zoveel werklozen , het is niet normaal meer!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb ook echt eerst wel gezocht naar iets wat ik wil, maar net als jij vele afwijzingen en er zijn gewoon zoveel mensen opzoek naar een baan dat je al blij bent dat je op gesprek mag.
    Laatst ergens aangenomen maar toen kwam mn zwangerschap naar voren en toen was het ook bye bye..
    En plezier in mijn werk vind ik zeker belangrijk, maar een dak boven mijn hoofd en eten op tafel gaat daar nog net iets boven.
    Dus ik werk nu dubbele uren voor een aardig lager loon en een baan die ik echt niks aan vind.
    Daarom zal ik ook niet zeggen dat het makkelijk is om aan een baan te komen die bij je past, daar ben ik het helemaal mee eens want spreek helaas uit ervaring het is echt zo makkelijk nog niet.
    Maar ik weet wel dat als je echt wil en je al je 'eisen' laat vallen dat je wel kunt werken.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh wat heerlijk naïef :)
    Winkels hoeven je niet meer hoor als je ouder bent dan 17, want waarom zouden ze iemand aannemen die een paar euro per uur meer kost dan een 16-jarige ;)
    Net als dat mensen zeggen : Oh maar dan ga je toch schoonmaken.. (thuiszorg) Ook daar zitten ze niet meer op je wachten. Sterker nog : Daar wordt ook al bezuinigd en vacatures intern opgevuld.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou hier niet hoor, ze zoeken volop mensen als huishoudelijke hulp maar er is niet aan mensen te komen...

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.824
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Misschien een lichtpuntje...ik heb vorige maand het theoretische gedeelte van mijn doktersassistent opleiding afgerond,in oktober begin ik met stage.
    Een aantal klasgenoten had al stage gelopen en de meesten zijn aangenomen op hun stageplek of hebben elders werk gevonden.

5. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Het is harstikke moeilijk om werk te vinden. Ik heb ook een aantal maanden thuis gezeten. Werd nog geen eens aangenomen in de schoonmaak omdat ik niet de juiste papieren heb. Supermarkt als cassiere of vakkenvuller ben je te oud voor (te duur), krantenwijk was al vergeven hier evenals post bezorger.
    In deze tijden kunnen werkgevers hun eisen enorm hoog opleggen. Er is altijd wel iemand die erop reageerd. Uiteindelijk ben ik blij dat ik alsnog ben aangenomen in een opleiding gecombineerd werken en school.. Maar makkelijk is solliciteren echt niet.
    Mijn vriend heeft er 5 maanden over gedaan om een baan te vinden als vrachtwagen chauffeur met c rijbewijs...

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik woon in N-H en kan nergens een vacature voor de thuiszorg vinden. Ja wel Helpende maar daar heb ik geen papieren voor...

Het enige wat ze hier veelal zoeken zijn telefonische sales-baantjes. Nou ik kan nog geen brood verkopen bij wijze van dus dat wordt niks :) heb zelf 12 jaar Klantenservice ervaring en ook daar is niets in te krijgen.

7. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Misschien heb ik meer gereageerd op je opmerking " toen vond ik binnen 1 dag een baan). Sorry daarvoor.
    Toch ben ik er niet van overtuigd dat iedereen binnen die tijd een baan kan vinden ook al wil je heel erg graag en laat je je eisen vallen.
    Het is op dit moment gewoon erg moeilijk!
    Vind het voor jou wel echt geweldig!
    Zelf zit ik helaas in de positie dat mijn lijf niet mee wil en dat ik straks in de zw kom. Ben dus ook. 13 weken ww kwijt en dus kansen!
    En daarbij gaan we ook nog eens verhuizen naar, nog net geen, andere provincie.
    Ik hoop dat ik net zo'n kans krijg als jij!

8. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Jij hebt makkelijk praten. Zit ook werkloos thuis en wordt nergens aangenomen omdat ik te hoog opgeleid ben. Zijn ze bang dat ik me ga vervelen, terwijl ik juist wil en moet werken om de rekeningen te betalen. Dus mocht je iets in ZH weten wat wel een stap terug is, maar waar ze wel WO geschoolde aannemen dan hoor ik het graag. En ik solliciteer me echt suf!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn vader had heel zijn toekomst al in zijn hoofd zitten. Pensioen op zijn 60 ( drucadoor en vervroegd pensioen) genieten en spaarcentjes opmaken naast het pensioen en eindelijk leven. Helaas is zijn baas slim geweest en heeft het op een slim plan gegooid. Reorganiseren en zijn broer het bedrijf over laten nemen. hierdoor kwam hij van zijn vaste mensen af ( de oudere) en heeft wat Polen en jong in dienst genomen op tijdelijk contact. Kregen niet eens geld mee want dat was er niet. Nu is hij 55 en werkt zo nu en dan voor het uitzendbureau, korte klusjes. Verder gewoon niet want er is geen werk voor deze leeftijd in de bouw. Leren heeft hij niet lang gedaan dus andere richting zit er eigenlijk niet in. Spaarcentjes zijn op en we duurt ook niet eeuwig. Ze hebben een huis met overwaarde die ze waarschijnlijk moeten verkopen om te overleven. Sommige willen dolgraag maar bazen willen geen mensen boven de 40 ofzo. Voor jong grut zeg ik werk genoeg. Ga in een fabriek staan tot er beter werk is. Daar zoeken ze genoeg mensen. Meesten
    Zeggen nee terwijl ze amper geschoold zijn.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ben volgend jaar trouwens ook mijn baan kwijt. Ik zit met dubbele hernia en extreme rugklachten waardoor werken in huidige functie is uitgesloten. Maak hotel kamers schoon. Heb helpende welzijn en spw3 gestudeerd maar ook in deze richting is geen passend werk te vinden. Wat ik nu ga doen is bijscholen en studeren zodat ik meer kans op slagen heb op een passende baan in de toekomst. Wil administratief medewerker gaan proberen. ik hoop dat ik voldoende herstel en gewoon kan werken in de toekomst. Ik doe er alles aan om Mijn kansen te verhogen in de arbeidsmarkt. Dit zouden meer mensen kunnen doen. Heb je ww of een andere uitkering ga dan
    Studeren om je kansen te verhogen. je heb solicitatieplicht en als je bezig bent met een opleiding zien werkgevers dat je moeite wil steken in de toekomst. Beter dan 2 jaar niks gedaan te hebben. Staat somber op je cv en voor veel werkgevers een rede om nee te zeggen. Je hebt immers en leven opgebouwd zonder te werken en hoe langer uit de arbeidsmarkt hoe moeilijker het is terug te keren

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik maak me niet zo'n zorgen om mijn baan. Ik werk 15 uur en de contracten van de klant zijn met verlengd voor een aantal jaar.
    Mijn vriend is metselaar en daar is vorige maand de helft eruit gegooid. Van 35 naar 17 man dus dat vind ik wel een beetje eng..

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    waar in Brabant woon je dan?

Ik zoek werk als huishoudelijke hulp, maar wordt altijd afgewezen, omdat ik geen ervaring heb!;)
    Eigen huishouden schoonhouden telt niet mee, maar als ik nergens de kans krijg om te beginnen, heb ik ook geen kans om ervaring op te bouwen.

13. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Over het algemeen is er werk zat.... (waarom worden er nu anders spaanse verpleegkundigen geschoold in de nlse taal en worden er best veel buitenlanders naar binnen gehaald... voorbeeld de tuinbouw, binnenvaart)

Alleen sommige nederlanders zijn te beroerd om werk te doen waar ze niet voor geschoold zijn terwijl omscholing relatief simpel is via het uwv. Of het werk vinden ze te min... Dat is jammer van deze economie.... Als mensen hun handje op kunnen houden zullen ze het niet laten.:(

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik heb de andere kant van die gedachte meegemaakt.
    Ik werd nergens aangenomen vanwege mijn hoog opgeleid zijn want ik zou toch snel weer weg zijn volgens hun. Is nog leuk als je dat 1x te horen krijgt maar meerdere keren pfffffff.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ik ben sinds mei ook werkloos en maak nu schoon voor de thuiszorg. Is tijdelijk voor de vakantieperiode, is ook totaal niet waar ik voor opgeleid ben, maar ach, je moet wat.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ja, dat ken ik. Bij die organisatie waar ik nu dus voor schoonmaak, hoefde je alleen een korte motivatiebrief te schrijven. Mijn cv had ik niet toegevoegd en mijn leeftijd ook niet ingevuld (want ik ben ál 33, dus in de meeste gevallen afgeschreven). Daar werd ik uitgenodigd en van al die andere organisaties waar je verplicht je cv moest toevoegen, kreeg ik afwijzingen met 'wij hebben al genoeg sollicitanten/kandidaten' om vervolgens een week later weer die vacature in het lokale krantje te zien staan ;).

17. Aloe

Aloe Niet meer actief

Woede niet hoor maar je komt idd heerlijk naief over.
    Helaas meid, zo werkt het niet meer.

Persoonlijk denk ik dat wanneer je weinig tot geen diploma's hebt soms eerder aan een baan komt. Misschien is dat weer naief van mij hoor dat kan.

Ik weet echter dat ik toen meer dan 80 brieven verstuurd heb en er echt werkgevers gebeld hebben met de vraag waarom ik in godsnaam die baan zou willen........met een sorry maar als wij jou aannemen ben je weg wanneer je iets beters ziet. En dat terwijl ik gewoon werken wilde.

Schoonmaak, appie enz willen je echt niet!
    Verder ben ik een paar jaar terug uitgenodigd voor een gesprek op mijn niveau en weet je hoeveel sollicitanten ze hadden? Meer dan 300! Ik vond het al heel wat dat ik als 1 van de 20 op gesprek mocht komen.

Soms denk ik ook dat gezeur met solliciteren. Gewoon een groot toneelspel. Neem gewoon iemand aan en dan merk je vanzelf of iemand geschikt is.

Nou ja ik ben mijn baan kwijt sinds feb. dit jaar. Met mij nog 9 collega's van de 12.

18. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ben het helemaal met je eens. (Zie mijn eerdere post).

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van deze mensen op deze manier aan een baan zijn gekomen!

20. Aloe

Aloe Niet meer actief

Precies, al 33:$ veeeeeeeeuls te oud;)
    Weet je wat het ook niet beter maakt? Alleenstaand moeder zijn met een baby offff jonge moeder met een relatie en dus kans op een zwangerschap, ieks! Oh ja, ook zwanger zijn werkt niet mee.
    Hooggeschoold zijn is ook een nogo en parttime willen werken in hoogeschoolde beroepen bestaat ook amper......
    Ik stond bij alle uitzendbureau's ingeschreven maar ze kijken je al de deur uit als je binnenkomt....en meer dan 100 sollicitanten werkt vaak ook niet mee....

Als ik straks weer solliciteren ga en ze komen achter mijn geschiedenis van afgelopen jaar dan zal ik daar weer op afgewezen worden want tja grotere kans op uitval........

Deel Deze Pagina