Hier ben ik nou echt benieuwd naar.. Is het zo dat als je een lichte testlijn op NOD hebt, dat je dan een jongen krijgt en met donkere (zwangerschapstest-) lijn een meisje? omdat meisjes direct in het begin meer HCG aanmaken? Ik ben benieuwd naar meiden die hun testen in hun fotoalbum hebben gedaan en dan het verschil te zien. grtjs Iris
Uhm.. ik had wel een lichte test ja. En het is een jongetje, maar het lijkt me niet echt betrouwbaar.. Omdat ik enkele dagen later een veel dikkere streep had! Ligt er denk ik maar net aan wanneer je precies test. En je weet bijna nooit zeker hoe lang je precies zwanger bent.
Als dat zo zou zijn zou niemand hoeven wachten tot aan de 20 weken voordat ze kunnen gaan shoppen. Zou wel handig zijn natuurlijk haha. Ik heb nog geen ervaring want wij zijn voor onze eerste aan het klussen!
Nee heeft er niets mee te maken. Het heeft te maken met de hoogte van je HCG. Ik had beide keren een hele donkere streep. De eerste keer 13 weken sondevoeding ivm. hyperemesis (zwangerschapsmisselijkheid) en de tweede keer 20 weken sondevoeding, dit is een jongen geworden. De hoogte van je hormoonspiegel beinvloed dan de mate van je misselijkheid. De teststreep heeft dus te maken met de hoogte van het hormoon. Bij mij dus duidelijk heel erg aanwezig.
Nee, precies daar kun je ook eigenlijk niet van uitgaan. Men zegt (heb ik gelezen) dat je in de derde week van de zwangerschap al zou kunnen zien of het een meisje of jongen wordt, omdat er met een meisjeszwangerschap 20% meer HCG wordt aangemaakt dan bij een jongenszwangerschap...zeggen ze...
Ik zou het je eerlijk niet kunnen vertellen omdat ik de digitale test van predictor heb gebruikt en daar alleen op verscheen "niet zwanger' of "zwanger"
bij de 1e een meid had ik 2 weken overtijd pas positieve thuis test. bij de 2e een jongen had ik predictor en waren hele duidelijke strepen bij de 3e een jongen had ik vage kruidvat testen en verder geen andere gedaan. met streepjes dan. en ze zijn nooit echt super duidelijk geworden en toch nog steeds zwanger
jaja...hmmm...zegt dus ook niet veel in dit geval wat ontzettend goed en heerlijk dat alles met je zwangerschap goed gaat trouwens!
ik denk idd dat je er niet vanuit kunt gaan via een test en ja tot nu toe gaat het goed hier, maar ben nog wel angstig hoor maar goed hopelijk blijft dit ventje nog minimaal 13 weken zitten jij gefeliciteerd met je zwangerschap!
hahaha, ik moet zeggen dat ik bij de test ook meteen aan een tweeling dacht!! Maar m'n eisprong was eerder geweest, ik was ook al iets verder zwanger.
hmm...dit bakerpraatje was had ik nog niet eerder gehoord... ik had een heeeeel donkere test en heb een zoon gekregen. er is gewoon niets wat het geslacht aangeeft behalve een echo, onderzoeken zoals een vruchtwaterpunctie en het kind zelf na de bevalling natuurlijk.
Ik had lichte testen, wij krijgen een meisje. Ik had meedere testen nodig, omdat ik van dat lichte streepje niet overtuigd was.
Volgens mij is dit weer 1 van de vele bakerpraatjes Deze was overigens wel nieuw voor mij En ik had een vrij donkere test, en ik krijg een jongen..
Dit heb ik ook nog niet eerder gehoord. Bij mij gaat die vlieger ook niet op, want ik had een hele duidelijke streep bij mn eerste zwangerschap wat dus een jongen was en nu ik zwanger ben van een meid was die streep veel vager. De dag erna wel duidelijker maar bij allebei heb ik de eerste test echt op dag 1 dat ik ongesteld moest worden gedaan.
moet heel eerlijk zeggen dat dit soort topics me altijd wel verbazen, wie gelooft er nu in?? (sorry ik wil niemand tegen het hoofd stoten)
hahaha was t inderdaad maar waar dat je t hieraan kon aflezen. Maar nee het lijkt me zeer onlogisch om daar je conclusie uit te trekken Had een donkere streep en t is een... houden we nog even voor onszelf al ligt t op t puntje van mijn tong