Vlekken in kleding

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yuni, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Mijn zoontje van drie komt geregeld met erg vuile broeken en pulls vol vlekken naar huis van school. Volgens vriend kan hij die kleding dan echt niet meer aan naar school (gaat hier over lichte vlekken) maar ik kan toch geen nieuwe kleding blijven kopen?

Vrijdag weer zijn jeans, zag aan beide knieën helemaal geel, en na gewassen te zijn zie je het nog steeds. Zijn pulletje had ook een aantal vlekjes.

Het is ook niet dat ik dure kleding koop en het dààrom erg vind. Meeste komt van bij de Zara. Maar als ik alles telkens ga moeten vernieuwen gaat het toch een kostelijke affaire worden.

Hoe doen jullie dat? Niet aantrekken van de vlekjes? Nieuwe kleding kopen? Hebben jullie nog ultieme tips om vlekken eruit te krijgen? Vanish wordt hier al regelmatig gebruikt..

Ik heb al gedacht om alleen nog zwart te kopen, maar dat is misschien ook niet de ideale oplossing :)

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Collega van mij zei laatst spuit er maar wat dasty op. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar misschien dat het lukt voor de vlekken. Ik zelf gebruik heel veel ariel vlekkenverwijderaar.

Ik gooi de kleren niet weg ze kunnen ze altijd nog aan om in te spelen buiten, mocht het echt niet vlekvrij worden.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Tot mijn dochter naar school ging liep ze er altijd keurig bij en kreeg ik de vlekken er altijd uit. Maar sinds ze op school zit is het een ander verhaal! Tijdje geleden ook met een nieuwe broek naar school, uit school onder de zwarte verf. Met wassen is het iets minder geworden, maar er absoluut niet uit. Tja gewoon aan dus naar school! En dat geldt voor meer kleding.

Na deze broekervaring let ze wel beter op, omdat ze het zelf erg zonde vond. Ik houd kleding die ik nieuwkoop en erg leuk vindt altijd eerst een tijdje voor thuis en dan pas aan naar school.

Ik kreeg vroeger altijd te horen dat mijn moeder de volgende keer mijn kleren in het donkerbruin zou kopen en dat vond ik vreselijk en werd er erg verdrietig van want ik deed het niet expres. En dat wil ik mijn dochter niet aandoen, ook zij doet het niet expres.

4. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Hier is de "miserie" ook begonnen toen hij naar school ging Catou ;)

Wat fijn dat je dochtertje er nu zelf ook rekening mee houdt. Mijn mannetje heeft daar echt geen oren naar. Zo heb ik al meermaals gevraagd om alsjeblieft niet met zijn gewone schoenen in regenplassen te springen. Maar nee hoor.. Zeiknatte voeten soms als hij naar huis komt ;)

Als de vlekjes meevallen ga ik de kleding dan ook maar gewoon aan laten.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier hetzelfde verhaal sinds mijn dochter naar school gaat. Hier vooral gaten in haar kleding, omdat ze gevallen is of omdat een ander kindje aan haar kleding heeft getrokken. De vlekken gaan er tot nu toe nog steeds uit met groene zeep.

Als het kleine, onopvallende vlekjes zijn, zou ik de kleding gewoon naar school aandoen. Mocht het erger zijn, dan zou ik de kleding bewaren om buiten te spelen.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik doe dochter als ze naar school gaat bewust wat oudere kleding aan of shirt/broek van de dag ervoor. Als het dan vies word is dat niet erg en dan was ik weer.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Natuurlijke" vlekken zoals van gras en ook veel fruitvlekken bijv kunnen nog verder bleken of echt helemaal verdwijnen in de zon. Maar ja, das nu ook wat lastig...

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    doe je niet eerst in cillit bang? (of zoiets roze ding zeg maar) met koud water en dan wassen. ik krijg wel alle vlekken weer schoon...

en tja, zo een bruine vlek op een witte shirt zou niet gaan. maar niet zo opvallende vlekken zie ik wel regelmatig op school. niet erg vind ik dat...mijn eigen zoon vind het wel erg. dus het zou (voorlopig) hier niet gaan. maar als je kind het niet erg vind en het is niet zo opvallend...

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik krijg meestal alles er wel uit.
    En bij witte kleding probeer ik het ook nog wel met bleek.
    Helaas kwam mijn dochter laatst thuis met een mouw onder de groene ecoline op haar nieuwe witte shirt.
    Dit ging er zelfs met bleek niet uit helaas.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou 'm juist niet met nieuwe kleren naar school brengen, dan maar wat vlekjes; is het minder erg als het vies wordt.
    Verder hier hele goede ervaring met weken in Vanish en daarna gewoon wassen. De zon is ook een goede vlekverwijderaar!

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Sunlight zeep! Krijg er dat soort vlekken altijd mee uit.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Nee hoor, ben je mal, steeds nieuwe kleren kopen. Heb je wat te doen, nog los van hoe duur dat is. Gewoon bepaalde leuke dingen voor goed houden en de rest toch aan doen naar school.
    Natuurlijk niet als het echt megavlekken zijn, maar iets valere knietjes en wat vage vlekjes kan best hoor.

13. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik krijg echt alles weg met ossengalzeep.! Die baby spuitluiers gingen er zelfs nog uit nadat het al 4/5 keer gewassen was. Beetje nat maken, ossengalzeep erop, beetje wrijven , in laten trekken en dan in de wasmachine.!

Deel Deze Pagina