5weken, buikkrampen

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Shar079, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

Jul 15, 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    #1 Shar079, Jul 15, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 31, 2013
    Hallo dames,

ik ben 5weken zwanger...
    en ik heb af en toe zulke buikkrampen dat ik verkramp van de pijn..
    dit duurt hoogstens 10minuten...
    moet ik mij ergens zorgen maken? of hoort dit er gewoon bij?
    daarnaast heb ik een gespannen buik, waardoor ik 3maanden en of meer lijk, ik pas niet meer in mijn broeken!! en dat in zo een korte tijd :(

Wie herkent dit?

2. Veto

Veto Actief lid

Nov 12, 2012
    168
    0
    0
    Oost-Vlaanderen
    hey Shar,
    ik ben nu 4 weken en 4 dagen ver en had gisteren ook stekende krampjes. In de namiddag (sorry voor de minder smakelijke details) heb ik zeker 5 keer moeten poepen. De krampen zijn nu helemaal verdwenen en voel me ook minder opgeblazen.
    De krampen waren wel niet heel hevig bij mij... Je zal vast wat last hebben van obstipatie. Maar zolang er geen bloed is, is alles oke zeker :)

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Shar buikpijn hoort er een beetje bij maar als je er er naar van wordt kan je altijd even de vk bellen voor advies. Meestal is het oprekken van de baarmoeder (Groeipijn) of het nestelen van het kindje maar er kan altijd wat anders zijn dus bij alles geld bel de vk als je t niet vertrouwd. Hun worden er voor betaald en hebben er verstand van:)

4. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik ben ook zo opgeblazen dat ik niet meer in mijn broeken pas en heb ook buikpijn.ik ben ook de hele dag misselijk en voel me echt beroerd :(

5. Shar079

Shar079 Actief lid

Jul 15, 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    betreft misselijkheid, heb ik op het moment niet (halleluja) maar wel een gespannen onderbuik en gevoelige borsten. ik heb vrijdag een afspraak bij de dokter aangezien je pas met 6weken aan mag melden bij de verloskundige :(

6. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    blijkbaar kunnen ze eerder niets zien op een echo,dat lijkt wel een eeuwigheid hé!ik heb pas een afspraak op 5 augustus :(
    geduld dus....zucht!

7. love7

love7 Actief lid

Sep 12, 2012
    497
    69
    28
    Female
    NB
    Ik heb ook echt last van gehad en nu nog steeds wel wat minder maar gelukkig niet zo heftig miss omdat ik heel wat gewend was tijdens mijn ongesteldheid altyd gigantische pijn dus dit viel reuze mee maar het was er wel en voelde het heel goed, dat opgeblazen gevoel heb ik ook normaal altyd een platte buik en dinsdag by vk woog ik nog steeds 54 dus dikker ben ik niet dus echt de darmen denk ik!!

Vooral voelik ook echt aankomen wanneer ik moet poepen krijg ik altyd wat pijn van te voren het veranderd allemaal toch wel in je buik je darmen worden opzij geduwd daardoor heb ik zon bol buikje denk ik

Fyne zwangerschap nog en geniet ervan!!!

8. Shar079

Shar079 Actief lid

Jul 15, 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

inderdaad het wachten lijkt wel een eeuwigheid te duren!!

9. Liever

Liever Lid

Jan 5, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal! Ik mocht op zondag testen, maar de dinsdagnacht ervoor kreeg ik gigantische buikpijn. Echt hele erg krampen, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Op zondag testte ik positief! Ik ben morgen 5 weken zwanger en heb vandaag weer van die erge krampen. Omdat het een ivf kindje is, gebruik ik nog vaginale tabletten met progesteron en ik heb gelezen dat dat voor obstipatie kan zorgen. Ik merk het vooral na het eten, wat ik met moeite wegkrijg. Dan voel ik al pijn in mijn maag en trekt het zo door naar mijn darmen. Dan komen die heftige steken ook meteen weer op. Het zijn dus denk ik echt de darmen die opspelen... :(

10. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Zolang er geen bloed is, is zeker alles ok? :$ Oops, mijn buurvrouw kwam er na 12 weken achter dat haar vruchtje maar 5 weken was, en ze had toch echt geen bloedverlies..
    Wil je niet ongerust maken hoor, maar ik bedoel alleen te zeggen dat het niet ZEKER is dat het goed is zolang je geen bloedverlies hebt.
    Daarentegen betekent bloedverlies ook niet gelijk dat het mis is!
    Gewoon af wachten tot de echo en je er niet druk over maken want daar heb je niks aan!

11. mariska14

mariska14 Actief lid

Jun 5, 2008
    165
    0
    0
    Hallo dames,

Hier vandaag ook last van mijn buik. Het zijn niet echt krampen, maar meer een zeurderig gevoel in de onderbuik. En ook idd meer naar het toilet, zijn dus waarschijnlijk ook de darmen. Ik heb wel een beetje bloedverlies, ben pas 5 weken zwanger. Ik hoop dat het onschuldig is, maar wordt soms wel gek van de onzekerheid. Had woensdag nog positief getest en heb 15 augustus pas de echo. Wat duurt wachten toch lang.

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Mariska ik testte ook woensdag pas positief, ben ook ongeveer 5 weken zwanger en moet de 14e aug. naar de vk voor intake en echo en heb zelf ook een zeurend gevoel in de onderbuik maar dat had ik bij de andere kids ook in het begin dus ik maak me er niet gek om, vind dat ik er zelf vrij nuchter onder blijven kan maar ik kan me de angst wel heel goed voorstellen. Misschien heb je wel een blaasinfectie, kan natuurlijk ook. uitsluiten kan niemand wat, behalve een dokter maar in mijn geval horen die krampjes er gewoon bij de eerste weken. Succes allemaal :) !!!!

13. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Vandaag heb ik positief getest, maar wat heb ik veel krampen gehad de afgelopen dagen. Ik was er flink beroerd van. Ben vanochtend zelfs bij de HAP geweest, omdat ik het niet meer volhield en er van overtuigd was dat ik een blaasontsteking had.

Na een test bleek dit (gelukkig?) niet het geval. De dienstdoende arts stelde me gerust dat dit bij de zwangerschap kan horen. Voor de zekerheid wel zoveel mogelijk drinken, en het advies zo min mogelijk pijnstillers (en alleen paracetamol) te gebruiken. Ik hoop dat deze klachten snel iets beter worden.

14. mariska14

mariska14 Actief lid

Jun 5, 2008
    165
    0
    0
    Vanmorgen had ik weer bloedverlies. Maar het is niet constant. Het stopt ook weer. Vanmiddag toch maar een test gedaan, want ik werd gek van de onzekerheid. Gelukkig was de test positief. Je weet niet goed waar je aan toe bent, omdat alle symptomen kunnen voorkomen. En niet iedere zwangerschap is hetzelfde, dus kun je het niet altijd vergelijken. En het zou ook nog door de medicijnen kunnen komen. Ik bel morgen in ieder geval met de IVF afdeling.

Share This Page