Is deze uitslag oké?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Mijn man belde net met de combi uitslag

Op down was het 2700 die weet ik zeker
    De tweede was 1 op 1100
    De derde 1 op 5000

Is dit een goede positieve uitslag bij mijn eerste kindje was het 1op 25800
    Dus wel groot verschil

Maar dat was 3 jaar terug en ik ben nu 30

Ps. ze hebben tegen mijn man gezegd geen verhoogd risico

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat zijn prima uitslagen hoor. Ik meen trouwens ook dat ze boven een bepaalde kans het getal niet meer aangeven... dus die hele grote getallen in de 10duizend of 20duizend worden geloof ik niet meer gegeven.

Bij de oudste had ik 1:7000 en bij de tweede 1:700 al was die test wel in Duitsland. Daar werken ze met andere waarden. Bij de derde zwangerschap is er geen kansberekening gegeven omdat mijn echo al heel slecht was, we hebben toen geen bloedonderzoek meer gedaan... we wisten al door de echo dat we een grote kans hadden op een kindje met problemen. (VWP gehad en bleek trisomie 18 te zijn)

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Klopt ze doen (bij de meeste het is nog steeds verschillend per instituut) max 5000.

Zijn goede uitslagen whitepearl! Niets mis mee. Maar het blijft natuurlijk wel een kansberekening niet om je bang te maken maar wel goed om je te realiseren. Mij gaf het voldoende rust. Ik hoop voor jou ook!

4. mik81

mik81 Niet meer actief

Helemaal goed toch! Je hebt alleen een verhoogd risico bij 1:200 of minder, dus die scores zijn hartstikke goed.

En zelfs bij een verhoogd risico (werd tegen ons gezegd) moet je je alsnog realiseren dat van de 200 kindjes met verhoogd risico slechts 1 kindje ook daadwerkelijk een genetische afwijking als Down heeft.

Maar ook met goede scores, 100% garantie heb je niet! Maar nogmaals de scores van jullie kindje zijn meer dan prima :).

5. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met de vorige reacties. Een hele mooie uitslag. Bij mij zeiden ze ook dat 1:5000 de best mogelijke score was. Vroeger gingen ze inderdaad nog tot 1:duizenden.

Geniet van deze goede uitslag!

6. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Dank jullie wel!!!!

Inderdaad geen 100
    %

Maar toch geeft het fijn gevoel

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd 1:25800 'bestaat' niet. Veel instituten gaan niet hoger dan 1:5000 (oa alle ziekenhuizen die samenwerken met het rivm).
    Het komt door de statistische berekening dat alles boven die 1:5000 misschien heel veilig 'lijkt', maar in het echt ligt het allemaal heel dicht bij elkaar.
    In beide gevallen is de kan op een trisomie gewoon erg onwaarschijnlijk.
    Van harte met je mooie uitkomst!

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik vind het nu na een paar weken ook prima, maar ik kreeg 1:2296 kans op Down, 1: 11000 de ene trisomie en 1:18000 andere trisomie (in mijn zh geven ze die hoge scores blijkbaar nog wel).
    Je leeftijd schijnt erg mee te tellen bij down en ik ben 35, dus ik snap wel wat jij bedoelt. Ik wacht toch echt met een beetje spanning nog op de 20 weken om echt ten volle te gaan genieten, maar dat is echt gebaseerd op mijn leeftijd - toen ik 30 was en zwanger van de 1ste maakte ik me absoluut geen zorgen, dus geniet van de goede uitslagen.
    Alle medici zeggen tegen mij ook - het ziet er prima uit, beter dan de goede echo's en goede uitslagen kan het nu niet worden, dus ga lekker gaan genieten van je zwangerschap! Dus bij deze, ook voor jou :)

Deel Deze Pagina