Ik heb mijn hond vorig jaar in moeten slapen en de hoofredenen waren niet medisch dus ik weel HEEL goed waar ik over praat.
er staan nu 3 van dit soort topics op het forum. en dan willen ze advies, maar als je advies geeft wat ze niet aan staat zijn ze beledigd. ja zo werkt het op een forum zoveel mensen zoveel gedachten. ikzelf vind heel vaak bij topics dat er veel leed voorkomen had kunnen worden door van de voren beter na te denken. en dan heb ik het niet alleen over huisdieren die in de knel komen te zitten. als iedereen een paar jaar vooruit zou denken dan zou er op verschillende fronten veel minder leed en frustratie zijn. waar ik altijd ontzettend om moet lachen zijn de topics als ze net een tweede baby hebben heel kort op de andere wat je eigen keuze was. en dan beginnen te piepen morgen moet mijn man weer gaan werken en dan moet ik alles zelf doen help! dan denk ik ja duuuuh wat had je dan gedacht van welke planeet kom je? dit had je kunnen voorzien. maar wie ben ik hé.
Jeetje, dus niemand mag z'n ei hier kwijt? Er zijn zoveel dingen die je van tevoren zou kunnen weten, maar die fors tegenvallen. Dan is het fijn om het daarover te kunnen hebben. Aura wilde alleen maar haar verhaal kwijt en wat steun krijgen omdat ze het nu moeilijk heeft. Ze krijgt nu vooral verwijten terwijl wij het hele verhaal niet weten. Ik ben ervan overtuigd dat ze deze beslissing niet zomaar heeft genomen, anders had ze er ook niet zo mee gezeten. En tuurlijk kan je best nog advies geven, ook al vraagt iemand er niet om, maar het gaat op de manier waarop.
Wat is het toch fijn te weten dat er mensen zijn die nóóit fouten maken en die ook nooit behoefte hebben gewoon even hun hart te luchten. Daar kunnen we een hoop van leren @ Aura: ik hoop dat snel een beetje rust gaat vinden en vooral een goede oplossing voor je hondjes. Het is al rot genoeg, dus hoe eerder het allemaal geregeld is, hoe fijner dat voor jou (en vooral je gezondheid) is. Sterkte!
Nou ik zou ook wel graag weten waarom je tot deze beslissing bent gekomen. Ik heb ervaren dat hoe minder beweging ze krijgen hoe minder ze ook nodig hebben (conditie gaat ook achteruit) en dat is helemaal niet zo erg als ze aan hun trekken komen.
Hallo Aura, Ik heb gelezen dat je al een beslissing hebt gemaakt. Ik hou, net als jij, super veel van mijn hond (in jouw geval jouw 2 honden). Mijn hond krijgt nu ook even wat minder aandacht. Wel ga ik er alles aan doen, als het beter weer wordt en de baby wordt wat groter, om hem meer aandacht te geven. Zowel in huis als met wandelen/fietsen. Het is nu even zwaar, maar het komt wel goed. Gaat het nu puur om de zwangerschap? Of ook erna? Heb je al aan een tijdelijke optie gedacht? Bijvoorbeeld familie die de honden tijdelijk op willen vangen, hondenuitlaatservice, af en toe dierenpension, mensen van een forum waar je goed contact mee hebt etc.? Als dit allemaal geen opties zijn, vergeet dan maar wat ik heb gezegd. Ik zeg het alleen in de hoop dat er toch nog een oplosing te bedenken is. Als dat niet zo is, wens ik je heel veel sterkte de komende tijd (wat je honden en je gezondheid betreft).