ik moet even wat kwijt ik lig al drie ochtenden lang naar de wekker van onze buurman te luisteren en dan geen muziek maar pieppieppiep van half 7 tot half 8 , die staat loeihard, zelfs met herriestoppers hoor ik hem nog hij is er dan gewoon niet en laat zijn wekker een uur afgaan. soms is ie er wel maar slaapt er vaak doorheen, tenminste hij wimpelt het altijd een beetje af en doet er niets aan. eerst sliep ik heel vast in het begin van de zwangerschap, maar nu slaap ik s`ochtends lichter en wordt ik er wakker van. Na dat uur slaap ik pas weer. ik ben zoooo boos. je kunt er niets aan doen en dat is zon machteloos gevoel. heb al een paar keer s ochtends in mijn pyjama op de stoep gestaan maar hij doet niet open of is er niet. vanochtend in tranen de wijkpolitie gebeld. ze geven aan met hem om te tafel te gaan en ik hoop dat hij zich er nu wel wat van aantrekt, ik zal straks met de baby nog wel wat lichter gaan slapen omdat je de baby in de gaten houd dus dan hoop ik het ophoudtt.
zo dat is zeker balen. Ik ken het wel. We hadden ook zon overbuurman. Die wekker hoorde ik ook in de ochtend. Grrrrr Het is opgehouden omdat wij gingen verhuizen, maar dat is natuurlijk niet een oplossing. Hopelijk dat die oplossing van jou wel helpt.
ik kan me die frustratie die je hebt heel goed voelen! Weet precies wat je bedoelt, wij hebben helaas buren met een auto, waarvan de V-snaar kapot is. Ze vinden het dan erg leuk om midden in de nacht 5 minuten de auto te laten draaien, onder ons raam. Maar jullie situatie is natuurlijk vele male erger, maar weet precies wat je bedoelt! Succes!
Doe een briefje in de brievenbus dat je diverse malen al hebt gebeld, maar dat hij niet thuis was of open deed. Vertel dat je last hebt van de wekker en of hij hem misschien wat zachter zou kunnen zetten... Hoef je nog geen wijkpolitie erbij te halen en grote kans dat buurman niet boos wordt (en een burenruzie krijgt)
hoi Jaleesa dat heb ik al een keer gedaan en ook wel s`avonds het gesprek met hem aangegaan als ie er wel was. ik denk nu al 4 keer. Hij wimpelt het af, hij zegt er niets aan te kunnen doen omdat hij slaapabneu heeft slaap ie door de wekker en het zou een speciale wekker zijn om hem wanneer hij stopt met ademen weer wakker te maken en daarom zet hij hem zo hard. maar ja als ie niet thuis is dan hoeft ie niet af te gaan en hij wordt er niet van wakker dus het is voor hem ook niet de oplossing blijkbaar. en hij zet daarbij ook nog eens zijn raam open. maar ik lag dus nu 3 ochtenden wakker en zweten huilen en hartkloppingen ik was er overstuur van, en mijn vriend is langs de buurman gegaan maar die was er dus niet. ik ben gewoon ten einde raad, we wonen er een jaar en we hebben er al een jaar last van. bijna elke ochtend
Wijkpolitie lijkt me een goeie oplossing hoor: hij zal hier echt iets aan moeten veranderen en het lijkt me dat hij dit met zijn behandelend arts ook moet bespreken... Hij veroorzaakt in ieder geval overlast en zal dat moeten terugbrengen naar aanvaardbare proporties... Raam dicht, wekker uit als ie niet thuis is, dat soort dingen toch op z'n minst. Als daar druk vanuit de wijkpolitie voor nodig is om de boodschap helder over te brengen, dan is dat jammer, maar wel zijn keuze. Overigens: als hij die wekker echt zo hard nodig heeft, waarom staat die wekker dan thuis als hij blijkbaar ergens anders slaapt? Ik ken de frustratie trouwens: heb 2 jaar in een hius gewoond met een autistische huisgenoot die echt uren door haar piepende rotwekker heensliep. Dan stond ik op haar deur te kloppen, maar ook daarvan werd ze dan niet wakker... Uiteindelijk loste ik het op door haar kamer maar binnen te gaan en zelf de wekker uit te zetten, maar het duurde niet zo lang voordat ze dat doorhad en de deur dus op slot ging. Een collega kwam toen met het lumineuze idee om in de stoppenkast even haar groep aan en uit te doen en toen was ik idd van het probleem af, Haar wekker uit en verder was het haar probleem... zij moest om 5 uur werken in de keuken van een restaurant en ik heb meerdere malen har baas binnen gelaten, omdat ze zich weer eens verslapen had, (knap he, als je wekker om 12 uur afgaat, dat je dan om 5 uur 's middags nog niet wakker bent...?) Maar goed, die mogelijkheid hebben jullie natuurlijk niet... Succes en hopelijk werkt deze actie met de wijkagent. Probeer in de tussentijd toch gewoon te accepteren dat het is zoals het is, om jezelf zoveel mogelijk te ontzien. Boos worden helpt toch niet, heb je alleen jezelf maar mee, dus kijk bijvoorbeeld of je rond die tijd een rustgevend muziekje op kunt zetten wat de wekker overstemt, maar waar je wel lekker rustig van blijft en misschien zelfs weer van in slaap dommelt,
Bekend probleem. In het eerste jaar dat we hier woonden had ik echt precies hetzelfde probleem. Bijkomend was dat hij zelf vaak de deur al uitwas voor zijn wekker ging en dus dat gepiep de hele dag kon horen. Nu verlang ik soms terug naar dat eerste jaar. Wij hebben een onderbuurman die op ALLE onmogelijke tijden muziek draait. En hard! En het vervelende is: hij luistert rustig anderhalf uur naar hetzelfde (!) nummer. Ik kan je vertellen: daar word je gillend gek van hoor. Het zijn ook van die nummers met een beat erin. Ik krijg dus al hartkloppingen als hij zijn muziek aandoet en het gekke is, op een gegeven moment lijkt het wel alsof mijn hart in hetzelfde ritme gaat kloppen als die kl*te muziek! We zijn er al minstens 30 keer aan de deur geweest, politie gebeld, niks helpt. Hij zegt altijd: zal niet meer voorkomen. En de volgende dag is het weer raak.. Om te huilen, vooral toen ik de eerste keer zwanger was en een superhoge bloeddruk had. Nu is ie minder hoog, maar als ik die muziek hoor gaat mijn bloed meteen weer koken hoor..
ja, je weet gewoon dat het de eerste tijd niet ophoud en het is ook een stuk frustratie dat je niet begrijpt dat je buurman geen rekening met je wil houden/ zich niet kan inleven. Ik voel me wel gesteund door jullie verhalen!
Ik snap heeeeeel goed hoe je je voelt. Ik heb dit ook meegemaakt in mijn eerste flatje. Het was daar heel gehorig, en ik woonde daar tussen allerlei rare, sociaal onaangepaste mensen (o.a. psychische stoornissen, drugshandel etc.). Ook ik had zo'n onderbuurman die gewoon een uur lang zijn wekker op vol volume liet afgaan (wekkerradio), van 6 tot 7. En dan moest ik er om 7 uur uit, en dan stopte het. Dus ik kwam elke dag een uur slaap tekort. Het feit dat zo iemand op geen enkele manier rekening met zijn buren houdt, dat vond ik ongelofelijk asociaal en ik was ZO kwaad. Maar praten hielp niet, en de politie bellen durfde ik niet. Ik heb 8 jaar in die flat gewoond, en op het eind zat ik er psychisch helemaal doorheen. Niet alleen door die onderbuurman hoor, die andere buren waren nog veel erger, maar als ik dat allemaal moet vertellen ben ik morgen nog bezig. Ik stond echt op instorten toen ik eindelijk met mijn vriend ging samenwonen in een ander huurhuis. Daar ben ik helemaal tot rust gekomen, maar ik wil NOOIT meer op zo'n flat wonen. Het was af en toe net alsof ik met die mensen in één huis woonde, zo gehorig was het. Sterkte meid...ik kan me voorstellen dat dit nog frustrerender is nu je zwanger bent.
Hihi, ik werk zelf in de hulpverlening en werkte tot 2 jaar geleden in de psychiatrie... en toen kwam ik dus bij een autist in huis te wonen. Was op zich wel goed voor m'n vermogen om te beoordelen waar we die mensen wel en niet konden laten wonen als ze bij ons weggingen. Collega's (die vaak tweeverdieners waren met een hoger salaris omdat ze ouder waren, en daardoor dus in de betere buurten een koopwoning hadden) deden daar heel gemakkelijk over: flatje hier, kamer daar tussen studenten of jonge werkenden... Nou, dan deed ik ff een boekje open zo van: lijkt me niet zo handig, want dit-en-dat... Heeft wel geholpen om een aantal van die potentiele geluids-overlast-gevers op plekken te krijgen waar de buurt geen last van ze had...
Hmm mijn vader heeft slaapapneu en daar krijg je echt geen wekker voor hoor, dus je buurman zit echt uit zijn nek te kletsen. Je hebt al geprobeerd met hem te praten en blijkbaar interesseert het hem niet. Dan zou ik er dus ook de wijkagent bij halen (of de woningbouw als je daar huurt?). In elk geval lijkt het niets goeds schiks te kunnen...
ha! zie je wel! dat dacht ik al dat het niet klopte, want dan hoorde ik het s nachts ook wel. En dat is dus niet zo. nee we hebben dit huis vorige jaar gekocht, helaas anders had ik het geprobeerd via de woningbouw. het is een boerenpummel die buurman. hij durft mij nooit aan te kijken en praat dan tegen mijn vriend, zo raar. en de weinige keren dat we hem spreken laat hij zich alleen maar negatief uit over de vorige bewoners en probeert te bepalen/ (dwingt ons zowat om dezelfde kleur te verven als hem) welke kleur we ons huis moeten schilderen aan de buitenkant. Hij geeft aan in blij te zijn met ons als buren,omdat we niet lui zijn qua onderhoud van het huis en de vorige bewoners wel. Maar zelf interesseert het hem geen biet dat wij last hebben van die wekker. egoist. trouwens vanochtend heb ik heeeeeeeeeeerlijk geslapen, geen wekker, zouden ze al bij hem langs zijn geweest?!? vindt het wel spannend. heb trouwens bij de politie aangegeven dat wij ook wel gezamenlijk het gesprek met hem wilden aangaan, dus onder gespreksbegeleiding van de politie maar dat hoefde niet van de agent/ wilden zij niet. Opzich vind ik dat wel jammer. Kijk het is gewoon zo dat er met hem niet over te praten valt wanneer wij er met hem over spreken dan mompelt ie wat in de trant van dat ie er niets aan kan doen en dat we maar blij moeten zijn dat we geen last hebben van zijn snurken. maar goed dat begrepen jullie al. moest dit nog even kwijt! groetjes
Hallo, Voor mij ook een bekend probleem. Wij hadden onderburen die een hond hadden die de hele dag liep te blaffen en janken. Wij hebben meerdere malen met ze gesproken maar ze deden er niks aan. En ik werkte toen onregelmatige diensten en het is erg vervelend om om 6 uur in de ochtend je bed in te gaan en niet te kunnen slapen door een blaffende hond. Als ik jouw was zou ik nog 1 maal met hem in gesprek gaan en benoemen dat je hierna andere stappen gaat ondernemen. Ik snap voor die man dat het vervelend is dat hij een speciale wekker nodig heeft etc. Maar om eerlijk te zijn....is dat niet jouw probleem( of is dat heel hard) Ik vind dat hij het niet kan maken jouw wakker te houden en dan vervolgens te zeggen dat hij er niks aan kan doen. Ik zeg dus...stappen ondernemen. Succes ermee
Hai, Ik heb jarenlang gewerkt bij een woningbouwvereniging en moest daar problemen tussen buren proberen op te lossen. Ik zal proberen je advies te geven. Helaas kun je je niet wenden tot een woningbouw maar WEL tot de wijkpolitie. Die zegt dat je met je buurman om tafel moet gaan maar dat heb je al gedaan. Jij hebt in principe gedaan wat je op dit moment kunt doen, in een normaal gesprek duidelijk maken dat je hier last van hebt. Dit moet je ook duidelijk maken aan de wijkpolitie, dat je al gepraat hebt maar dat dit niet werkt. Het is nu de taak van de wijkpolitie om een gezamenlijk gesprek met hem en met de wijkpolitie erbij te organiseren. Of bel eens naar de politie en vraag of er iemand wil komen op het moment dat hij niet thuis is maar dat je wel wakker ligt van de wekker. Dan kan de wijkpolitie zelf horen hoe groot het probleem is. Ik moet je wel zeggen dat het wel een lastig probleem is om op te lossen als hij structureel die wekker laat overgaan ondanks alles wat jij en de wijkpolitie doet. Als het zou gaan om huurwoningen dan zou iemand ontruimd kunnen worden vanwege overlast (ook dat zal lastig zijn omdat je een rechter moet overtuigen van het feit dat de overlast zo ernstig is die iemand op straat gezet wordt). Maar bij koopwoningen kun je iemand niet laten ontruimen vanwege overlast of je moet zelf een procedure bij de rechtbank willen beginnen. Ik hoop dat dat de wijkpolitie zich voor jou wil inzetten en dat de buurman inziet dat hij hierdoor alleen maar problemen veroorzaakt. Ik adviseer je nu om de wijkpolitie te bellen en aan te geven dat je al gepraat hebt en dat dit niet helpt en dat zij nu aan zet zijn. Veel succes. Nataly
hoi Nataly dank je voor je antwoord maar ik denk dat je een zin verkeerd gelezen hebt? de wijkpolitie heeft aangegeven dat ze met hem om tafel gaan een dezer dagen als ze hem thuis treffen. groetjes
Oke, dat is dan goed. Hopelijk helpt dit en gelukkig doet de wijkpolitie er wat aan. Veel succes en vele fijne nachten toegewenst. Veel liefs Nataly