Zoveel twijfels

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door s1985, 8 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Volgens mij kan je van een week voor de eisprong seks hebben in bijzondere gevallen ook zwanger worden.

    Als je zo over het leeftijdsverschil inzit dan is een 4e misschien ook nog een oplossing:D:D
     
    Alanyali en Roodborstj vinden dit leuk.
  2. s1985

    s1985 Niet meer actief

    hahaha dat heb ik ook ergens nog diep in mijn achterhoofd gehad.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.902
    113
    Vrouw
    Als ik deze dingen lees dan denk ik dat je op dit moment moeite hebt om te schakelen. Jouw planning verandert hiermee en dat kan even lastig zijn.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Ga genieten van je zwangerschap dit kindje wil schijnbaar bij jullie zijn is niet voor niets!
     
    Vieder85 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  5. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    In mijn familie is een gezin die een derde kind kregen toen de oudste 8 en 11 jaar waren. Dat ging erg goed.
    2,5 jaar later kwam er nog een baby bij.
    Echt 2 om 2 bij hun dus. De 2 jongste trekken heel erg met elkaar op.
    De derde was bewust, de vierde niet, maar wel erg gewenst. En het gaat erg goed.
    Het is een hecht gezin.
    In hun vriendenkring zijn er meer die bewust kozen voor een derde nakomertje toen de eerste kinderen al wat ouder waren. Dat is natuurlijk sowieso anders dan wanneer de derde zich ongepland aandient. Maar ja, ik vind het best slordig door zonder voorbehoedsmiddel te vrijen als je niet zwanger wilt raken.
    Ik kan ook niet voor jou bepalen wat je moet doen. Dat kan niemand.
    In ieder geval zullen jij en je man hier goed over moeten praten en het even laten bezinken. Succes!
     
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hier een positief verhaal betreft het leeftijds verschil: mijn oudste meisje van 8 vindt onze baby geweldig. Ze loopt hele dagen met hem te tutten en te knuffelen. Ze zegt dat bijna niemand in haar klas een baby thuis heeft en dat ze het heel fijn vindt dat zij dat wel heeft. Ze “zeurt” zelfs om nog een broertje of zusje. Ik begrijp dat elk kind weer anders is, maar ik wilde toch even mijn positieve verhaal delen. Onze dochter is verder helemaal niet een “poppenmeisje” of iemand die helemaal dol is op baby’s. Maar haar eigen broertje vindt ze helemaal geweldig. Overigens mijn meisje van 6 is ook helemaal idolaat van baby broertje. Meisje van 3 is eerder een beetje jaloers en begrijpt nog niet waarom ik zo veel aandacht aan hem geef.
     
  7. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik zou ook om die redenen je kindje niet weghalen sorry hoor een reis naar Amerika dat kan altijd nog of met een baby of tijdens de zwangerschap overal is een oplossing voor

    Mijn oudste is 13 dan dochter van 11 Zoon van 9 en van 5 en nu zwanger van de 5e

    Ja tussen de oudste 3 zit ook een behoorlijke leeftijdsverschil maar ze kijken heel erg uit naar de komst van hun zusje vooral omdat me dochter het enige meisje is

    En ja als je niks gebruikt kan je erop wachten
     
  8. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Het lijkt me niet egoistisch om de zwangerschap te beëindigen als je het echt niet wil. Het lijkt me pas niet eerlijk naar het kind toe om het te houden uit moreel bezwaar zonder dat het echt 100% gewenst is.

    Ik weet niet of je het echt niet wil of dat je nog moet schakelen. Maar ik weet wel dat argumenten vaak pas komen om een gevoel te onderbouwen. Met andere woorden: kan me voorstellen dat je gevoel zegt dat je het niet wil en je ratio daarna argumenten erbij gaat verzinnen zoals een reis en het leeftijdsverschil.

    Dat je hier een les uit trekt en in het vervolg betere anticonceptie gebruikt staat hier los van..

    Wat zegt je gevoel vandaag @s1985 ?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  9. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Lastig parket zit je in....ik heb zelf een zusje dat 2 jaar jonger is. Maar ik zie en Spreek haar nooit. Onze karakters matchen niet. Toen onze vader bijna 2 jaar geleden plotseling stierf ( hartaanval) is het helemaal verwaterd.

    Ik had 10 keer liever een zus gehad die 9 jaar jonger was...als hoe het nu gaat. Dus dat kinderen dicht op elkaar zitten zegt helemaal niks.

    Mijn dochters schelen allemaal 2 jaar en 9 maanden...nu gaan ze leuk met elkaar om...maar garantie heb je nooit voor de toekomst.
     
  10. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Ik en mijn vriend hebben het ontzettend moeilijk. Waar doen we goed aan.
    Inderdaad ik neem ook mee de vakantie dingen die in de planning staan. Maar ook dagjes weg. De oudsten willen niet meer naar balorig of in De Efteling naar het sprookjesbos. Ik wil niet op moeten splitsen dat de meiden maar met pap wat gaan doen en mama met de kleine.
    Misschien slaat deze opmerking nergens op maar toch blijft dit in mijn hoofd dwalen.

    Woensdag hebben we wel een gesprek staan bij de ha. Gewoon omdat dit voor ons goed voelt. Onze huisarts is zo’n goede man.
     
  11. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik denk dat jullie te moeilijk denken.
    Alleen het negatieve zien jullie nu.
    Het zal anders worden, maar niet perse minder leuk of lastig. Er zijn ook uitjes geschikt voor alle leeftijden. Wij deden bijvoorbeeld toen onze dochter nog erg jong was ook dingen die wij ouders leuk vinden. Het is geven en nemen, ook voor de oudere kinderen.
    Misschien vinden de oudsten het juist erg leuk om met de jongste op.pad te gaan. Ze kunnen zich ook een soort vader of moeder gaan voelen en juist genieten van hoe de jongste de wereld ontdekt.
    Ik hoop dat het gesprek met de huisarts jullie nieuwe handvatten en ideeën geeft hoe met deze zwangerschap om te gaan.
     
  12. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Dat hopen wij ook. Mijn gedachtes gaan alle kanten op. Alleen het ergste is dat als ik het doorzet en de echo blijkt niet goed dat ik dan opgelucht zou zijn.
    Het spijt me voor de vrouwen die ermee worstelen om zwanger te raken dat ik dit zo schrijf.
    Tussen neus en lippen door aan onze dochters gevraagd maar die zijn enorm fel. Willen absoluut geen broertje of zusje. De oudste is ook realistisch zoals zij praat. Ook onze vrienden hebben Geen kleine kinderen meer. Ik zie mezelf alweer naar dus bijvoorbeeld de balorig gaan en daar kijk ik niet naar uit
     
  13. s1985

    s1985 Niet meer actief

    En ook nogmaals hoe egoïstisch maar ik moet dit echt zeggen. Over 10 jaar hebben mijn vriend en ik vrijheid om weer samen dingen te ondernemen. Nu komen daar gewoon nog een keer 10 jaar bij.
    We zijn over 10 jaar 44 en 46 en dan kunnen we ‘gaan’. Als ik dit doorzet ben ik dus 55. Die gedachte gaat ook niet uit mijn hoofd! Het lukt niet.
    De kleine is als enig kind ook mee. Nogmaals ik denk daar ook aan. Ik lees ook echt verschillende verhalen hierover. Negatief en positief
     
  14. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Lieverd je hebt de keuze. Laat je goed voorlichten en kies wat het beste is voor jouw gezin. Ik zou zelf geen boodschap hebben aan wat mijn kinderen zouden vinden, die passen zich zo makkelijk aan. Veel sterkte met je keuze.
     
    Leraje en Roodborstj vinden dit leuk.
  15. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Net een heel goed gesprek gehad.
    We gaan ervoor❤️
    Bedankt iedereen voor de hele fijne reacties
     
    Doublemom, Wenda, Tuttebelleke en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @s1985 gefeliciteerd met jullie zwangerschap:D
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.902
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie eruit zijn!

    Ik wou nog even toevoegen dat het geen schande is om af en toe de boel op te splitsen. Het kan leuk zijn om dat te doen, ook als het leeftijdsverschil kleiner is. Balorig is ook geen verplichting, er zijn zat leuke dingen te doen in de buurt en thuis, jonge kinderen kunnen snel tevreden zijn. Dat vind zichzelf allemaal uit met de tijd.
     
    Leraje en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  18. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Fijn!!

    Ben blij voor jullie!!

    Ik kom ook 11 jaar achteraan zoals ik al zei. Mijn ouders hadden toen ik trouwde al grote kleinkinderen. 16 +. Toen ik dus trouwde kreeg ik kinderen en kregen ze dus weer kleine kleinkinderen. Kort daarna is mijn vader overleden. En nu kan mijn moeder nog wel genieten van de kleine kleinkinderen die bijna iedere dag komen. Ze geniet ook wel van de grotere kleinkinderen. Maar die hebben toch al meer een eigen leven. Ze zijn nu 20 + . Dus achteraan komen levert soms ook heel veel vreugde op. Doordat ik dus achteraan kom, maken mijn kinderen het leven van mijn moeder kleurrijk en blij..
     
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Wat maakte het in het gesprek dat jullie er voor gaan? Ben wel benieuwd na zoveel twijfels.
     
  20. s1985

    s1985 Niet meer actief

    Ten eerste omdat we beiden vonden dat dat argumenten die wij hadden om het niet te houden niet eerlijk voelde tegenover de baby.
    Ten tweede ook omdat we dachten: de kleine nemen we overal gewoon mee naar toe. We zijn nu ook vrij makkelijk met de kinderen.
    We konden het gewoon niet over ons hart verkrijgen.
     
    Leraje, Vieder85, 1991Mamavanvier en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina