een kennis is 11 weken in verwachting nu heeft ze te horen gekregen dat het kindje DOOD is,het heeft tot 9 weken geleeft. Ik weet niet of ze pijnof bloedingen had.Dit is in het ziekenhuis ontdekt. Kan zij dit hebben gevoelt dat ze een miskraam zou hebben??
Tsja, het kan, maar kan ook van niet. Ik wist het niet, stond nog tot na het bericht van de miskraam (was dus nog niet op gang gekomen, wist het via de echo) te spugen op de wc... Mijn lichaam heeft tot 13 weken signalen gegeven dat ik zwanger was, maar kindje was al met 6 weken 2 dagen overleden. Vanwaar je vraag of ze het gevoeld kan hebben??
Hoi Als het vruchtje bij 9 weken al gestorven is en je ontdekt het pas later, dan spreek je van een missed abortion. Een dreigende miskraam is op het moment zelf, dan gaat het vruchtje dood. Zo zijn er nog meer termen, spontane abortus, complete abortus etc. Je hoeft het inderdaad niet te voelen wanneer het misgaat. Ik denk dat mijn tweede miskraam ook een missed abortion was, want mijn zwangerschapssymptomen waren reeds afgenomen. Maar je kan helaas niets doen. Sterkte Miel
O vandaar, je moet je nu niet onnodig druk maken hoor! Je hebt een grotere kans dat het goed gaat dan niet... Je moet echt proberen het los te koppelen (is vast lastig als je het zo dichtbij meemaakt...). Toch is iedere zwangerschap anders en kun je niks met positieve/negatieve vergelijkingen...
Meis, van harte met je zwangerschap! Probeer ervan te genieten ondanks de nare dingen die je helaas ook mee kan maken. Ik heb 3x een mk gehad en 3x niks gemerkt Wel had ik bij de laatste mk, het gevoel dat het niet goed zat. Toen we een goed kloppend hartje zagen, is de zorg weer een beetje afgenomen. Helaas toen we 2 weken later terug kwamen voor een echo, was onze ieniemienie niet meer in leven Ik kan dus helaas niet meer vertrouwen op me eigen lichaam. En ik heb verder ook niks gemerkt. Liefs, mussie
Hoi Arina, Ik snap dat zulke berichten je kunnen verontrusten, zeker omdat het bij jou allemaal nog zo pril is. Probeer je niet teveel zorgen te maken, nog altijd gaan meer zwangerschappen goed dan fout. Maar om antwoord te geven op je vragen: bij mij werd vorig jaar een missed abortion geconstateerd. Mijn zwangerschapsklachten namen even daarvoor af en ik had al een klein voorgevoel. In februari en april van dit jaar had ik twee spontane miskramen die me volledig overvielen omdat ik me behoorlijk zwanger voelde. En bij mijn huidige zwangerschap kneep ik hem behoorlijk omdat met een week of 9, 10 mijn zwangerschapsverschijnselen weer begonnen af te nemen. Maar gelukkig toonden de echo's aan dat alles prima in orde is. Conclusie: veel of weinig zwangerschapsverschijnselen zegt dus feitelijk niets over hoe jouw zwangerschap zal verlopen. Geniet van je zwangerschap meis, en hopelijk krijg je binnenkort ook een mooie echo te zien! Groetjes, Wendy
Hoi, ook ik heb niets gemerkt. Ik zou die middag de eerste termijn echo (10 weken) krijgen. dit werd 's ochtends een spoedecho. Op deze echo was al helemaal niets te zien. Waarschijnlijk was het in week 6 al mis gegaan. Laat je door al deze berichten niet in verwarring brengen hoor! Het gaat immers veel vaker goed dan fout. genietse.