Ik denk dat ze gewoon schrik heeft dat ze de honden te kort doet doordat een stuk van de tijd voor de honden nu richting kindje gaan binnenkort. En daar kan ze blijkbaar niet mee omgaan.
Ik snap het ook niet al helemaal niet omdat je kindje nog geen eens geboren is en je nu al weet dat je geen tijd meer voor ze heb. Heb je mischien commentaar gekregen van je omgeving zo van zo kindje op komst wanneer gaan de honden weg of zo van hoe ga je dat doen met 2 honden. Bij ons werd elke keer heel stom gereageerd dat onze 3 honden er allemaal nog waren. Dit is niet om je aan te vallen maar ik zie het probleem gewoon niet En degene met dalmatiers op een flat sorry maar dat vind ik een andere situatie
@Nikki88...ik zal je later vandaag even een pb sturen en het hele verhaal erin zetten....het hele verhaal zet ik niet hier neer...maar bedankt voor je serieuze vraag over het hoe en wat. @Clapat...niet voor mij denken, want je zit er helemaal naast en bij de rest er staat nergens dat ik denk geen tijd meer te hebben voor de meiden door de baby.....maar ze krijgen nu al niet de aandacht die ze verdienen en dat gaat straks alleen minder worden dat was wat er stond, dus het is niet zo van oh er komt een kindje dus de meiden moeten weg.....verre van! Plus het feit dat wij ook op een appartement wonen zonder tuin helaas....Maar goed....ik snap echt wel dat jullie vragen hebben bij het hoe het en wat maar dat kan ook op een normale manier want echt waar ik doe dit niet voor de lol of voor het even makkelijk.....dit is een verschrikkelijk moeilijke (moeilijkste ooit) beslissing voor ons geweest waar maanden aan vooraf zijn gegaan.
Aura, heel veel sterkte, meid! Ik heb vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn twee katten en vond dat het moeilijkste dat ik ooit heb moeten doen. Achteraf ben ik er echter wel blij om, want ze zijn allebei zoveel beter terecht gekomen dan wanneer ze bij ons waren gebleven... Het is supermoeilijk, maar ik hoop dat je een thuis voor ze zult vinden bij lieve mensen die net zo gek op ze zullen worden als jij nu al bent. *knuffel*
[QUOTE=Aura;6826252]@Nikki88...ik zal je later vandaag even een pb sturen en het hele verhaal erin zetten....het hele verhaal zet ik niet hier neer...maar bedankt voor je serieuze vraag over het hoe en wat. Is goed meid, ik veroordeel je niet hoor. Weet zeker dat het je hart breekt, heb altijd Leonbergers gehad, waren gewoon mijn baby's. Nou pb mij maar gerust om je hart te luchten hoor, dikke steun knufffff. xxx
een labrador moet minimaal 10 km per dag bewegen om rustig te zijn in huis. het zijn werkhonden. ik snap de beweegredenen wel. maar vind het ook een beetje gemakkelijk gedacht. dit had ook bedacht kunnen worden van te voren. de kinderwens zal niet uit de lucht zijn komen vallen. misschien kan je man s avonds een stuk gaan fietsen met ze of een hondenuitlaatcentrum inschakelen? zijn ze op dit moment lastig dat het niet emer te doen is omdat ze te weinig beweging krijgen of wat is beweegreden precies. alleen de baby die gaat komen? dan kun je het toch aanzien tot die tijd als er verder nu nog geen problemen zijn. en dan zien hoe het loopt.
ik bedenk me net iets. mijn dochter wil erg graag en hond. onze hond is een aantal maanden geleden van ouderdom overleden. maar wij hebben besloten een jaar of 6 te wachten tot onze jongste wat groter is. nu baalt ze als een stekker en is zich aan het oriënteren om in een buurt een vaste hond te vinden die ze die geregeld kan uitlaten. wellicht kun je een advertentie zetten, misschien zit er bij jullie ook wel zo'n jongen of meisje in de buurt. is dat niks?
Aura ik lees je berichtje even terug en daar staat dat je het al een jaar niet meer kan.......sorry daar heb ik over heen gelezen. Er word zo makkelijk met huisdieren omgegaan en daar kan ik me zo boos over maken. Ik hoop dat je snel een goed adres voor ze vind mischien lukthet via een speur/jacht club om iemand te vinden. Succes en sterkte.
Bijna iedereen gaat er vanuit dat ze de honden weg gaat doen omdat er een kindje komt, maar ik heb dat in het verhaal van ts nergens gelezen.... Succes met je beslissing, ts!
Nee dat heb ik inderdaad ook nergens gelezen. Maar ik denk wel dat als ze er nu al te weinig tijd voor heeft, dit met kindje niet meer zal worden. Ze zal het vast en zeker goed overwogen hebben en daarom tot deze beslissing zijn gekomen. Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie een lief baasje kunnen vinden voor ze...
Nou Aura, dan spijt het me enorm dat ik geprobeerd heb om mij in jouw situatie te plaatsen en dat ik geprobeerd heb om een breder perspectief te hebben. Ik ben enkel teleurgesteld dat je enkel Nikki 88 het hele verhaal gaat vertellen. Ik meen dat ik net zo serieus heb geantwoord als zij. Maar dan verwijt je hier mensen dat ze met hun reactie er helemaal naast zitten. Tja Aura, als je dan daadwerkelijk niet het hele verhaal hier neerplaatst, hoe kan je dan van ons een reactie verwachten waar we niet naast zitten. Ik wil je hier helemaal niet mee aanvallen, maar dan moet je een beetje nadenken: 1. of je wil hier niks meer over kwijt, je volste recht, maar mag je andere mensen niks verwijten dat ze je niet begrijpen of boos zijn dat ze niet de reactie geven die je wenst. 2. of je zet de hele achtergrond hier neer. Neem dit nu niet verkeerd op, is echt mijn bedoeling niet, maar ik kan er niet goed tegen dat er tegen mij gezegd word van "je zit er helemaal naast en hou op voor mij te denken" terwijl het mij niet kwalijk kan worden genomen dat ik de achtergrond niet ken. In ieder geval nog veel sterkte met genomen beslissing.
Sorry, ik was van mening dat ik een hele normale en weloverwogen reactie heb gegeven. Als je een dilemma of probleem of wat dan ook op een forum zet, kan je ook reacties verwachten die je liever niet leest, maar that's life, zoveel mensen zoveel meningen. Ik word zo moe van die mensen die alleen maar willen horen, ach meid wat sneu, ik leef met je mee blablabla..als je dit zo voelt prima, maar als je het anders ziet mag je toch zeker ook reageren?
Ik geloof dat de meesten hier denken dat ze de honden weg wil gaan doen omdat er een baby komt, maar volgens mij is dat helemaal niet zo en is er genoeg aan vooraf gegaan. Dat Aura niet haar hele verhaal hier neer wil zetten is haar goed recht, al zal het misschien wel wat meer duidelijker maken, maar goed, dat is haar keuze.
Ik vind dit keurig gezegd! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reactie van TS ook nogal fel vind, maar misschien ligt dit aan mij... Wij hebben ook een hond en mijn vriend kreeg een nieuwe baan, waardoor de hond ineens minder tijd kreeg, maar toen hebben we met zijn werkgever kunnen regelen dat Lief alleen de avonden werkt waardoor de hond nog steeds alle tijd en aandacht krijgt.... Hij is tenslotte voor ons een volwaardig gezinslid en verdient dit dus ook!! Wat ik ermee bedoel te zeggen is eigenlijk dat ik maar heel erg weinig redenen kan bedenken om een hond te herplaatsen, die je niet van te voren had kunnen overdenken. Mijn hart breekt als ik op marktplaats zie hoeveel beestjes er bij hun vertrouwde gezin weggehaald worden, doordat de baasjes geen tijd oid meer hebben. Ik vind dat persoonlijk een slechte zaak, want als je een beest neemt, weet je van te voren dat dat tijd kost en dat plan in je dus in in je leven! Een kind doe je ook niet zomaar even weg omdat er geen tijd meer is en ook al is dat misschien ver gezocht; ik vind het vergelijkbaar!
Mijn mening: als je denkt dat jullie honden het ergens anders beter heben, dan moet je daarvoor gaan. Dit is voor jullie het beste en zeker ook voor de honden. Ik weet het verhaal verder niet, maar heb de honden wel gezien op het labradorforum. Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte!
Als je nu al denkt dat het een groot probleem gaat worden zou ik ze zeker herplaatsen. Hopelijk krijgen ze dan wel een gezin die ze de benodigde aandacht kan geven. Succes met alles.
Hier ben ik het wel mee eens. Als jij niet het hele verhaal wilt schrijven, maar iedereen af moet gaan op het verhaal wat je schrijft dan kun je de gegeven reacties verwachten . En als ik van je verhaal uitga, wat ik dus blijkbaar niet moet doen , dan vind ik het ook wel een beetje een makkelijke oplossing. Kunnen jij en je man/vriend dit niet samen oplossen, denk dan aan het wandelen, fietsen, trainen. Een hond hoeft echt niet iedere avond te trainen hoor of iedere dag 10 km te lopen. Ga ergens heen waar je met een balletje of iets dergelijks kunt gooien en maak je hond zo lekker moe. Geef ze thuis wat lekkers om op te knagen, zijn ze ook weer even zoet. Nou ja, succes met je keuze, ik hoop alleen niet dat je er achteraf onwijs veel spijt van gaat krijgen.
Hoi meiden, Ik heb alle reacties gelezen en kan er helaas niet meer opin gaan is niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik echt rust moet gaan houden......Voel me zo verschrikkelijk ellendig dat ik toenstraks naar de dokter ben gegaan en mijn bloeddruk is veel te hoog, ik denk dat het door alle stress komt en wil de gezondheid van mijn kleintje niet in gevaar brengen. Tuurlijk heeft iedereen het recht om een mening te geven, echter wilde ik het topic openen om mijn hart te luchten omdat ik het allemaal niet meer zag zitten, verwachte geen aaah wat sneu reacties maar dit verwachte ik ook niet helemaal. Wellicht heb ik te fel gereageerd, sorry als ik iemand voor het hoofd gestoten heb. Ik kan mezelf recht in mijn ogen kijken en ik weet dus dat we de beste beslissing maken voor onze dieren, niet voor onszelf want we gaan er echt kapot aan. Voor de rest mag iedereen van mij denken wat hij of zij wil, dat is vrij...maar ik kan het op dit moment echt niet opbrengen om hiermee om te gaan.
Niet lullog bedoeld, maar hoe doe je dat dan straks met je kindje? Dat geeft toch ook drukte en stress en alles? Voor de rest, vind het naar voor je dat je zo rot in je vel zit. Houd je nu maar rustig verder dat is beter voor je gezondheid en de gezondheid van je ukkie.
dat is toch heel wat anders! ze is nu gestresst omdat ze weer dat der maatjes weg moeten!! als je het niet zelf heb meegemaakt,is het makkelijk praten! ik weet hoe je je voelt en wens je veel sterkte! ik hoop dat je snel een leuk nieuw baasje vind voor je maatjes!! en succes met de kleine!