zoveel werklozen , het is niet normaal meer!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb zelf tot 2maal toe zonder werk gezeten, gelukkig allebei de keren slechts 2 maanden in de ww gezeten en toen weer een baan gevonden. Eind van het jaar krijg ik bij mijn huidige werkgever als het goed is een contract voor onbepaalde tijd. Eindelijk weer eens, want die heb ik sinds 2007 niet meer gehad.

Ik zie op mijn werk veel mensen die zonder baan komen te zitten doordat hun werkgever failliet gaat. Zoveel bedrijven vallen om momenteel.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ken ik eigenlijk niemand die (ongewild) thuis zit.. Paar moeders die bewust thuis blijven, maar werklozen; nee eerlijk gezegd niet (gelukkig!). Mensen die wel hun baan kwijtraakten hadden ook eigenlijk voordat ze ontslagen werden al een nieuwe baan in het vooruitzicht, maar zo te lezen wisselt het dus heel erg in iedereen zijn omgeving.

Hopelijk komt er snel een baan voor de werkzoekende hier en hun partners! Lijkt me niets vervelenders als ongewild thuis moeten zitten en niet 123 het vooruitzicht te hebben op een nieuwe baan.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vanmiddag was er een oudcollega van mijn vader op visite bij hem die 65+ is en nog gewoon werkt ;) ik ken ze dus wel. heb jaren bij de belastingdienst gewerkt... stap daar eens binnen en je ziet alleen maar grijs haar wat er werkt! ik en mijn andere jongere collega's werden en worden na 3,5 jaar er uit geschopt en 55+ blijft... ja want anders gaat de ervaring er uit! maar wij krijgen geen kans om ervaring op te doen! ik laat mij inm. omscholen, ik hoop een goede keuze... ik ben het met TS eens. ik ka ze wel opnoemen die na 65+ werken... vooral bij overheidsinstellingen. ik moet wel zeggen dat ik wel snel weer ander werk had na belastingdienst en nooit zonder werk heb gezeten... maar het grijze koppen gehalte wat maar blijft doorwerken is best veel hoor tegenwoordig vooral onder de ambtenaren dus.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Annetske ja diegene die ik ken ook....

Maar waar wonen jullie dat jullie zo snel weer een baan vinden? Ik wil me omscholen voor zorg maar hier is niks in friesland.

Mijn man en ik zijn beide de dupe geworden van na 3 x contract of vast of eruit, dus hebben ze ons eruit geknikkerd.. Ik werkte ergens anders hoor maar overal is het zo geloof ik..

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben nu ook al een half jaar werkeloos .. terwijl ik 22 ben !

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Heel herkenbaar!! Ik werd er in 2009 na 8 werkjaren uit gegooid, sindsdien heb ik geen vaste baan meer gehad/kunnen vinden, alleen maar tijdelijke functies. Sinds afgelopen maart ben ik weer werkloos en ik ben er zooooooo klaar mee!!

Ik solliciteer me suf, mag soms op gesprek maar ook ik ben hoogzwanger dus dat ik echt een handicap:x Over 2 weken ga ik met verlof, dus geen enkel bedrijf neemt mij nu aan.

Hopelijk wordt het na de bevalling weer wat makkelijker want ik raak hier ook erg gefrustreerd door.

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @sila24 Hier in Limburg is het zelfs zo voor de stichting (zorg instelling) waar ik voor werk dat je na 2 maanden een vast contract krijgt (al heeft dat ook niet veel te zeggen)

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben na mijn opleiding eigenlijk alleen de vakantie "werkloos", had al heel snel een baan gevonden die ook nog eens gewoon aansluit op mijn opleiding.

Ik ken verder maar 1 persoon die werkloos is, maar daar kiest ze zelf voor. Verder ken ik nog 1 persoon die te weinig uren heeft, ook hier over zeurt, maar ook wederom: eigen keus....

Het is gewoon een rotperiode om een baan te vinden op het niveau wat je wil en ik zie dat ook niet echt binnen nu en een jaar veranderen :(

9. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Nou dat is wel heel dramatisch gesteld. De werkloosheid in Nederland is nu ongeveer 6% geloof ik. Dus dat is ongeveer 1 op 17.
    Ik ken twee mensen die werkloos zijn. Eentje is ook een soort van thuisblijfmoeder die af en toe wel zoekt en de ander is wel druk op zoek, maar dat lukt nog niet echt. Voor de rest raken mensen in mijn omgeving wel eens hun baan kwijt, maar vinden ook snel weer wat anders. Dus hier valt het mee.

Ik denk dat het ook ligt aan de regio waarin je woont of er veel mensen in je omgeving hun baan kwijt raken. Vervelend is wel en ook niet motiverend als je met zn allen thuis zit.

10. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    De meeste grijze mensen bij overheidsinstellingen zijn gewoon onder de 65. De meeste CAO's 'ontslaan' mensen bij 65 jaar, dienstverband eindigt van rechtswege.

ik zie ook wel wat werklozen om me heen maar ook mensen die echt zeuren. willen ze een baan voor 20 uur maar moeten ze minimaal 28 uur gaan werken dan weigeren ze. bizar vind ik dat in deze tijden (en dan heb ik het even niet over mensen die door lichamelijke/psychische klachten beperkingen hebben)

We hebben heel lang in een luxe tijd geleefd en inmiddels moet je goed nadenken over wat je kan en als sollicitant positief opvallen. de tijd dat we met vrijetijdskunde geld konden verdienen of zonder opleiding die ultieme droombaan kunnen vinden is voorlopig voorbij...

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik wilde graag 24 uur in 3 dagen werken.

Kreeg eindelijk een baan aangeboden voor 24 uur in 4 dagen maar heb t mooi aangenomen :D

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die ongewild thuis zit of recentelijk ontslagen is. 65+ ers die nog doorwerken ook niet, alle 65+ ers die ik ken, zijn eigenlijk allemaal rond hun 60-62 gestopt met werken okmdat ze er wel "klaar" mee waren.

Maar goed er zijn idd wel heel veel werkelozen.... 100 sollicitaties op een functie bij ons bedrijf is echt normaal.

Hopelijk word je snel ergens aangenomen!

13. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Ik ken het hoor, ook ik ben mijn baan kwijt, en velen in mijn omgeving ook....

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Klopt, niet alleen bij overheidsinstellingen. Bij de meeste grote bedrijven met CAO. Een collega van mij wilde nog doorwerken tot haar 67e (dan zou haar man ook met pensioen gaan) maar dit was niet toegestaan.

Bij mij in de omgeving geen ongewilde werklozen. Alleen maar mensen die er bewust voor hebben gekozen.

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hier ook veel werklozen in de omgeving.

Mijn contract bij de GGZ kon in april ook niet verlengd worden wegens bezuinigingen. Gelukkig had ik toen nog zwangerschapsverlof. Ben nu sinds juli in de WW en heel hard op zoek naar werk. Wil graag 24-32 uur werken maar ik reageer ook op een oproepfunctie of als er 36 uur gevraagd wordt. Gelukkig ben ik uit de honderden sollicitanten al 4x uitgenodigd voor een gesprek maar steeds 2e geworden. Hopen dat ik binnenkort 1e word. Ik blijf positief en houd moed maar ik wil graag weer aan de slag.

Laatst moesten we bij het CWI speeddaten met uitzendbureaus en daar waren die middag 4 groepen van 22 werklozen. Ik zag er veel bekenden. Jammer dat het zo slecht gaat met de werkgelegenheid.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ken eigenlijk ook geen mensen die ongewild thuis zitten :)

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Randstad, vlakbij Den Haag, dus in dat opzicht natuurlijk wel gunstig.
    Overigens werk ik nu wel op zo'n 25 km afstand (met de auto, met de fiets is het 20) van huis, maar dat heb ik ervoor over ;)

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Mijn vader moet door tot zijn 67 ste, dus die regel van werken tot je 65 is dus niet meer voor iedereen geldig.,

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, volgens premier Rutte hebben we hier geen crisis.

Ik hoor hem nog zeggen 'als ik premier wordt dan creeer ik binnen een half jaar 600.000 banen.'. Ja hoor meneer de premier. Dat is u goed gelukt!

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ligt er dan denk ik ook aan wat voor werk je doet;)

Ik woon in Den Haag maar heb 1,5 jaar thuis gezeten.

Werd zelfs bij de AH niet aangenomen.

Deel Deze Pagina