Ok, voor sommige misschien een luxe probleem maar ik weet toch niet goed wat ik er mee moet. Na de geboorte van de jongste ben ik veel afgevallen. Was bij mijn oudste ook zo maar nu ging het nog harder omdat ik dus al lichter was dan voor de zwangerschap van de oudste. In het begin kreeg ik veel complimentjes, terwijl ik er niks voor heb gedaan. Zwanger zijn en bevallen is blijkbaar goed voor mijn lijn Maar nu krijg ik steeds meer opmerkingen waar ik me wat rot onder voel. - zooo, je hebt nu wel echt ielige beentjes hè - goh, ik zou maar niet verder afvallen - wat weeg je? En bij welke lengte? Na antwoord: o, ja dat is wel normaal. - je bent wel heel snel afgevallen . En dan zijn de opmerkingen echt met een ondertoon ... Ik voel me er best ongemakkelijk onder, maar misschien ligt dit gewoon bij mezelf En wat het helemaal vreemd maakt is dat ik maat 38 heb, niet dun of iets met nog een flinke buik na 2 kindjes.
Misschien kunnen ze het niet uitstaan dat jij zo makkelijk bent afgevallen. Maat 38 is helemaal niet te dun hoor, ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet. Maar over het algemeen vind ik mensen met maat 38 er gewoon goed uit zien
Ik zie er ook echt niet dun uit, haha. Slanke benen altijd gehad, dus dat valt dan misschien extra op .
Mja ze zijn gewoon je oude volle jij gewend. Let maar op.. Iemand die je voorheen niet kende vind je hartstikke normaal en niks mis mee. Had het hier ook denk zeker eerste jaar (of 2?) Nu zitten mensen hier koffie met een gebakje te eten en willen weten hoe ik dat toch gedaan heb
Ach laat ze maar lullen! Slecht praten of iemand neerhalen is nog altijd voor de meeste mensen makkelijker dan een compliment maken! Een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad, en het klopt ook, ze viel ook snel en veel af na de bevalling. Nou perfect!! Veel zullen er jaloers op zijn! Bij haar kwamen dit soort opmerkingen ook (ze is veel te dun, ze zorgt slecht voor zichzelf, gaat het wel goed met haar want ze is zo dun, die borstvoeding pleegt roofbouw op haar lichaam... etc etc. Joh echt probeer je er niets van aan te trekken! Het is toch nooit goed.
Hier ook zo, was na de bevalling binnen no time plat. Heb lang zelf gevoed en zit nu op mt 36, 4 kg onder het gewicht van voor mijn zwangerschap. Voel me kiplekker en vind zelf ook dat er wel 2 kg bij mogen. Maar dat gaat niet zo snel, terwijl ik voldoende eet. Eerder zei ik elke keer ´tjsa mijn kind heeft me opgegeten, maar dat zit er zo weer aan hoor´. of opmerkingen als ´een paar kg erbij zou je beter staan´ tsja, zeg ik dan, ik doe mijn best! Ene oor in, andere weer uit.
Klinkt wel een beetje jaloers. Toen ik afviel twee jaar terug was ik net goed en wel bmi 25/26, gaan mensen roepen dat je niet verder mag afvallen. Wat de F*. dat bepaal ik zelf wel. Bij jou is het mss niet bewust, maat ik vind erover oordelen niet netjes. Dat men er naar vraagt, oke.
Meid, als jij je goed voelt, laat ze dan lekker de hik krijgen! Gen antwoord geven op vragen waar je een vervelend gevoel bij hebt. Ben benieuwd of het dan aan iedereen gevraagd wordt wat iemand weegt. Wel vervelend hoor!
wat vervelend zeg! lijkt me dat ze jaloers zijn! tis toch ook druk met zo'n kleintje .. je krijgt beweging genoeg.. en mt 38 is echt wel doorsnee dus echt niet iets om je druk over te maken.. lekker in de eigen sop gaar laten koken denk ik dan!
Misschien zijn ze gewoon jaloers. Ik krijg ook vaak zulke opmerkingen. Ik ben altijd al dun geweest, voor en na de bevalling. Mijn lichaam verteerd het gewoon heel snel. Heb maat 34/36, maar ben ook niet zo lang. Krijg regelmatig te horen; Je moet wat meer eten, kan je wel gebruiken Hoeveel weeg je? 40 kilo? (ehm.. nee hoor ) Zulke dingen zijn best wel hard om te horen, net als opmerkingen naar mensen met overgewicht. Maar helaas staan mensen er vaak niet bij stil. Ik let er niet meer op, maak er maar gewoon van dat ze jaloers zijn .
Niet in Nederland hoor! Maar laat je niks aanpraten,ik heb het andersom en tja daar maken mensen ook wel eens een opmerking over,ach laat maar lullen denk ik dan.
Heel herkenbaar... Ik was gewoon 3x heel snel weer terug op gewicht (maar bij de laatste 2 niet zo snel meer ) Maar ja... wist ook nooit zo goed wat ik ermee aanmoest. Nu was ik na de 2e ook wel echt teveel afgevallen door pfeiffer (woog 45kg bij 176).
Bedankt dames! Nu alleen nog even iets verzinnen zodat ik niet met mijn mond vol tanden sta elke keer.
Maat 40 en 42 zijn de meest gedragen maten in Nederland in ieder geval.. Maar om even ontopic te gaan, ik snap uberhaupt niet dat mensen zoiets zeggen. En het lijkt mij ook meer afgunst..
Herkenbaar.... heel irritant.... Blijkbaar heb je gelijk anorexia of is er iets mis met je. Zowieso schijnt "normaal" slank tegenwoodig niet meer te kunnen..... Tsja, moeder natuur kan er zelf ook niet veel aan doen Ik krijg serieus wekelijks opmerkingen over mijn figuur (ook maat 38). Op een verjaardag "zou je dat nou wel doen, straks kom je 2 gram aan hoor". Of "Jeetje, je lijkt wel weer afgevallen". "dat is niet normaal hoor na 2 kinderen!" Ik hou op hoor, kan eindeloos doorgaan.... Tegen iemand die een kilootje of wat te zwaar is, zeg je zoiets toch ook niet
Lekker laten kletsen en trots zijn op dat moeder natuur jou zo'n lichaam gegund heeft Gewoon zeggen : Goed he.. hoef niet eens te sporten
Ik denk ook echt dat het jaloerzie is! Veel mensen kunnen niet hebben als iemand er ineens "beter/slanker" uitziet.. Zelf ben ik nu 11kilo kwijt en soms kan ik echt merken dat men het wel ziet, maar extra niks zegt! Het kan mij een worst wezen.. Als ik maar lekker in mn vel zit