Net zwanger :)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nidi1, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nidi1

nidi1 Lid

10 jul 2014
    46
    0
    6
    Vrouw
    Heb woensdag beetje onverwacht positief getest. We wilden heel graag een tweede kindje, we zijn dan ook gestopt in november met de pil, maar we waren er absoluut nog niet zo mee bezig. Dus ik kreeg mijn ms niet echt door, enkel wat bruinverlies en toch maar eens een testje gewaagd. Gisteren bloedafname laten doen bij huisarts en die was goed (HCG 100). Het feit dat dit voor ons ook zo onverwacht is, komt doordat het bij ons zoontje toch heel lang geduurd heeft, van september 2013 tot positieve zwangerschapstest in augustus 2015. Ondertussen ook 2 officiële mk gehad, en eentje waar we aan twijfelen.

Nu ga ik volgende week wel opnieuw bloedtest laten doen want ik ben er precies toch niet zo gerust is. Ik voel ondertussen wel dat er vanalles aan de gang is. Ik heb bv deze namiddag een dutje gedaan, wat ik anders nooit doe. Heb ganse dag honger, maar kan precies ook weer niet eht eten. En ik heb last van lage rugpijn en wat buikgevoel (darmen? Of toch wat krampjes?) Alleszins maak ik me weeral bergen zorgen gezien onze voorgeschiedenis.

2. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Gefeliciteerd!!

Ik snap je gevoel denk ik wel.
    Bij mijn zoontje duurde het 9 maanden voor ik een positieve test had, deze keer 8 maanden met tussendoor een miskraam en bijna iedere ronde licht positieve testen waarna ik toch ongesteld werd.
    Mijn testen zijn nu wel echt duidelijk gelukkig maar ik durf het niet te geloven.
    Heb net als jij ook van die rugpijn en darmpijn (of krampjes..).
    Ik vind dat ze die eerste 12 weken moeten afschaffen :p

3. nidi1

nidi1 Lid

10 jul 2014
    46
    0
    6
    Vrouw
    Haha, dat zou het zijn... of gewoon niet doorhebben dat je zwanger bent en zo vlotjes naar die 12wekengrens gaan :)

Alleszins was mijn tweede bloedname goed gestegen, van 100 naar 476 dus fingers crossed... Afspraak bij gyn is gemaakt.

Overdag heb ik nu weinig last van buik en rug is ook minder, gisterenavond weer wel wat meer buik, maar denk dat het dan komt doordat je overdag toch iets of wat gedaan hebt. Alleszins gisteren ook weer een dutje gedaan.

Borsten lijken ook wat gevoelig te worden, nog niet extreem, maar ik word er precies wel meer bewust van.

Hoe gaat het nu bij jou?

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik lees dat we precies even lang zwanger zijn! Wat leuk.

Ik had 2x een licht streepje op mijn zwangerschapstest, twee dagen geleden heb ik nog een Clearblue test gedaan met weekindicator, en mijn berekening klopte.

Ik heb 1 mei mijn eerste echo!
    Ik kan niet wachten, kon ik maar nonstop slapen tot die tijd haha. (Mijn eerste zwangerschap is ook uitgelopen op een miskraam) dus een onzekere tijd dit!

5. DaphneVR

DaphneVR Lid

7 mrt 2017
    56
    0
    6
    Grafisch Ontwerper
    Groningen
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb in maart een miskraam gehad en ben er vanochtend achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Op zich een vrij duidelijke test, maar toch ook heel spannend. Vooral omdat de MK nog zo "vers" in het geheugen zit.

Die eerste 12 weken slapen vind ik geen raar idee.

Mijn symptomen zijn nu:

- Heeeeel erg moe. Ik ben normaal om 08:00 uur mijn bed uit en gisteren lag ik er om 11:30 uur nog in. En zelfs dan kan ik 's avonds om 22:00 uur al weer in slaap vallen.
    - Honger. Kan de hele dag wel eten.
    - Af en toe hoofdpijn.
    -Gisteren was ik heel prikkelbaar.
    - Veel plassen en 's nachts wakker worden om te plassen.

6. nidi1

nidi1 Lid

10 jul 2014
    46
    0
    6
    Vrouw
    #6 nidi1, 13 apr 2017
    Laatst bewerkt: 13 apr 2017
    Joepie! Gefeliciteerd!
    Mja, ik ken je gevoel zeker! Ik ben geen seconde gerust! Ook al is mijn bruinverlies al enkele dagen over, ik blijf piekeren.
    Ik heb ook constant honger en kan slapen op elk moment van de dag, dus probeer er beetje van te profiteren om met zoontje mee te slapen. Gelukkig heb ik paasvakantie, dus lukt me dat wel.

Ik heb pas 3 mei mijn echo... ik hoop zo op geen teleurstelling dan, maar een mooi flikkerend hartje! Ik ben alleszins op dit moment wel overtuigd dat er vanalles gaande is gezien de vermoeidheid.
    Het zware-buik-gevoel is er en 's avonds lijkt het allemaal erg gespannen. Vandaag ook wat steekjes, dus hopelijk allemaal goede tekens :)

Ondertussen toch nog steeds mooi oplopende testen.

Succes meiden!

Bijgevoegde bestanden:

7. noa-veronica

26 apr 2017
    70
    15
    8
    Vrouw
    Zelfstandige
    He, wat leuk, veel succes morgen ! :)

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ik mag na lang wachten vanavond eindelijk!
    Ik houd jullie op de hoogte. :D

Deel Deze Pagina