zoveel overgeven, en er dan lekker doorheen kruipen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaddixxx, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een paar weken heeft mijn mannetje ontdekt hoe ie moet kruipen.
    Helemaal geweldig natuurlijk, hij wil niets anders meer!

Nu vind ik het alleen maar mooi dat ie zich zo ontwikkeld natuurlijk, maar het punt is het volgende;

Als Damien niet aan het eten of slapen is, wil ie kruipen.
    Vlak na z'n fles draait ie zich weer op z'n buik (in de box) of wurmt ie net zo lang tot ie van m'n schoot af is en weer over de grond kan kruipen.

Nu is het zo dat Damien behoorlijk wat overgeeft (volgens mij niet extreem veel, maar af en toe komt er toch een behoorlijke golf uit, en dat een keer of 3 na een fles).

Nu heb ik dat niet altijd door, omdat ik aan het opruimen ben o.i.d., en dan kruipt Damien dus lekker door z'n eigen spuug heen ;)

Soms moeten we wel 6 keer per dag van rompertje wisselen (ik heb inmiddels geleerd dat ik z'n shirt beter uit kan trekken na een fles :p), en dat vind ik toch behoorlijk lastig..

Is er iemand die dit herkent en de ideale oplossing heeft gevonden? :p

Damien heeft het overgeven overigens niet alleen na een fles, maar ook na z'n groente (en vooral als ie vis heeft gegeten is dat echt een drama :p).

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik denk dat je met kruipen buikschuiven bedoelt: lekker met de hele buik door de prut voor maximaal effect 8) ;)

Kun je m na het eten niet wat langer op je arm houden ipv meteen neerleggen? Ik weet niet hoe lang na het eten/drinken hij normaal klaar is met spugen, maar als je m zolang bezig kan houden, is het probleem misschien opgelost.
    Of gaat ie juist spugen zodra ie gaat liggen en niet eerder? Dan nog kan het misschien wel helpen z'n eten iets meer te laten zakken voor ie gaat liggen.

(Ik heb er trouwens geen verstand van maar is 3 keer spugen na elke maaltijd op deze leeftijd echt niet iets om eens aan te kaarten op het cb?)

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Heb je geen wipstoeltje waar je je kind even in kan zetten na het eten zodat het even kan zakken?

Dat doen we hier. Mevrouw wil hier ook altijd op haar buik, maar na de fles zetten we 'r een kwartiertje in 'r wipstoel zodat het eten even kan zakken.
    Soms komt het toch nog eruit als ze aan het kruipen is en dan gaat ze er inderdaad altijd doorheen kruipen in'r kleertjes. Maar ik ben wel altijd bij'r in de buurt dus soms kan ik het snel wegvegen voordat ze er doorheen kruipt.
    Heb geen ideale tip voor je, maar misschien werkt het als je'r even in 'r wipstoeltje zet!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als ons zoontje op de grond ligt (meestal naast zijn kleed) en hij spuugt gaat hij er lekker met zijn handjes in wrijven wordt ook al zo een lekkere kliederboel. Dus wel beetje herkenbaar!

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij hebben toendertijd na het eten altijd even in zijn wippert of eetstoel gezet ,zo'n 5 a 10 minuten... Dat hielp!

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Haha, ik hou tegenwoordig haar slabbetje om na de fles ...
    Is zo'n ding wat je over het hoofd doet....
    Want Marin spuugt dus constant, ook al laat ik haar een half uur in de wipper zitten..... Maakt allemaal niets uit.
    Maar zodra ik dr neerleg gaat ze rollen op dr buik.....

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Whaha dit doet Robyn dus ook. Die gaat er heerlijk met haar vingertjes in zitten te roeren.. Wij hebben gelukkig nog een kat die het regelmatig even opruimt (blegh)

8. Laten zitten of even vasthouden heeft helaas geen enkele zin, soms komt het er 2 uur na z'n fles nog steeds met golven uit ;)
    Ik zou 'm dan alleen het uurtje voor ie z'n volgende maaltijd krijgt kunnen laten kruipen..

Dat lekker met z'n handjes er doorheen gebeurt hier ook!

Hij kijkt er dan ook zo geweldig trots bij! :)

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Tja, dan kun je er misschien weinig aan doen helaas. Als het zo lang na het eten nog kan gebeuren is een slabbetje omhouden ook niet echt leuk, want dan zit ie de hele dag met z'n slab om en zie je z'n leuke kleertjes niet meer. Dan is vaker verschonen misschien nog de beste oplossing. Of desnoods een slabbetje ónder z'n truitje, zodat in ieder geval z'n romper droog blijft en je alleen z'n bovenkleding hoeft te vervangen.

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hoi Shaddixxx,

Wel een hele toffe foto hoor. En, helaas, erg herkenbaar. Hier ook zo'n draaikont die alleen nog maar op haar buik rolt. Dat in combinatie met het spugen = mama not happy! Ik verschoon haar kleertjes ook meerdere keren op een dag. Ik had gehoopt dat het met de potjes een stuk minder zou worden maar niet dus. Sinds kort gooi ik overal Johannesbroodpitmeel doorheen en dat heeft wel effect moet ik zeggen. Gebruik je dat ook al?

Groetjes!

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier gaat het net zo. Hij kliedert er "lekker" mee en als ik "mazzel" heb tijgert hij er ook doorheen. Effect alles zit er onder. Het maakt niet uit of ik hem eerst in wippertje zit.
    Ik had gehoopt dat het een fase was, maar als ik dit zo lees duurt het nog even dus...
    Tja en de plastic absorberende slap/pak die je helemaal moet aantrekken, bestaat nog niet:D.

12. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Allebei mijn kinderen hebben veel gespuugd.
    Onze jongste is nu 8 maanden en spuugt na iedere fles en na ieder hapje. Het maakt niet uit of direct na de fles of wel na 3 uur kan er nog behoorlijk wat uitkomen. Uit ervaring weet ik dat het vanzelf over gaat en wel als ze rechtop kunnen eten en ook in de box alleen maar zitten of staan. Het is alleen lastig, hij zit overal, ook in de kinderwagen met een slab om. Maar ja, liever een slab uitwassen dan iedere dag een jas. Verder doe ik met het eten van groente een oud shirtje aan want anders zitten zijn goede kleren er helemaal onder en wortels, tomaat e.d. gaan er in de was nooit meer uit, door ervaring wijs geworden. En iedere dag in bad want hij stinkt gewoon.

Deel Deze Pagina