zoveel werklozen , het is niet normaal meer!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel naar om te lezen dat zoveel mensen hiermee zitten. Ik heb gelukkig in mijn omgeving er geen ervaring mee. Mijn vriend heeft sinds kort een andere baan want ze gingen reorganiseren. Hij zette zijn cv online en werd constant gebeld voor vacatures. Hij heeft wel 5 aanbieidingen gehad en heeft dus een mooie baan bij een bank te pakken zonder dat hij op straat heeft gestaan.

Niet mijn bedoeling om mensen de ogen hiermee uit te steken maar meer in de trant van blijf hoop houden want ook in deze tijd kan het nog dat je een leuke nieuwe baan op je niveau weet te vinden.

2. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Hier nog 2 werklozen..
    Mijn man per april van dit jaar en ik vanaf half mei.. Ik hoor ook heel veel om me heen dat er mensen zijn die ongewild werkeloos zijn geworden.
    Wij solliciteren ons ook helemaal suf en 9 van de 10x krijg je nog niet eens reactie! En als je denkt; 'dit is em..' dan 'pas je niet bij het functieprofiel'... Terwijl dat juist perfect past! Echt om kotsmoe van te worden!! :x..
    Hoop dat het na de vakantie allemaal wat beter word maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in..:(

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

#83 Aloe, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2012
    Dat is dus ook niet altijd waar he.
    Toen ik mij door het uwv wilde omscholen, een opleiding die €1500 zou kosten waardoor ik een eigen praktijk had kunnen opzetten, wilde ze dat dus niet doen. Kijk naar mijn vorige post en dan mag je 1x raden waarom?....precies ik was te hoog geschoold!

Volgens mij gaat uwv echt geen omscholing naar verpleegkundige doen. Ze hebben voornamelijk opleidingen tot receptioniste/ telefoniste en, sorry dat ik arrogant klink nu maar daar heb ik geen opleiding meer voor nodig.

Logisch ook dat uwv dat niet doet betalen voor verpleegkundige enz. Die opleidingen zijn flink aan de prijs!

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dat ligt idd helemaal aan de sector. Mijnman ging weg bij zijn werkgever en kreeg ook 4 aanbiedingen, super idd. Hij had ook al wel een werkverleden van 12 jaar. Helaas liep dag bij mij heel anders.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Nee, hier gelukkig ook niet, maar het zijn idd geen goede tijden.

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik woon in Eindhoven!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    En o ja, mijn man was 2 jaar geleden heel even werkloos en is toen op heel veel dingen afgewezen omdat hij te hoog was opgeleidt, dus dat je zomaar als cassiere oid aan de gang kunt is niet waar. Hij had toen binnen 1 maand wel weer 4 dingen waar hij uit kon kiezen gelukkig, maar dat is het voordeel van zijn beroepsgroep.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Het ligt echt aan de branche en functie. Mijn man werkt als manager in de detailhandel. Heeft zn hoofd, babbel en werkervaring dan wel mee, maar krijgt regelmatig aanbiedingen met goede salarissen (E3000+). Hij zit goed waar hij zit, maar mocht ie ooit op straat komen te staan, is ie echt weer zo aan de bak. Hoeft ie niks voor te doen want ze bellen hem. Zo bizar in deze tijden...

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Nou kan me bijna niet voorstellen dat mijn opatje van in de 70 verantwoordelijk is voor de werklozen hier in Nederland haha. Daarbij werk ik als 21 jarige op het moment niet. Dus hij vervult mijn plekje weer, als je het zo bekijkt..

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik zit zelf ook al 2,5maand bij huis alleen wel met de garantie dat ik per 3 september weer terug kan komen. Ik ken nog wel wat mensen die bij huis zitten ongewild maar ken er niet "heel veel" .
    Ach het is momenteel moeilijk om werd te vinden maar het is er absoluut wel. Ben al een paar keer op gesprek geweest in deze markt moet je rete brutaal zijn om opgemerkt te worden dus gewoon naar binnen stappen en direct naar de leidinggevende vragen niks geen brieven sturen cv mee en een goede motivatie achter de hand.

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Zo denk ik er ook over. Als mijn WW bijna ten einde zou zijn, zou ik ook alles aanpakken wat ik maar te pakken kan krijgen. Gelukkig zijn er af en toe nog geschikte vacatures te vinden waar ik op reageer en nu mag ik donderdag weer op gesprek komen. Weet alleen nog niet hoeveel er op gesprek mogen bij dat bedrijf. Ik solliciteer niet eens via de uitzendbureaus want zij hebben nooit administratief/secretarieel werk voor mij, ik kom altijd direct bij het bedrijf op contract.

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb geen idee. We moesten onze CV aan hun afgeven en kort vertellen naar wat voor werk we op zoek waren. Na die tijd niks meer van hun gehoord en dat ik nu al 2 maanden geleden. Ik had mijn hoop er ook niet op gevestigd maar het was verplicht van het UWV. Als je niet kwam had dat gevolgen voor je WW-uitkering.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ja, zo erg hè, met die uitzendbureaus. Een keertje zag ik een leuke vacature voor secretaresse via een uitzendbureau. Ik voldeed aan alle eisen, dus ik bel op en vraag of ze me voor willen stellen. Cv gestuurd etc., zeggen ze dat ze me niet voor willen stellen, omdat ik opeens niet de juiste opleiding en ervaring zou hebben? Nou, flikker op, even gegoogled en kwam er zo achter waar die vacature uitstond, direct bij de organisatie gesolliciteerd en ik werd gelijk op gesprek uitgenodigd.

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hé wat goed van je dat je dat dan op google kan vinden. Hoe kan je dat dan vinden? Heb je bepaalde kenmerken ingetikt of zo? Is wel een goede tip voor mij.

15. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb bij Randstad gewerkt en ik kan je vertellen dat ze echt een gelukstreffer heeft gehad. Veel bedrijven zetten de vacature intern uit en dan via een uitzendbureau, juist omdat ze geen zin hebben in 300 brieven waar ze doorheen moeten.
    Randstad is heel streng wat betreft kandidaten selecteren en voorstellen ;) En dat kunnen ze ook zijn in deze tijd met weet ik het hoeveel mensen die reageren op 1 vacature.

Ik zie trouwens in mijn omgeving 2 meiden die beide werkloos zijn, maar ook beide zo aan het werk zouden kunnen bij bijvoorbeeld een callcenter. Die vacatures zjjn hier meer dan genoeg in Groningen. Beide willen dit werk echter niet want het is "dom" werk. Naja, dan ben ik er ook heel snel klaar mee hoor.... Geen opleiding, amper werkervaring, te weinig geld en toch mekkeren? ;)
    Ik heb zelf 3 jaar in een callcenter gewerkt vd belastingtelefoon en ik vond het helemaal geen "dom" werk.
    Het is in SOMMIGE gevallen dus ook echt de mensen zelf hoor die niet aan het werk gaan, jammer genoeg.

16. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Er hebben al veel mensen gereageerd op jou reactie maar ik doe toch nog ff mee..
    Ben het namelijk helemaal niet met je eens! Vind het nogal naief zelfs..
    Ik zoek ook naar alles; van laag tot hoog maar ze willen je nergens!
    Het werkt in deze tijd echt niet meer zoals jij het zo mooi beschrijft.. Was het maar zo, dan was ik allang weer aan de gang!!
    Ennuh vakkenvullen met 29 jaar..?? Ze lachen zich kapot in de winkels; daar willen ze alleen nog maar 15 jarige die voor bijna niks komen werken..
    Moet uitkijken dat ik niet echt boos word.. :x

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Dan doe ik ook nog even mee. Ook ik vind dit erg naïef en er is duidelijk niet goed over nagedacht.
    Hier sinds juli werkloos en ben me ook suf aan het solliciteren (al een jaar lang!). Uiteindelijk is het idd pakken wat je pakken kan maar no way dat ik nu aan het begin van mijn ww uitkering ga solliciteren op een baantje in, bv, de supermarkt..want

A: Ik krijg geheid te horen dat ik te hoog opgeleid ben en ze dus liever geen energie in mij steken. Geef ze eens ongelijk.

en

B: Je ww-uitkering bedraagt 70% van je laatst verdiende loon. Ik had hiervoor een ontzettende goed betaalde baan. Zou ik in de supermarkt fulltime gaan werken dan zou ik nog minder overhouden dan wat ik nu aan uitkering ontvang.
    Ja heel mooi dat je verplicht bent om alles aan te pakken enz enz, maar als ik het nu al nog maar net red met die uitkering dan ga ik dus echt niet solliciteren op iets waarmee ik mezelf nog meer in de nesten ga werken.

18. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Nou precies.. Ben het helemaal met jou eens!!!

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen idee, maar ik wel!

Moest idd ook verplicht erheen. Was zo ontzettend druk overal dat ik nauwelijks ergens mijn 'praatje' kon houden (kon nauwelijks lopen). Na weken werd ik ineens opgebeld of ik morgen langs kon komen. Uiteindelijk aangenomen, maar denk wel dat ik enorm veel mazzel heb gehad.

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ben nu heel nieuwsgierig maar voor wat of waar ben je in opgeleid? Als je het niet wil vermelden of PB'en ook goed.

Ik ken namelijk iemand die WO natuurwetenschappen of dergelijke gedaan heeft. Daar is echt gewoon geen werk in te vinden. Er zijn maar enkele instanties waar diegene terecht kan komen maar daar hebben ze ruime keuze. Die heeft een 'gewone' baan aangenomen want anders had ze niets.

Deel Deze Pagina