bekkenonderzoek

Discussion in 'Zwangerschap' started by suusvdw, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

Afgelopen donderdag ben ik weer bij de verloskundige geweest.
    Het kindje was nog niet ingedaalt dus ik krijg as woensdag een bekkenonderzoek bij de gynaecoloog.
    Dit om te kijken of het bekken wel groot genoeg is en of er misschien iets in de weg zit waarom de baby niet wil indalen. De verloskundige gaf aan dat in 95% van de gevallen het kindje gewoon nog geen zin heeft.
    Hebben meer mensen dit onderzoek gehad? Wat houd het onderzoek in, is het inwendig of kunnen ze het met een echo of zo zien?
    Ben ik vergeten te vragen bij de verloskundige, maar ik dacht misschien weet hier iemand wat het inhoudt?

gr Suzanne

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

Afgelopen donderdag ben ik weer bij de verloskundige geweest.
    Het kindje was nog niet ingedaalt dus ik krijg as woensdag een bekkenonderzoek bij de gynaecoloog.
    Dit om te kijken of het bekken wel groot genoeg is en of er misschien iets in de weg zit waarom de baby niet wil indalen. De verloskundige gaf aan dat in 95% van de gevallen het kindje gewoon nog geen zin heeft.
    Hebben meer mensen dit onderzoek gehad? Wat houd het onderzoek in, is het inwendig of kunnen ze het met een echo of zo zien?
    Ben ik vergeten te vragen bij de verloskundige, maar ik dacht misschien weet hier iemand wat het inhoudt?

gr Suzanne

3. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    is er niemand die dat ook gehad heeft?
    volgens de verloskundige doen ze dit erg vaak bij een eerste zwangerschap.
    niemand met ervaring?

4. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    hoi, ik krijg ook met 37 weken een bekkenonderzoek ivm met een gebroken bekken in het verleden. Ik houd deze topic in de gaten.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mijn zoontje was ook nog niet ingedaald. Hij is pas ingedaald, nadat mijn vliezen waren gebroken. Maar ik heb geen bekken onderzoek gehad. Misschien ben ik dan een uitzondering, maar heb er ook nog niet zoveel over gehoord. Anders zou je even je vk moeten bellen morgen en het aan haar vragen, dat vind ze vast niet erg. Gewoon zeggen dat je graag wilt weten wat je te wachten staat.
    Veel succes.

6. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Heb vandaag het bekkenonderzoek gehad.
    Het was een echo en een inwendig onderzoek.
    mijn bekken zijn als het goed is net groot genoeg en de baby zou er via de natuurlijke weg uit moeten kunnen. Maar ik moet wel poliklinisch bevallen met de verloskundige, als er dan iets niet lukt ben ik al in het ziekenhuis.
    Verder gaf de gyneacoloog aan dat de bevalling waarschijnlijk wel zwaar zal gaan worden.
    Ik ben benieuwd!

7. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hebben ze het niet gehad over eventueel inleiding. Het kindje wordt nu natuurlijk nog groter en zwaarder?

Share This Page