Sliep mijn zoontje van 17 maanden voorheen makkelijk 2,5 tot 3 uur s'middags tegenwoordig is hij vaak na een uur of 1,5 uur alweer wakker... Ik vond het altijd zo lekker als hij s'middags even een paar uur plat lag, ben inmiddels 30 weken zwanger van de 2e dus mis zijn lange slaapjes eigenlijk wel een beetje. Z'n laatste kiezen zijn in aantocht misschien heeft het daar mee te maken ook wil hij meer gaan praten dus misschien een sprong of ontwikkeling... Of ik heb gewoon pech en hij heeft genoeg aan 1 uur slaap s'middags... Herkent iemand dit, meer kindjes die weinig slapen overdag?
mijn dochter van 16,5 maanden slaapt 's middags maar 45 minuten, heeeeel soms 1,5 uur. Als ik zie dat ze het dan niet redt door de lange middag leg ik haar voor 17 uur nog even op bed. Soms gaat ze dan nog heel even slapen en anders is het keten of krijsen omdat ze echt niet wilt slapen.
haha,,.. tja.. ze hebben nu eenmaal steeds minder slaap nodig. pech zou ik het niet noemen want het lijkt me heel normaal rond deze leeftijd. mijn zoon slaapt nu al vaak maar 11/2 uur per dag, meestal 2 uur.
Hier gemiddeld 11u 's nachts en 1.5/2u overdag.. valer 1.5u dan 2u Nooit goede slaper geweest overdag..
Ik vind 1,5 uur niet extreem kort hoor. Mijn oudste sliep altijd maar een uurtje of anderhalf uur, dan was ik al blij. De jongste slaapt vaak wel 2 uur of 2,5 uur maar om 15 uur maak ik haar wakker want anders gaat ze 's avonds spoken. Dus je hebt geluk gehad en misschien gaat ie straks wel weer langer slapen.
Hmmm misschien was ik iets te hard verwend met die 2,5 uur van voorheen. Goed om te lezen dat het "normaal" is. Hij slaapt s'nachts nu wel beter en langer dus ach ik moet niet zeuren
Hier is de middagdut een ochtenddut geworden. Hij slaapt van 10 tot 12, soms 12.30 en de rest van de dag niet meer. Dan om 18.30 uur naar bed tot 6.30 of 7 uur.
Mijn nichtje is 16 maanden en slaapt nog maar 1 uur op een dag. Ze wil gewoon niet meer slapen, en is verder gewoon vrolijk. Dus ze zullen het niet nodig hebben!
Mijn dochter is 16 maanden en ik merk aan haar dat het in fases gaat. Soms is het 3 uur, soms maar 1,5 uur. Soms heeft het te maken met kiezen of een onverwachte poepbroek. Soms wordt ze gewoon wakker om wakker te zijn
Hier een meisje van 15 maanden en ze slaapt 1,5 tot 2 uurtjes in de middag. Dan ga ik ook gelijk plat want ben 37 weken zwanger van nummer 2 Dan kan ik toch ff bijtanken
Als hij altijd veel meer heeft geslapen, dan denk ik dat het een fase is. Even aankijken (veel meer kun je toch niet).