Hallo allemaal, Ben 8 weken bevallen van een dochter, En na 6 weken was het bloedverlies verminderd en dacht dat het zou stoppen. Maar nu vanaf 7 weken weer helderrood bloed, niet veel maar vraag me af wat het is. Is nog geen vol verbandje dus wil daarvoor niet in het weekend de huisarts bellen. Iemand ervaring? Wat kan dit zijn Groetjes Melanie
Bedankt voor jullie reacties! Het voelt niet als een menstruatie dus lijkt me niet of is de 1e menstruatie na de bevalling anders? Ik kijk het even aan en bel anders komende week de huisarts denk ik.
Mijn eerste menstrustie (en 2e) waren veel heviger dan dat ik gewend was. Zolang je geen koorts of heftige buikpijn krijgt hoef je je geen zorgen te maken denk ik.
Ik heb hetzelfde gehad na de bevalling van onze Sam*. Bleef lang bloeden door een placenta rest, waardoor mijn menstruatie relatief licht was. Ik had ook geen buikpijn. Ik herkende het ook niet als menstruatie. Maar 1,5 week na die bloeding kreeg ik een hysteroscopie en daarop was duidelijk te zien dat het slijmvlies mooi glad en schoon was. Daardoor kon mijn gyn zeggen dat het wel een menstruatie geweest was. Wacht nu op mijn 2e menstruatie die zal wat duidelijker zijn gok ik. Maar als je het niet vertrouwd even bellen maandag?