Help?! Welke verzekeringsmaatschappij voor buitenlands Babybouwbedrijf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rachje20, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Phoe, ik weet even niet meer hoe ik dit moet gaan aanpakken.
    Heb net even met de CZ mevrouw gechat en gebeld. Die mij vertelde dat CZ geen contract heeft met Dusseldorf in dit geval, dus er maar 75% van de Nederlandse norm vergoed zal worden.
    Ik kon dan wel een restitutie verzekering afsluiten die zou 100% vergoeden volgens de NL-norm. Maar ze kon me op een briefje geven dat dit ook niet toereikend zal zijn.
    Wel op medische indicatie, dat is dan weer geen probleem.
    Even snel korte uitleg. 2 IVF pogingen mislukt. Nog 3 eskimo's in de vriezer voor januari. Gaan we natuurlijk eerst proberen, maar onze ervaring leert dat we voorbereid moeten zijn. Eerst IVF 4 eskimo's allemaal gesneuveld met het ontdooien. Gewoon hier in NLse babybouwbedrijven (Almelo/Zwolle).
    Wij willen dus, mits de eskimo's niet lukken, in Dusseldorf proberen, als laatste poging die vergoed zal worden.

Om een heeeul lang verhaal kort te maken: Welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie? En ben ik zo naief om te denken dat alles vergoed zal worden?

Groetjes Rach

2. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    Hoi Rachje20,

wij zitten met het zelfde probleem.
    De medicatie wordt wel volledig vergoed en we krijgen
    rond de 1100 euro per poging vergoed. Dus helaas bij betallen.
    Ik heb begrepen dat het zilveren kruis veel vergoed en nog eentje.. Maar weet de naam niet meer.
    Anders moet je ff terug kijken bij het forum Dusselpuzzelbabes.
    Maar aan de andere kant, als het je laatste vergoedde poging is en je dalijk een premie betaald waar het je niet goed van wordt...
    Ben je waarschijnlijk goedkoper uit als je in DD bijbetaald!

Groetjes en succes!

3. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten ook in Dusseldorf en zijn verzekerd bij Avero Achmea. Wij krijgen per poging zo'n € 1580,00 vergoed. Helaas zijn de behandelingen in Dusseldorf duurder en is het vergoede bedrag, het bedrag dat je in NL betaalt.

Wij doen ICSI-behandelingen en met 1 terugplaatsing zijn we € 2300,- kwijt! Moeten dus zelf zo'n € 800,- per poging betalen.

Maarrr, Dusseldorf heeft ons 2 jaar geleden wel een prachtige dochter opgeleverd! Als je het geld hebt, zou ik de laatste poging zeker in Dusseldorf doen. Daar zijn ze toch iets verder en wie weet lukt het daar wel!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zat dit jaar bij Menzis extra verzorgd 4. Hiermee betaal je je helemaal scheel aan premie, maar krijg je 2 maal het Nederlandse tarief voor IVF vergoed. Dat wil zeggen dat je 2 maal 1589 = dik 3100 terug kunt vragen van de verzekering voor bij 1 IVF of IVF/ICSI poging.

Let wel: ik weet niet of dit in 2011 nog steeds precies het geval is aangezien ze steeds meer en meer sleutelen aan de pakketten.

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo,
    ik zit ook bij menzis. ik doe nu IUI-D in dd en alles vergoed gekregen. en als deze poging mislukt ga ik volgend jaar in pakket 4 voor dubbele vergoeding wat maartje ook zegt omdat ik dan ook voor ivf moet.

hopelijk heb je er wat aan.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je die kliniek in dusseldorf bellen om te vragen of ze contracten hebben gesloten met verzekeringsmaatschappijen? Dat je het andersom probeert zeg maar? Hoop dat je iets vindt!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bespaar je de moeite ;)
    DD heeft met geen enkele NL'se verzekeringmaatschappij contracten gesloten ;)

Ik heb vorig jaar een soortgelijk topic geopenend en veeeel vragen gesteld aan meiden die in DD liepen en ook in het DDtopic vragen gesteld hierover en Menzis extra verzorgd 4 is gewoon de beste die je voor DD kunt hebben. Geen enkele andere verzekering geeft je meer dan het NL's tarief en er zijn zelfs verzekeringen die minder dan het NL's tarief geven....

8. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    Hi Dames,

ik heb zojuist met Menzis gebeld, omdat wij bij het CZ verzekerd zijn en maar 75% vergoed krijgen.
    Menzis zegt dat iedere verzekering 3 pogingen vergoed vanuit het basispakket en dat zij mij niet meer informatie kan geven over de tarieven in het buitenland!?! Volgens haar kan ik deze aanvraag pas doen als ik bij hun verzekerd ben. Ik heb gezegd dat ik begrijp dat ik dan pas de aanvraag kan doen, maar dat zij mij toch wel moet kunnen zeggen, welk tarief hun ons - bij goedkeuring- vergoeden?!
    Dit kon ze me niet vertellen... Einde verhaal...
    Op de site staat in de brochure van 2011 dat ze 3 pogingen vergoeden vanuit het basispakket. Bij extra verzorgd 4 staat geen toevoeging met evt. extra vergoedingen.
    Ik vraag me dus af of het nog zinvol is om over te stappen?!

Maar goed... Mijn medicijnen zijn gisteren afgeleverd, dus nog nog eventjes geduld tot mijn menstruatie (morgen?!) en dan mogen we eindelijk beginnen met onze eerste ICSI poging... JOEHOE!!

9. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Ik zit ook bij de Menzis en heb ook voor duitsland pakket 4 genomen dus het dubbelde bedrag gekregen. Helaas zijn de mensen daar bij de Menzis niet allemaal evengoed op de hoogte van het beleid. Ik zal als ik jou was gewoon nog een keer bellen en dan vragen naar iemand van de buitenlandvergoedingen.
    Succes!!!

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalloooo

Fijn dat verzekeringsgedoe he?! Hier vorig jaar ook echt een hel!

Ook uitgekomen, net zoals Maartje (HAAAAAAAAAI) bij Menzis extra verzorgd 4! Dubbele vergoeding van het NL tarief, dus heb niks bij hoeven te betalen.

De menZen van menZis zijn echt dom en ze weten niet waar ze over praten! Tenminste de meeste dan!
    Ik moest ze dan uit gaan leggen hoe het in elkaar zat en daarna konden ze het navragen.

Je moet eigenlijk als je belt, vragen naar iemand die meer weet over het vergoeden van behandelingen in het buitenland!
    Laat je niet gek maken door die mensen als ze zeggen dat je heel veel dingen in moet vullen, om toestemming te vragen, want ze mogen eigenlijk helemaal niet weigeren.
    Jij mag zelf weten waar jij behandeld wordt!

Succes en laat je niet zomaar afschepen!

Liefs

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bellen met Menzis klantenservice heeft niet zo veel nut omdat die mensen weinig van dit onderwerp afweten. De mensen die de naam en het nummer van diegene die over IVF en IVF buitenland bij Menzis gaat willen hebben moeten me maar ff pb'en, dan stuur ik het ff. Die mevrouw in kwestie weet waa ze het over heeft, is zelf ook een ex-IVF'er en als ze iets niet weet zoek ze het goed uit.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    hoihoi
    Ik zit ook bij CZ en had hetzelfde probleem.Maar als je je polis aanpast (Restitutie polis moet je aanvragen) kun je dus wel gewoon je nota indienen.Dan vergoeden ze dus 100% van het Nederlandse tarief.
    Veel suc6 met deze poging.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Edit, ik lees dat je al op de hoogte was van die restitutiepolis...

Deel Deze Pagina