Ik heb sinds een paar dagen pijn onderin en aan de zijkanten van m'n buik. Nou heb ik vanmorgen urine naar de huisarts gebracht omdat ik dacht dat het misschien blaasontsteking was. Daar kwam tot nu toe niks uit (ze heeft nog iets op kweek gezet) dus waarschijnlijk is dat het niet. Nu las ik net iets over bandenpijn, de omschrijving leek er wel op. Zou dat het al kunnen zijn of is dat vooral als je langer zwanger bent? Edit; Ik voel de pijn vooral als ik beweeg.
Bandenpijn kan ook al eerder voorkomen dan 14 weken, had er zelf met 20 weken pas last van. Heb dit even van internet geplukt: Tip 1: Laat je buik niet hangen. Vooral als je veel staat is het belangrijk dat je de buikspieren regelmatig aanspant. Zo voorkom je dat de baarmoeder al te erg aan de banden hangt. Let er wel op dat je de rug hierbij niet bol trekt, span dus alleen je buikspieren aan. Tip 2: Een rubberen warmwaterkruik doet vaak wonderen. Heb ja, na een vermoeiende dag, last van de banden, ga dan even rustig liggen en leg een rubberen warmwaterkruik op de pijnlijke plek. Dit ontspant de banden en de pijn neemt vaak binnen een half uurtje af. Tip 3: Heb je zwaar lichamelijk werk of sta je de hele dag, dan kun je al vroeg in de zwangerschap veel last hebben van je banden en bieden bovenstaande tips niet voldoende verbetering. Dan is een zwangerschapspantybroekje een goede oplossing. Zo'n broekje bevat een voorpas die meegroeit met de zwangerschap, maar heeft een verstevigde band onder de buik, die de buik ondersteunt. Bovendien geeft dit broekje veel steun aan de rug (dus ook bij lage rugklachten een uitkomst). Het dragen is vaak even wennen, het broekje zit vrij strak, maar als je eraan gewent bent, zul je merken dat het veel verlichting geeft voor je klachten. De broekjes zijn verkrijgbaar bij de betere lingerie zaken (bv Livera) maar zijn behoorlijk prijzig. Er zijn wel goedkopere te koop, maar die bieden lang niet zoveel steun
Bedankt voor je tips! Ik ga van het weekend is kijken voor zo'n broekje. Ik heb inderdaad zwaar lichamelijk werk (ik werk met ernstig meervoudig gehandicapten) en ik merk dat ik er tijdens het werken inderdaad meer last van heb.
Nee hoor, is helemaal niet vroeg. Kreeg het voor het eerst rond de 9 weken en toen ging het weer een tijdje beter. Toen rond 20 weken weer en dat duurde wel een paar weken.
Ik had er heel erg last van na een stevige hoestverkoudheid. Mijn buikspieren deden erg pijn en daardoor had ik last van bandenpijn.
Hoi hoi Ik herken het heel goed. werk zelf ook met gehandicapten. Alleen dan kinderen met lichamelijke en verstandelijke handicap en/of gedragsproblemen (agressie). Ik had ook al erg vroeg last van bandenpijn en nu ook van harde buiken (dit niet alleen door het werk, speelt ook privesituatie mee). De meesten zeggen dan dat je rustig aan moet doen, maar goed, ik snap dat bij een groep waar jij op werkt ook niet makkelijk is om even te zeggen: jongens, ik moet ff rustig zitten. Ik heb wel geleerd dat je goed op jezelf moet letten. Ik deed dit niet maar dit merkte ik wel steeds vaker. Nu ik er wat meer op let gaat het beter. maar goed, is dus niet raar dat je zo vroeg al last hebt!! Hou je het werk verder nog wel vol dan??? Werk je op een woongroep of dac?? Succes er verder mee en ik hoop voor je dat het snel wat minder wordt!! Groetjes...
Ik heb ook last gehad van pijn in mijn buik zo rond de 13/14 weken, ook een urine onderzoek gehad voor blaasontsteking maar dat was het niet, het kan banden pijn zijn (pijn zijkant) maar het kan ook het groeien/oprekken van de baarmoeder zijn (pijn onderkant), het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Deze pijn heeft aangehouden tot ongeveer 18 weken en toen was het over.
Hey, Ja op zich hou ik het wel vol. Alleen het vele bukken enz is niet altijd even fijn. Ik werk op een woongroep. En jij? Ik probeer wel rustig aan te doen, maar af en toe is dat wel lastig als het druk is. Ik kan inderdaad niet zeggen dat ik even weg ga van de groep en we hebben ook geen pauze. Maar goed, voorlopig red ik het nog wel zo. Er is een bewoner die ik liever niet meer doe en gelukkig begrijpen m'n collega's dat en doe ik diegene ook bijna niet meer. Groetjes